Особливості роботи з планом лікування

План лікування - тактика лікування пацієнта, створена лікуючим лікарем пацієнта, яка необхідна для супроводу та лікування в амбулаторних умовах.

Лікуючий лікар (автор, який створив ПЛ) створює первинні призначення для вирішення медичних проблем пацієнта. На основі цих первинних призначень, пацієнту будуть сформовані вторинні призначення - рецепти, якщо для рецептів є відповідна програма та направлення.

Автор плану лікування відповідальний за його ведення, а саме:

  • Створення первинних призначень
  • Виписування е-рецептів та е-направлень (на основі первинних призначень)
  • Зміну статусів первинних призначень та самого плану лікування

На основі створеного плану лікування та активності (первинного призначення) (або декількох активностей), пацієнту буде сформовано електронні направлення (та рецепти, якщо для рецептів є відповідна програма), що будуть створені автором плану лікування, пов'язаним лікарем (якого обрав пацієнт) або його лікарем ПМД.

Цільове призначення плану лікування:

  • планування призначень, що будуть реалізовані через електронні направлення та електронні рецепти
  • перенесення з паперових документів  медичних записів, що необхідні для опису конкретного плану лікування
  • записи про виконання призначень (або направлень) плану лікування
  • інформація про видачу лікарського засобу вказаного у плані лікування

ПЕРЕДУМОВИ СТВОРЕННЯ ПЛАНУ ЛІКУВАННЯ

Проведена Авторизація спеціаліста

Перевірка даних пацієнта в системі eHealth

 Зареєстрований Епізод та амбулаторна взаємодія на пацієнта (опрацьоване електронне направлення (за наявності), котре додано у взаємодію з пацієнтом).

ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З ПЛАНОМ ЛІКУВАННЯ

На амбулаторному рівні лікування у пацієнта з одним конкретним діагнозом (або станом) може бути лише один активний план лікування. При створенні нового плану лікування з (однаковим діагнозом) попередній активний план автоматично деактивується!

Після деактивації плану лікування пацієнт вже не може, на його основі, отримувати вторинні призначанення (електронні рецепти та направлення).

Допускаєтья одночасна наявність:

  • одного активного плану лікування (по даному захворюванню чи стану) на амбулаторному рівні

УВАГА!

Якщо в призупиненому плані лишились активне призначення препарату або інших призначень, термін яких ще не збіг (і досі триває), то на основі нового призначення (на цей же препарат, послугу) з активного плану лікування, на основі якого створюється електронний рецепт або направлення, виникатимуть помилки.

В таких випадках необхідгно відхилити призначення у призупиненому плані лікування та виписати повторно нові призначення на основі нового (активного) Плану Лікування.


Опрацювання електронноно направлення 

За наявності електронного направлення, спеціаліст здійснює його пошук та бере його в обробку.

  • В реєстрі "Направлення пацієнта" здійснити пошук направлення (мал. 1).

Мал. 1 - Пошук направлення

  • Перевірити направлення (мал. 2).
УВАГА! Під одним публічним номером може бути підкріплено декілька направлень на різні послуги (мал. 2, позначка [1]). Будьте уважні під час перевірки та обробки направлення!

Для обробки направлення, необхідно знайти необхідний код послуги (мал. 2, позначка [2]) та клацнути "Ок" (мал. 2, позначка [3]).

Мал. 2 - Пошук направлення (перевірка коду послуги)

  • У картці, що відкриється, перевірити категорію, код послуги та взяти направлення в чергу, а потім в обробку, або виконати цю процедуру однією спецдією "Взяти направлення в чергу та в роботу", вказати спеціаліста, призначеного на обробку направлення, місце надання послуг та медичну програму (мал. 3).
УВАГА! При обробці направлення через спецдію "Взяти направлення в чергу та в роботу" - це незворотна дія.

Мал. 3 -  Спецдія "Взяти направлення в чергу та в роботу"

УВАГА! Перед переходом до роботи з ЕМК, перевірте в картці направлення пацієнта поле "Стан виконання за програмою" стан має бути "В обробці" (мал. 4).

Мал. 4 - Стан виконання направлення "В обробці"

  • У вкладці "Епізод" створюємо (або шукаємо вже створений раніше) епізод (мал. 5, мал. 6).

Мал. 5 – Кнопка "Створити епізод"

Мал. 6 - Приклад створення епізоду

  • Створюємо амбулаторну взаємодію (мал. 7).

Мал. 7 – Створення взаємодії

  • Вказуємо у взаємодії необхідний епізод та електронне направлення (мал. 8).

Мал. 8 - Підтягнуте електронне направлення у амбулаторну взаємодію (приклад)

  • Заповнюємо взаємодію (мал. 9) з відповідним типом та відповідною датою, часом.
При створенні взаємодії варто звернути увагу на ОСНОВНИЙ ДІАГНОЗ, СУПУТНІЙ ДІАГНОЗ, місце надання послуг.


УВАГА! Заповнюємо взаємодію відповідно вимог НСЗУ https://nszu.gov.ua/rozyasnennya-dlya-zoz

Та Постанови КМУ 27.12.2022 р. № 1464 "Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році".

Мал. 9 - Створення взаємодії (приклад)


Робота з планом лікування

Пошук плану лікування

  • Після створення взаємодії переходимо у вкладку "План лікування" та, за потреби, перевіряємо наявність раніше створеного (створених) плану (планів) лікування, для цього зазначаємо дату (рекомендовано вказати на день – тиждень від поточної) та видаляємо значення у полі "Стан", натискаємо "ОК" (мал. 10).

Мал. 10 – Пошук (приклад)

  • При спробі відкриття зареєстрованого в системі eHealth плану лікування система запросить доступ до плану лікування (мал. 11).

Мал. 11 - Повідомлення про відсутність доступу до ПЛ

Запросити доступ можна натиснувши "Ок" (мал. 12) у повідомленні про відсутності доступу та виконанні наступних дій, або натиснувши кнопку "Запросити доступ в eHealth" з добровільною згодою пацієнта через СМС (або через документи пацієнта)  (мал. 12, 25, 26).

Мал. 12 - Запросити доступ в eHealth (доступ до обраного ПЛ)

  • Для створення плану лікування, необхідно натиснути кнопку "Створити" (мал. 13).

Мал. 13 – Кнопка "Створити" (для створення ПЛ)

  • У картці "План лікування (Створення)" заповнити вкладку "План лікування".

Вказати взаємодію, на основі якої буде реєстрація плану лікування та заповнити всі необхідні поля (мал. 14).

Мал. 14 – Приклад заповнення плану лікування

УВАГА! У полі "Медичний стан" може буди вказано лише основний діагноз, якщо у взаємодії пацієнта були вказані супутні діагнози (або ускладнення), необхідно прибрати відмітки навпроти цих діагнозів (мал. 15).

Мал. 15 – Заповнення вкладки "Медичний стан" (приклад)

  • За потреби, також можливо вказати дані у вкладці "Персонал", натиснувши кнопку "Створити" (мал. 16).

Мал. 16 – Заповнення вкладки "Персонал"

  • Здійснити пошук спеціаліста (мал. 17).

Мал. 17 – Приклад пошуку спеціаліста (вкладка "Персонал")

  • Обрати спеціаліста зі списку, що з’явиться та натиснути "ОК" (мал. 18).

Мал. 18 – Приклад реєстрації спеціаліста (вкладка "Персонал")

  • Спеціаліст з’явиться у вкладці "Персонал" (мал. 19).

Мал. 19 – Доданий спеціаліст у вкладку "Персонал" (приклад)

  • За потреби, також можливо вказати дані у вкладці "Перелік станів та спостережень", натиснувши кнопку "Створити" (мал. 20).

Мал. 20 – Створення даних у вкладці "Перелік станів та спостережень" (приклад)

  • Обрати відповідний тип ресурсу та натиснути "Пошук" (мал. 21).

Мал. 21 – Додавання ЕМЗ у вкладку "Перелік станів та спостережень" (приклад)

  • ЕМЗ з’явиться у вкладці "Перелік станів та спостережень" (мал. 22).

Мал. 22 – Додані ЕМЗ у вкладку "Перелік станів та спостережень" (приклад)

УВАГА! Заповнення вкладки "Призначення" рекомендоване після підписання плану лікування та отримання доступу до нього.

Підписання ПЛ

  • Після заповнення вкладки "План лікування" та, за потреби, вкладок "Персонал", "Перелік станів та спостережень", необхідно перейти до реєстрації плану лікування. Для цього, після заповнення інформації по плану, необхідно натиснути "ОК" та перейти у таблицю плану лікування, даний план буде збережено зі статусом "Чернетка", план лікування не завантажився автоматично, необхідно натиснути "Пошук" (мал. 23).

Мал. 23 – Пошук чернетки плану лікування (приклад)

  • Після пошуку необхідного плану лікування, необхідно обрати зареєстровану чернетку (натиснувши на неї лівою клавішею миші) та натиснути на кнопку "Зареєструвати в eHealth" (мал. 24).

Мал. 24 – Кнопка "Зареєструвати в eHealth" (приклад)

  • Виконати підписання плану лікування (мал. 25).

Мал. 25 – Реєстрація плану лікування в eHealth (приклад)

Після реєстрації плану лікування в ЕСОЗ його стан змінюється на "Новий" (для швидкої зміни стану плану лікування, необхідно натиснути "Пошук" (мал. 23)).

  • Після зміни стану плану лікування на "Новий", з’являється можливість отримати доступ на план лікування з добровільною згодою пацієнта через СМС (або через документи пацієнта) (мал. 26, 27, 28).

Мал. 26 – Доступ до плану лікування eHealth

Мал. 27 – Доступ до плану лікування eHealth через СМС (приклад)

Процедура отримання доступу проходить через добровільну інформаційну згоду та отримання СМС (для пацієнтів з методом автентифікації через СМС) (мал. 28).

Мал. 28 – Підтвердження доступу до плану лікування eHealth через СМС (приклад)

Підписання призначень у плані лікуванні

  • Після отримання доступу необхідно відкрити план лікування обрати вкладку "Призначення" та створити необхідне призначення, натиснувши кнопку "Створити" (мал. 29).

Мал. 29 – Створення даних у вкладці "Призначення" (приклад)

Внести дані про призначення:

  • Призначення на препарат можливо створити за умови доступності відповідної програми (мал. 30).

Мал. 30 – Створення проекту для підписання призначення на препарат (приклад)

  • Також призначення можливо створити на групу послуг (мал. 31) чи окрему послугу (мал. 32), з обов’язковим внесенням даних у поле "Програма".

Мал. 31 – Створення проекту для підписання призначення групу послуг (приклад)

Мал. 32 – Створення проекту для підписання призначення окремої послуги (приклад)

  • Після створення проекту (проектів) відповідних призначень, необхідно кожне призначення зареєструвати в ЕСОЗ, підписавши кожне електронним ключем (мал. 33, 34).

Мал. 33 – Реєстрація призначення в ЕСОЗ

Мал. 34 – Підписання призначення в ЕСОЗ

  • Після підписання призначення в ЕСОЗ, воно змінює статус на "Заплановано" (мал. 35), таке призначення можна використовувати у електронному направленні або у електронному рецепті (для призначень з типом "Препарат").

Мал. 35 – Призначення зі статусом "Заплановано"

  • У призначенні зі статусом "Проект", котре не зареєстроване в ЕСОЗ, статус можливо змінити на "Помилково внесено", натиснувши на кнопку "Видалити" та підтвердити зміну статусу, натиснувши "Так" (мал. 36, 37).

Мал. 36 – Зміна стану призначення зі статусом "Проект" (приклад)

Мал. 37 – Підтвердження зміни стану призначення зі статусом "Проект" (приклад)

  • Після виконаних попередніх дій, статус зміниться на "Внесено помилково" (мал. 38).

Мал. 38 – Зміна статусу призначення на "Внесено помилково" (приклад)

  • У призначенні зі статусом "Заплановано", статус можливо змінити на "Відмінено", для цього необхідно відкрити призначення, та натиснутим кнопку "Відмінити" (мал. 39). У повідомленні, що з’явиться, натиснути "Так".

 

Мал. 39 – Кнопка "Відмінити" для відміни призначення зі статусом "Заплановано" (приклад)

  • Для виконання відміни призначення, необхідно вказати причину та внести значення у поле "Текст" (обґрунтування), натиснути "Ок" (мал. 40).

Мал. 40 – Причина зміни статусу (приклад)

  • Після внесення причин зміни статусу в запланованому призначенні, ці зміни підтверджуються підписанням (мал. 41).

Мал. 41 – Підписання причини зміни статусу призначення (приклад)

  • Після підписання, статус призначення змінено на "Відмінено" (мал. 42).

Мал. 42 – Зміна статусу призначення на "Відмінено" (приклад)


Створення  та обробка електронного направлення із пов’язаним ПЛ та призначенням

  • Для реєстрації електронного направлення з пов’язаним планом лікування, необхідно перейти у вкладку "Медичні документи", знайти взаємодію та під взаємодією відкрити гілку "Направлення пацієнта eHealth" та кнопку "Створити" (мал. 43).

Мал. 43 – Кнопка "Створити" для реєстрації електронного направлення (приклад)

  • У направленні вказати необхідний план лікування, призначення, внести всі необхідні ані по направленню, натиснути кнопку спецдії "Зареєструвати в системі "eHealth"" (мал. 44) та підписати таке направлення електронним ключем, такий варіант зручний для реєстрації одного електронного направлення.
Для реєстрації декількох направлень одночасно (пакет направлень, що підписується з таблиці направлень), необхідно натиснути "Додати направлення", внести наступне направлення, а потім необхідні направлення з таблиці направлень за допомогою кнопки "Зареєструвати в системі "eHealth".

Мал. 44 – Реєстрація направлення з пов’язаним планом лікування та призначенням (приклад)

  • Після реєстрації електронного направлення його необхідно його стан зміниться на "Нове", таке направлення можливо підтягувати у потрібні ЕМЗ.
  • Для виконання призначення, що пов’язане з електронним направленням, необхідно це направлення опрацювати (мал. 1-4).


Призначення можливо виконати у межах різних ЕМЗ, залежно від вимог кожного окремого пакету.

Вимоги НСЗУ https://nszu.gov.ua/rozyasnennya-dlya-zoz

Та Постанови КМУ 27.12.2022 р. № 1464 "Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році".


УВАГА! Для виконання направлення ЕМЗ має бути зареєстроване належним чином та підписане електронним ключем.
  • Приклад виконання призначення з направленням у взаємодії із заповненим блоком "Дії" (дії  мають бути пов’язані з даним направленням) для СМД (мал. 45).

Мал. 45 - Приклад виконання призначення у взаємодії із заповненим блоком "Дії" для СМД

  • Приклад виконання призначення з направленням у взаємодії із заповненим блоком "Процедури" (мал. 46).

Мал. 46 - Приклад виконання призначення у взаємодії із заповненим блоком "Процедури"


  • Приклад виконання призначення з направленням у взаємодії із заповненим блоком "Діагностичні звіти" (мал. 47, 48).

Мал. 47 – Створення діагностичного звіту в межах взаємодії

Мал. 48 - Приклад виконання призначення у взаємодії із заповненим блоком "Діагностичні звіти"

  • Також в межах взаємодії можливо одночасно передавати дані виконання призначення з направленням по заначити та проведеній діагностиці по різних послугах (мал. 49).

Мал. 49 - Приклад виконання призначення у взаємодії із заповненим блоком "Діагностичні звіти" та процедури  одночасно

  • Також виконання призначення з направленням можливе в діагностичних звітах (мал. 50) та процедурах (мал. 51), що не пов’язані із взаємодією.

Мал. 50 - Приклад виконання призначення у діагностичному звіті

Мал. 51 - Приклад виконання призначення у процедурі

  • Після виконання та реєстрації призначень, їх доступна зменшиться у призначенні плану лікування, статус такого призначення буде змінено на "Виконується" (мал. 52).

Мал. 52 – Виконання призначення (приклад)


Завершення медичного випадку

  • Після фактичного завершення медичного випадку направлення можуть бути погашені у відповідних ЕМЗ (залежно від вимог кожного окремого пакету).


Вимоги НСЗУ https://nszu.gov.ua/rozyasnennya-dlya-zoz

Та Постанови КМУ 27.12.2022 р. № 1464 "Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2023 році".


  • Далі необхідно змінити статуси цих призначень у плані лікування з "Виконується" на "Виконано", для цього необхідно відкрити призначення, та натиснутим кнопку "Завершити" (мал. 53). У повідомленні, що з’явиться, натиснути "Так".

  

Мал. 53 – Кнопка "Завершити" для відміни призначення зі статусом "Виконується" (приклад)

  • Для виконання відміни призначення, необхідно вказати причину, та внести значення у поле "Текст" (обґрунтування), заначити результат виконання та натиснути "Ок" (мал. 54).

Мал. 54 – Причина зміни статусу (приклад)

  • Після внесення причин зміни статусу в запланованому призначенні, ці зміни підтверджуються підписанням (мал. 55).


Мал. 55
– Підписання причини зміни статусу призначення (приклад)

  • Після підписання, статус призначення змінено на "Виконано" (мал. 56).

Мал. 56 – Призначення зі статусом "Виконано"

УВАГА! Виконати призначення можливо у разі погашення електронного направлення (мал. 57).

Мал. 57 – Повідомлення про непогашене направлення

  • Після виконання всіх призначень можливо завершити сам план, для цього необхідно відкрити план лікування та натиснути кнопку "Завершити" (мал. 58), у повідомленні, що з’явиться натиснути "Так".

Мал. 58 – Кнопка "Завершити" для завершення плану лікування (приклад)

  • Вказати причину та внести значення у поле "Текст" (обґрунтування), натиснути "Ок" (мал. 59).

Мал. 59 – Внесення причини зміни статусу (приклад)

  • Після виконаних дій статус плану лікування зміниться на "Завершений" (мал. 60).

Мал. 60- Статус плану лікування "Завершений"

  • Останньою дією в завершенні медичного епізоду відбувається закриття епізоду (мал 61).

Мал. 61 - Кнопка "Закрити епізод"

  • Вказати причину закриття епізоду та внести значення у поле "Текст" (обґрунтування), натиснути "Ок" (мал. 62).

Мал. 62 - Кнопка "Закрити епізод"

  • Нет меток