Зміст | Призначення | Опис | Відео | |||
Робота з пошуком пацієнта в системі | Призначення пошуку, опис інструментів та алгоритму дій при проведенні пошуку пацієнта в системі. |
Важливою складовою роботи будь-якого користувача в медичній системі є пошук та ідентифікація пацієнта. Вміння правильно знайти та ідентифікувати потрібного пацієнта пришвидшує роботу та унеможливлює появу нештатних ситуацій (помилок) в роботі системи та користувача в цілому. Враховуючи те, що дані пацієнта в медичній системі реєструються та формуються в MedEir та eHealth, пошук та ідентифікацію пацієнта потрібно проводити у першу чергу в системі eHealth , а потім в системі MedEir (у випадку додаткової перевірки даних). Доступ до пошуку пацієнта та інших функцій в системі eHealth мають лише спеціалісти, які зареєстровані на ЦК eHealth та здійснили Авторизацію (детально тут...). Не всі з описаних нижче можливостей можуть бути використані при роботі з пошуком пацієнта в системі eHealth. В залежності від системних прав конкретного користувача, ті чи інші з перелічених далі в інструкції основних елементів управління реєстрами можуть бути відсутніми або недоступними (заблокованими). Більш детально опис певних дій при різних варіантах результатів пошуку в системі eHealth (реєстрація, імпорт пацієнта та інше...) розглянуто в розділі Робота з "eHealth"" та інших розділах даної інструкції (зазначено в тексті інструкції). Поля, назви яких містять зірочку (*) і символ є обов'язковими для заповнення. Для коректної роботи в системі MedEir та eHealth, необхідно попередньо ознайомитися з відповідними розділами Загальний опис елементів системи, Загальні реєстри, Персональні налаштування, Пошук та перехід до інформації та Робота з "eHealth". Співробітники технічної підтримки МІС MedEir допомагають у випадку виникнення складностей при роботі з системою (за умови, що користувач попередньо ознайомився з відповідним матеріалом для роботи). До деяких функцій системи співробітники технічної підтримки не мають доступу (робота з eHealth доступна лише користувачам які зареєстровані на ЦК), тому для надання допомоги необхідний дистанційний доступ до ПК користувача (детально Навчальні матеріали та техпідтримка). |
Завжди перевіряйте дані отриманого результату, використовуйте додаткові варіанти пошуку інформації для більшої впевненості в достовірності отриманих відомостей. Невиконання рекомендацій, поданих у відповідних розділах "Інструкції користувача" може призвести до некоректної роботи системи та виникнення помилок при подальшій роботі. Також, в залежності від складності вирішення помилок та усунення їх наслідків, може знадобитися певний час, що в свою чергу, може позначитися на роботі як певного спеціаліста або групи, так і в цілому на роботі ЛЗ. Всю відповідальність за проведення (або не проведення) пошуку пацієнта в системі та виконання (або не виконання) подальших дій пов'язаних з результатом пошуку бере на себе користувач, який виконав дану процедуру. |
Пошук пацієнта або записів про нього в системі є базовою складовою роботи користувача.
Всі наведені вище дії потребують проведення пошуку та ідентифікації пацієнта перед створенням або внесенням записів до системи.
Ідентифікація пацієнта — це встановлення відомостей про пацієнта, з підтвердження достовірності цих відомостей використовуючи оригінали документів та (або) належним чином завірених копій. Усі відомості або сукупність відомостей про пацієнта внесені до системи eHealth та MedEir (ПІБ, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків, номер та серія паспорту або інших документів, що посвідчують особу, адреса проживання та інші дані, за якими можна ідентифікувати пацієнта) – є персональними даними пацієнта. Пошук та ідентифікація пацієнта в ЛЗ повинна проводитися лише за допомогою персональних даних для забезпечення правильного лікувального процесу або надання інших медичних послуг. |
Враховуючи те, що дані про пацієнта передаються до ЦК eHealth, пошук в системі потрібно проводити використовуючи функціонал eHealth. Більш детально про пошук пацієнта в системі eHealth розглянуто в розділі Робота з інформацією "eHealth" (Пошук пацієнта ("eHealth")). Згідно викладеної інформації в інструкції Пошук та перехід до інформації алгоритм проведення пошуку представлено на мал. 1.
Мал. 1 - Алгоритм проведення пошуку пацієнта
У випадку, якщо пошук пацієнта проводився не за паспортними даними, користувач зобов'язується провести додатковий пошук для достовірності знайденого або відсутнього запису в системі. |
За відсутності позитивного результату є декілька варіантів виникнення даної ситуації:
Будьте УВАЖНІ! При виявленні негативного результату пошуку (перед тим як виконувати будь-які дії з інформацією в системі) ОБОВ'ЯЗКОВО використати всі можливості пошуку та ідентифікації даних. Тільки після проведення всіх дій можна переходити до корегування або внесення даних до системи. |
Для проведення результативного пошуку та впевненості в правильності знайденого запису або його відсутності в системі, радимо використовувати всі варіанти пошуку. Для цього потрібно застосовувати будь-які комбінації даних пошуку. Наприклад:
Дані пацієнта в певних випадках потрібно перевіряти не лише за даними таблиці результатів пошуку, але також за додатковими даними, що містяться в ЕК пацієнта. Для цього необхідно скористатися кнопкою відкрити В залежності від результатів пошуку, користувач повинен прийняти рішення про подальші дії в системі відносно пацієнта:
Створення нового запису про пацієнта повинно бути лише за персональними даними (детально Створення та робота з ЕК). |
Загальний алгоритму проведення пошуку пацієнта в системі:
Мал. 2 - Реєстр Пацієнти
2. Обрати реєстр (мал. 2) у дереві навігації
3. Обрати спосіб пошуку пацієнта (мал. 1, позначка [2], [5]), в залежності від дій, що виконує користувач в системі (детально табл. 1, Пошук та перехід до інформації).
Отже, як бачимо вибір варіанту пошуку пацієнта залежить від певної ситуації (не налаштовано процес роботи) або певних дій користувача в системі (оформлення госпіталізації, пошук запису пацієнта на прийом до лікаря...), тому користувач обирає в залежності від ситуації та дій в системі варіант пошуку. |
Далі окремо розглянемо кожний з варіантів пошуку пацієнта в системі.
1) Пошук пацієнта в системі eHealth
Таблиця 1. Пошук eHealth
Інструмент пошуку | Призначення | Умови використання | Про пошук | ||
---|---|---|---|---|---|
Через кнопку спеціальної дії [Пошук пацієнта в системі "eHealth"], реєстр Пацієнти, Приймальне відділення. | Ідентифікація та перевірка реєстрації пацієнта в системі eHealth. | Створення нового запису, оформлення лікування, внесення ЕМЗ про пацієнта, що потребує його ідентифікації та подальшої передачі даних до системи eHealth. | Детально опис інтерфейсу, алгоритму дій та рекомендації пошуку в інструкції Пошук пацієнта ("eHealth").
|
Пошук в eHealth є основним та пріоритетним пошуком пацієнта в медичній системі. Використовується на всіх етапах роботи користувача (залежить від ситуації). |
2) Пошук пацієнта в системі MedEir
Таблиця 2. Пошук MedEir
Інструмент пошуку | Призначення | Умови використання | Про пошук | |
---|---|---|---|---|
ЗАГАЛЬНИЙ ПОШУК ПАЦІЄНТА | ||||
Через кнопку спеціальної дії [Загальний пошук], реєстр Пацієнти. | Ідентифікація та перевірка на існування дублюючих записів пацієнта в системі MedEir. | Створення нового запису, оформлення лікування, внесення ЕМЗ про пацієнта, що потребує ідентифікацію пацієнта в системі MedEir | Даний пошук проводить перевірку по всій базі даних MedEir (в межах області). Після виконання спеціальної дії [Загальний пошук], з'явиться вікно пошуку. Дане вікно складається з секції "Пошук" (мал. 4, позначка [1]) та "Таблиці результатів пошуку" (мал. 4, позначка [3]). Мал. 4 - Форма пошуку в MedEir Для збільшення малюнку натисніть на ньому Секція пошуку містить набір текстових полів з довільним вводом тексту або вибором списку із довідника/календеря дат, а також двох кнопок (мал. 4, позначка [2]) [Пошук] та [Очистити]. Кнопка очистити дозволяє провести очищення введених пошукових даних. Таблиця містить набір таких полів (мал. 5) (детально опис роботи з таблицями зазначено в інструкції Елементи управління інтерфейсу та Опис та робота з реєстрами). Мал. 5 - Перелік полів форми "Загального пошуку" в MedEir Для збільшення малюнку натисніть на ньому Заповнюємо форму пошуку (мал. 4) поля з обов’язковими відмітками Натискаємо кнопку [Пошук] | |
ПОШУК ЗА БОКОВОЮ ПАНЕЛЬЮ "ФІЛЬТРАЦІЯ" | ||||
Через бокову панель Фільтрація, реєстр Пацієнти, ЕМК, Пацієнти мого відділення (детально Загальні реєстри). | Ідентифікація та перевірка на існування дублюючих записів пацієнта в системі MedEir. | Створення нового запису, оформлення лікування, внесення ЕМЗ про пацієнта, що потребує ідентифікацію пацієнта в системі MedEir | Даний пошук проводить перевірку по всій базі даних MedEir (в межах району обслуговування ЛЗ). Детально опис інтерфейсу в інструкції Опис та робота з реєстрами та Загальні реєстри. Мал. 6 - Перелік полів форми "Загального пошуку" в MedEir Для збільшення малюнку натисніть на ньому
|
Електронні записи є невід'ємно пов'язаними із пацієнтом, тому при їх пошуку ідентифікація є важливим етапом роботи. Пошук записів розглянемо на прикладі ЕМК та Електронного направлення.
Для пошуку ЕМК пацієнта в системі MedEir, необхідно:
Обрати потрібний модуль на панелі навігації (Поліклініка, Стаціонар інше)
Обрати реєстр у дереві навігації.
Зайти в реєстр.
Перед тим, як розпочати працювати з електронними медичними записами пацієнта (які потребують реєстрації даних в eHealth), необхідно перевірити його наявність та реєстрацію в системі eHealth (Пошук пацієнта в системі eHealth) та відсутність дублів (Пошук пацієнта в системі MedEir). Перевірку та ідентифікацію даних в системі бажано здійснювати за документами, що посвідчують особу пацієнта (персональні дані). |
У випадку звернення пацієнта для отримання медичної послуги, потрібно провести його пошук в eHealth (скористатися спеціальною дією [Пошук пацієнта в системі "eHealth"]). Якщо пацієнта вже внесено до системи (тобто після звернення до ЛЗ було оформлено в системі належним чином та проведено пошук в eHealth), потрібно скористатися пошуком по MedEir: загальний пошук або пошук за фільтрацією (мал. 7). Мал. 7 - Форма "Фільтрації" по колонках реєстру пошуку в MedEir
|
5. Перевірити дані пошуку та ідентифікувати пацієнта.
6. Відкрити потрібну картку пацієнта або обрати запис в реєстрі.
Пошук та ідентифікація пацієнта в медичній системі є ОБОВ'ЯЗКОВИМИ, тому користувач ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ здійснити їх перед тим, як продовжити подальшу роботу з пацієнтом в системі. |
Для пошуку електронного медичного направлення пацієнта в системі MedEir, необхідно (детально Пошук направлення ("eHealth")):
4. Знайти кнопку спеціальної дії [Пошук направлення]
5. У форму пошуку вносимо публічний номер направлення та натискаємо кнопку пошуку
6. Далі система покаже результат пошуку. Якщо результат позитивний, переходимо до обробки направлення. У випадку негативного результату - необхідно виконати додаткові дії. Детально про пошук та варіанти пошуку в розділі Пошук направлення ("eHealth").
Процес ідентифікації пацієнта полягає у перевірці персональних даних пацієнта, що звернувся до ЛЗ із даними в МІС (ЕК пацієнта в MedEir та даних реєстрації в eHealth) використовуючи оригінали документів та (або) належним чином завірених копій. Для того щоб виконати дану процедуру (перевірки) користувачу необхідно:
У випадку неможливості правильно ідентифікувати пацієнта (відмінність, неспівпадіння, непевність у правильності даних) необхідно виконати один із сценаріїв наведених в табл. 3.
Таблиця 3. Сценарії дій при відсутності позитивного результату пошуку/ідентифікації
№ з/п | Варіанти сценарію | Зміст, дії сценарію | ||
1. | За відсутності пацієнта в eHealth (не можливість ідентифікувати п. 3 таблиці), детально варіант описано в Таблиці 3 інструкції Пошук пацієнта ("eHealth"), тут... |
| ||
2. | За наявності пацієнта в eHealth, правильної ідентифікації та відсутності даних пацієнта в МedEir, детально варіант описано в Таблиці 3 інструкції Пошук пацієнта ("eHealth"), тут... |
| ||
3. | У випадку визначення не співпадіння даних пацієнта в МedEir з eHealth, | провести додатково перевірку персональних та медичних даних пацієнта, після впевненості в тому, що це правильний пацієнт та запис в системі провести оформлення госпіталізації (Госпіталізація (Приймальне)) або консультації (Алгоритм роботи (Лікар поліклініки), Консультація спеціаліста (Лікар поліклініки) та Підреєстри. Завершення консультації (Лікар поліклініки)). | ||
4. | Якщо дані пацієнта відрізняються або не впевненості в правильності даних | звернутися до технічної підтримки (детально Навчальні матеріали та техпідтримка). | ||
Робота з даними пацієнта в системі за різних ситуації детально описано в інструкції Робота з пацієнтом в МІС.