- Создана пользователем Info-MedEir. Последнее обновление: февр. 15, 2024 Время чтения: 28 мин.
План лікування, загальні означення | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Створення первинних призначень Виписування е-рецептів та е-направлень на основі первинних призначень (активностей) Зміна статусів первинних призначень та плану лікування План лікування - тактика лікування пацієнта, створена лікуючим лікарем, яка необхідна для супроводу та лікування в амбулаторних умовах. Лікуючий лікар (автор, який створив ПЛ) створює первинні призначення для вирішення медичних проблем пацієнта. На основі цих первинних призначень, пацієнту будуть сформовані вторинні призначення - рецепти (якщо для рецептів є відповідна програма) та направлення. Автор плану лікування - відповідальний за його ведення:
На основі створеного плану лікування та активності (первинного призначення) (або декількох активностей), пацієнту буде сформовано електронні наравлення та рецепти, що будуть створені автором плану лікування, пов'язаним лікарем (якого обрав пацієнт) або його лікарем ПМД. Цільове призначення плану лікування:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Обов'язкові передумови створення плану лікування (ПЛ) / Особливості ведення ПЛ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
На амбулаторному рівні лікування у пацієнта з одним конкретним діагнозом (або станом) може бути лише один активний план лікування. При створенні нового плану лікування з (однаковим діагнозом) попередній активний план автоматично деактивується! Після деактивації плану лікування пацієнт вже не може, на його основі, отримувати вторинні призначанення (електронні рецепти та направлення). Допускаєтья одночасна наявність:
УВАГА! Якщо в призупиненому плані лишились активне призначення препарату або інших призначень, термін яких ще не збіг (і досі триває), то на основі нового призначення (на цей же препарат, послугу) з активного плану лікування, на основі якого створюється електронний рецепт або направлення, виникатимуть помилки. В таких випадках необхідгно відхилити призначення у призупиненому плані лікування та виписати повторно нові призначення на основі нового (активного) Плану Лікування.
Важливо! Якщо в пацієнта відсутні поперпедні передні ЕМЗ, які необхідно зазначати в Плані лікування, то лікар (автор ПЛ) може самостійно в консультації (амбулаторній взаємодії), на основі якої буле створено План лікування, вказати необхідні ЕМЗ. УВАГА!
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Доступ до плану лікування | |||||||||||||||||||||||||||||||||
УВАГА! Доступ на редагування плану лікування дає можливість: Перегляду загальної інформації щодо плану лікування Перегляду первинного призначення (активності) Створення вторинного призначення на основі первтинного Створення нового первинного призначення Змінювати статус попередніх первинних призначень Змінювати статус плану лікування Доступ начитання плану лікування дає можливість: Перегляду загальної інформації щодо плану лікування Перегляду первинного призначення (активності) Створення вторинного призначення на основі первинного При спробі відкриття зареєстрованого в системі eHealth плану лікування с истема запросить доступ в таких випадках:
Запросити доступ можна натиснувши "Ок" (мал. 1) в повідомленні про відсутністm доступу та виконанні наступних дій, або натиснувши кнопку
Для отримання дозволу на читання даних з системи eHealth, необхідно перейти в ЕМК пацієнта та виконати наступні дії:
Мал. 3 - Кнопка спецдії "Отримати дозвіл на читання даних з системи eHealth"
Мал. 4 - Тип ресурсу (План лікування)
або зазначити дані в полях: "Взаємодія", "На основі", "Частина" такоє є можливість задати значення публічного ідентифікатору (16-значний номер ПЛ).
Мал. 5- Тип ресурсу (План лікування)
Мал. 6 - Підтвердження вибору даних планів лікування УВАГА! Якщо обрали невірний план лікування, є можливість його видалення зі списку обраних, перед процедурою підтвердження доступу (мал. 7). Мал. 7 - Видалення обраного плану лікування
Мал. 8- Пам'ятка пацієнту
Мал. 10 - Отримання дозволу
Мал. 11 - Пошук запитуваного плану (планів) лікування (приклад) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Робота з ПЛ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Для роботи з планом лікування спеціаліст має бути АВТОРИЗОВАНИЙ.
Рекомендовано здійснювати Перевірку даних пацієнта в системі eHealth при будь-якому зверненні пацієнта (в тому числі з електронним направленням). Мал. 12 - Пошук пацієнта в системі (приклад) УВАГА!
2. Пошук електронного направлення в eHealth Для пацієнтів, що звертаються вперше рекомендоване внесення взаємодії з електронним направленням (окрім ургентних випадків звернення). Подальше ведення взаємодій даного пацієнта і використання електронних направлень має проводитись з урахуванням конкретного пакету послуг, що надає лікар.
Мал. 13- Пошук направлення (приклад)
3. За потреби створити Епізод медичної допомоги (або обрати раніше створений епізод - тривалість епізоду залежить від кожного окремого м едичного випадку, а також від пакету ПМГ), тип епізоду обрати відповідно до пакету з яким працює лікар, дату епізоду - дата первинного звернення пацієнта (мал. 14). Мал. 14 - Створення епізоду (приклад) УВАГА! Будьте обережні при зазначенні епізоду, як "Помилково внесений" або закритті епізоду - ці дії незворотн і можуть вплинути на роботу незакритого Плану лікування! Епізод eHealth створюється в перший день надання медичної допомоги пацієнту (Наказ МОЗ 28.02.200 №578). Для роботи з планом лікування статус епізоду має бути "Діючий". 4. Створення та підписання амбулаторної взаємодії - ЕМЗ передаються після кожного візиту пацієнта, з урахуванням пріоритету звернення пацієна (за електронним направленням, ургентна взаємодія, тощо) УВАГА! План лікування створюється на конкретний код діагнозу або стану пацієнта з "Класифікатора хвороб та споріднених проблем охорони здоров'я" (НК 025:2019). При створенні плану лікування може бути вказаний лише 1 код діагнозу ОСНОВНИЙ Крім того, план лікування може бути створений лише з посиланням на ВЗАЄМОДІЮ. Для окремих випадків в ПЛ вказуються медичні записи, які підтверджують віднесення пацієнта до тієї чи іншої категорії, які визначені у Порядку реімбурсації лікарських засобів за програмою медичних гарантій. Це можливо лише за умови, що в ЕСОЗ вже є електронні медичні записи. Таким чином, при створенні плану лікування у ньому можуть бути вказані посилання на такі електронні медичні записи пацієнта, як:
У первинних призначеннях можна вказувати посилання на:
Зверніть увагу! Не можна редагувати чи змінювати план лікування після його створення. Змінювати можна виключно статуси самого плану лікування та первинних призначень у ньому. Тому, якщо медичні дані пацієнта встановлені іншим лікарем і містяться у паперовій документації, то для того, щоб посилання на ці електронні медичні записи стали частиною плану лікування, їх потрібно вносити на етапі створення ВЗАЄМОДІЇ, на основі якої буде створено план лікування. Будьте обережні при зазначенні амбулаторної взаємодії, як "Помилково внесена" - ця дія незворотня і може вплинути на роботу незакритого Плану лікування! При створенні взаємодії в межах епізоду ведення пацієнтів необхідно врахувати такі значення:
План лікування має бути створений після реєстрації амбулаторної взаємодії, у якій буде вказана інформація, що підтвержує відповідний стан пацієнта: діагноз, спостереження, діагностичні звіти. СОЦІАЛЬНІ ТА МЕДИЧНІ ДАНІ пацієнта (номер студентського квитка, рівень глікозильованого гемоглобіну, гостроти зору тощо) зазначаються у СПОСТЕРЕЖЕННІ (мал. 15). Мал. 15 - Внесення соціальних та медичних даних на пацієнта
Перед створенням плану лікування лікар має інформувати пацієнта про намір створення плану лікування, в якому буде вказано період та процес лікування та отримати згоду від пацієнта. Пацієнт також має бути попереджений про те, що на амбулаторному рівні лікування у нього з одним конкретним діагнозом (або станом) може бути лише один активний план лікування. При створенні нового плану лікування з (однаковим діагнозом) попередній активний план автоматично деактивується! Після деактивації плану лікування пацієнт вже не може на його основі отримувати вторинні призначанення (електронні рецепти та направлення). Тому пацієнту варто рекомендувати попереджати лікуючого лікаря (автора його плану лікування) про потребу зміни лікаря пацієнтом, щоб уникнути порушень процесу лікування.
Мал. 16- Вкладка "План лікування" УВАГА! ПОШУК ПЛАНУ ЛІКУВАННЯ Перед створенням Плану лікування спеціаліст обов'язково проводить пошук попередніх планів, для уникнення скасування (деактивування) попередніх планів лікування, що встановлюються системою автоматично, у випадку створення нового плану лікування з ідентичним кодом діагнозу або стану НК 025:2019 вказаного на одному рівні надання медичної допомоги. Для пошуку, необхідно вказати значення в одному з полів (або в декількох полях одночасно):
Мал. 17 - Пошук плану лікування (за публічним ідентифікатором)
Мал. 18 - Пошук плану лікування (за станом ПЛ)
Мал. 19 - Таблиця "План лікування" (приклад) У формі "Призначення плану лікуванння" заповнити обов'язкові поля (таб. 1) Після заповнення необхідних полів натиснути "Ок" ПІДКАЗКА! Поля відмічені Для реєстрації ПЛ в ЕСОЗ обов'язково вноситься (мал. 20):
Поля: "Пацієнт"", "Назва", "Автор", "Початок періоду*", "Кінець періоду", "Тривалість", "Умови надання" заповнені по замовчуванню. Поле "Кінець періоду" (та пов'язане з ним поле "Тривалість") - опційні поля та необов'язкові для заповнення. Зверніть увагу! У разі використання даних полів по закінченню вказаного періоду використати план лікування для роботи з вторинними чи первинними призначеннями - НЕМОЖЛИВО! Мал. 20 - Обов'язкові поля плану лікування
Реєстрації чернетки плану лікування в системі eHealth
Мал. 21 - Збереження чернетки ПЛ Мал. 22- Ініціювання на отримання доступу до ПЛ
Мал. 23 - Ініціювання реєстрації ПЛ в ЕСОЗ
Мал. 24 - Підписання ПЛ
Мал. 25 - СМС про ініціацію плану лікування Мал. 26 - Пам'ятка пацієнту
Мал. 27 - Новий ПЛ (зареєстрований в eHealth)
Таб. 1 - Опис полів плану лікування
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Реєстрація первинних призначень | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Варіанти реєстрації активностей:
Реєстрація активностей в МІС "МедЕйр" без передачі даних в e-HealthПісля реєстрації чернетки плану лікування в МІС "МедЕйр" без передачі даних в e-Health (або після підписання ПЛ в ЕСОЗ), з'являється можливість створення активності в МІС "МедЕйр". Для цього в плані лікування (зі станом "Чернетка", "Активний" або "Новий"), необхідно обрати вкладку "Призначення" та натиснути кнопку "Створити" (мал. 32) Мал. 32 - Створення активності - Створення активності (ПЛ зарееєстрований/незареєстровний в eHealth) У формі "Призначення плану лікуванння" заповнити обов'язкові поля (таб. 3) Після заповнення необхідних полів натиснути "Ок" ПІДКАЗКА! Поля відмічені ![]() Реєстація призначень в системі e-healthПередумови реєстрації активностей:
Наприклад, ендокринолог створює призначення інсуліну, та вказує необхідну кількість лікарського засобу, що може бути виписаний за цим призначенням. Якщо лікар виписує первинне призначення на 6 місяців, то максимальний термін призначення інсуліну в е-рецепті - 90 діб. Тому згідно призначення інсуліну з розрахункус 6 місяців - з цим первинним призначенням пацієнт може звернутися щонайменше - двічі. Важливо, що е-рецепт не може бути виписаний на меншу кількість препарату ніж 1 добова доза конкретного пацієнта. Якщо первинне призначення інсуліну було створено на 6000 МО інсуліну, а пацієнту необхідно по 30 МО на добу (Всього 6000МО ÷ 30МО/ добу=200 діб). Згідно цього розрахунку:
Первинні призначення, котрі реєструютьс в системі eHealth бувають 2-х типів:
Для цього в плані лікування (зі "Активний" або "Новий"), необхідно обрати вкладку "Призначення" та натиснути кнопку "Створити" (мал. 33) Мал. 33 - Створення активності - Створення активності (ПЛ зарееєстрований/незареєстровний в eHealth) У формі "Призначення плану лікуванння" заповнити обов'язкові поля (мал. 34), а також рекомендовано заповнити вкладку "Посилання та підстави до заповнення" (таб. 3) Мал. 34 - Приклад заповнення вкладки "Призначення плану лікування" Первинне направлення на послуги (на направлення) Якщо первинне призначення передбачає кілька медичних послуг, то по мірі того, як в ЕСОЗ будуть створюватися електронні медичні записи, які базуються на е-направленні, яке створено на підставі цього первинного призначення, то ЕСОЗ буде автоматично змінювати значення "доступної кількості" у первинному призначенні. Погашення е-направлення не впливає на значення "доступної кількості". Тож при перегляді первинних призначень можна буде побачити, яку кількість медичних послуг залишилось виконати із призначеної автором кількості. Первинне направлення на препарати Якщо первинне призначення передбачає створення декількох електронних рецептів, то по мірі того, як вони будуть погашатись в аптечному закладі, система буде автоматично змінювати значення "доступної кількості" вторинних призначень. Тож при перегляді первинного призначення можна буде побачити, яку кількість лікарського засобу із призначеної автором ще не отримав пацієнт в аптеці і ще потенційно доступно до виписування за цим призначенням. Якщо е-рецепт виписано, але ще не погашено в аптеці і він є активним до погашення, то "доступна" кількість ще не буде зменшена, але на таку кількість неможливо буде виписати інший рецепт. Процес створення первинного призначення завершується після автоматичної перевірки системою плану лікування. Якщо у плані лікування вже існує аналогічне первинне призначення в незавершеному статусі ("заплановане" або "виконується"), то система не дозволить створити нове первинне призначення. Якщо у плані лікування відсутнє аналогічне первинне призначення в незавершеному статусі, то система дозволить створити нове первинне призначення. Таблиця 2 - Опис полів первинного призначення
Після збереження чернетки первинного призначення в плані лікування, обраємо необхідну активність та натискаємо на кнопку "Зареєструвати в eHealth" Мал. 39 - Ініціювання підписання активності
Мал. 40 - Підписання активності | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Статуси плану лікування та первинних призначень | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Таблиця 3 - Статуси ПЛ та активностей
Увага! Статуси плану лікування та первинних призначень можуть змінюватися:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Скасування/відміна плану лікування | |||||||||||||||||||||||||||||||||
У випадку, якщо склалися обставини, за яких необхідно скасувати план лікування, автор плану лікування має змінити його статус на "Відмінений" або "Завершений". Разом зі зміною статусу також необхідно зазначити причину скасування плану лікування. Відміна/завершення плану лікування в статусі "Чернетка"
Мал. 41 - Пошук та редагування ПЛ в стані "Чернетка"
Мал. 42 - "Завершити" або "Відмінити" (стан "Чернетка")
Мал. 43 - Відміна плану лікування
Мал. 44 - Причина зміни статусу призначення Відміна/завершення плану лікування в статусі "Новий"
Мал. 45 - Пошук та редагування ПЛ в стані "Новий"
Мал. 46 - Доступ до ПЛ (статус "Новий")
Мал. 47 - Доступ через кнопку "Запросити доступ в eHealth" (статус "Новий")
Мал. 50 - "Завершити" або "Відмінити" (стан "Новий")
Мал. 51 - Незворотня дія завершення або відміши (стан "Новий") Статус "відмінений" може бути обраний для плану лікування як у випадку, коли первинні призначення ще не були заплановані так і за наявності первинних призначень (активнистей). В такому випадку усі первинні призначення повинні бути завершеними або скасованими. Зміна статусу з "Новий" або "Активний" на Мал. 52 - Відміна / завершення плану лікування З'явиться вікно, де необхідно вказати причину зміни статусу плану лікування:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Скасування/відміна призначення | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Скасування/відміна призначенняУ випадку, якщо склалися обставини, за яких необхідно скасувати призначення, автор плану лікування, або спеціаліст, що створив призначення має змінити його статус на "Відмінений". Разом зі зміною статусу також необхідно зазначити причину скасування призначення. Відміна чернетки призначення Обрати призначання зі статусом "Проект" (чернетка) і натиснути "Видалити" Мал. 53 - Відміна чернетки призначення Система надасть повідомлення про незворотність дії, для відміни необхідно натиснути "Так" (мал. 54). Мал. 54 - Підтвердження відміни чернетки призначення Статус "Проект" автоматично зміниться на "Внесений помилково" Відміна зареєстрованого призначення Зміна статусу призначення із "Заплановано" на Мал. 55 - Відміна / завершення призначення Система надасть повідомлення про незворотність дії, для відміни необхідно натиснути "Так" (мал. 56). Мал. 56 - Підтрвердження завершення призначення Після підтвердження завершення або відміни призначення необхідно заповнити таблицю "Причини зміни статусу" (мал. 57) та вказати необхідні дані. При завершенні призначення необхідно внести дані в поле "Результат", а також внести дані в полі текст - обґрунтування причин змін статусу призначення. Мал. 57 - Причини завершення призначення (приклад) Причини завершення призначення:
Причини відміни призначення:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Додаткові функції роботи з ПЛ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
- Нет меток