План лікування, загальні означення

Призначення ПЛ

 Створення первинних призначень

Виписування е-рецептів та е-направлень на основі первинних призначень (активностей)

Зміна статусів первинних призначень та плану лікування


План лікування - тактика лікування пацієнта, створена лікуючим лікарем, яка необхідна  для супроводу та лікування  в амбулаторних умовах.

Лікуючий лікар (автор, який створив ПЛ) створює первинні призначення для вирішення медичних проблем пацієнта.

На основі цих первинних призначень, пацієнту будуть сформовані вторинні призначення - рецепти (якщо для рецептів є відповідна програма) та направлення.

Автор плану лікування - відповідальний за його ведення:

  • Створення первинних призначень
  • Виписування е-рецептів (якщо для рецептів є відповідна програма), та е-направлень на основі первинних призначень
  • Зміну статусів первинних призначень та самого плану лікування

На основі створеного плану лікування та  активності (первинного призначення) (або декількох активностей), пацієнту буде сформовано електронні наравлення та рецепти,

що будуть створені автором плану лікування, пов'язаним лікарем (якого обрав пацієнт) або його лікарем ПМД.

Цільове призначення плану лікування:

  • планування призначень, що будуть реалізовані через електронні направлення та електронні рецепти
  • перенесення з паперових документів  медичних записів, що необхідні для опису конкретного плану лікування
  • записи про виконання призначень (або направлень) плану лікування
  • інформація про видачу лікарського засобу вказаного у плані лікування

Обов'язкові передумови створення плану лікування (ПЛ) / Особливості ведення ПЛ

На амбулаторному рівні лікування у пацієнта з одним конкретним діагнозом (або станом) може бути лише один активний план лікування. При створенні нового плану лікування з (однаковим діагнозом) попередній активний план автоматично деактивується!

Після деактивації плану лікування пацієнт вже не може, на його основі, отримувати вторинні призначанення (електронні рецепти та направлення).

Допускаєтья одночасна наявність:

  • одного активного плану лікування (по даному захворюванню чи стану) на амбулаторному рівні

УВАГА!

Якщо в призупиненому плані лишились активне призначення препарату або інших призначень, термін яких ще не збіг (і досі триває), то на основі нового призначення (на цей же препарат, послугу) з активного плану лікування, на основі якого створюється електронний рецепт або направлення, виникатимуть помилки.

В таких випадках необхідгно відхилити призначення у призупиненому плані лікування та виписати повторно нові призначення на основі нового (активного) Плану Лікування.

  1. Проведена Авторизація спеціаліста
  2. Перевірка даних пацієнта в системі eHealth

  3.  Зареєстрований Епізод та амбулаторна взаємодія (СМД) на пацієнта.

Важливо!

Якщо в пацієнта відсутні поперпедні передні ЕМЗ, які необхідно зазначати в Плані лікування, то лікар (автор ПЛ) може самостійно в консультації (амбулаторній взаємодії), на основі якої буле створено План лікування, вказати необхідні ЕМЗ.

УВАГА!

  • На конкретний План лікування, створюється на конкретний код діагнозу, згідно Класифікатору хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я НК 025:2019. При створенні Плану лікування може бути внесено 1 код діагнозу (зазначений, як ОСНОВНИЙ при створенні амбулаторної взаємодії).
  • План лікування може бути без дати закінчення, або може мати опційну дату завершення.
  • За потреби його можна продовжити, створивши нові призначення (активності), якщо дозволяють умови пакету по ПМГ.

Доступ до плану лікування

УВАГА!

Доступ  на редагування плану лікування дає можливість:

Перегляду загальної інформації щодо плану лікування

Перегляду первинного призначення (активності)

Створення вторинного призначення на основі первтинного

Створення нового первинного призначення

Змінювати статус попередніх первинних призначень

Змінювати статус плану лікування

Доступ  начитання плану лікування дає можливість:

Перегляду загальної інформації щодо плану лікування

Перегляду первинного призначення (активності)

Створення вторинного призначення на основі первинного

При спробі відкриття зареєстрованого в системі eHealth плану лікування с истема запросить доступ в таких випадках:

  • Для лікарів СМД всі доступи на читання або редагування даних надає пацієнт за допомогою СМС (якщо метод автентифікації через СМС) , або через документи з рекомендованим підписанням згоди на отримання та обробку персональних даних! 
  • Для лікарів ПМД доступ є відкритий, якщо лікар має з пацієнтом заключену декларацію, або аналогічно отримує доступ до плану лікування.

Мал. 1 - Повідомлення про відсутність доступу до ПЛ

Запросити доступ можна натиснувши "Ок" (мал. 1) в повідомленні про відсутністm доступу та виконанні наступних дій, або натиснувши кнопку "Запросити доступ в eHealth" (мал. 2).


Мал. 2 - Запросити доступ в eHealth


Для отримання дозволу на читання даних з системи eHealth, необхідно перейти в ЕМК пацієнта та виконати наступні дії:

  • Натиснути кнопку спецдії "Отримати дозвіл на читання даних з системи eHealth" (мал. 3).



Мал. 3 - Кнопка спецдії "Отримати дозвіл на читання даних з системи eHealth"

  • Після вибору типу ресурсу "Клінічна інформація",  та обираємо тип ресурсу "План лікування" (мал. 4).

Мал. 4 - Тип ресурсу (План лікування)

  • Для розширеного рошуку конкретного плану лікування є можливість внести додаткові дані в поля "Статус" та (або)  "Період"

або зазначити дані в полях: "Взаємодія""На основі", "Частина" 

такоє є можливість задати значення публічного ідентифікатору (16-значний номер ПЛ). 

  • Після взаданих параметрів пошуку, необхідно натиснути "Пошук"  та відмітити ствердно (☑ - "так") необхідні епізоди (мал. 5) та натиснути "Ок" 

Мал. 5- Тип ресурсу (План лікування)

  • З'явиться перелік обраних планів лікування, далі необхідно знову натиснути "Ок"  для підтвердження отримання дозволу саме до обраних звітів (мал. 6). 

Мал. 6 - Підтвердження вибору даних планів лікування


УВАГА! Якщо обрали невірний план лікування, є можливість його видалення зі списку обраних, перед процедурою підтвердження доступу (мал. 7).


Мал. 7 - Видалення обраного плану лікування

  • Після проведення пошуку та вибору необхідних планів лікування (або окремого плану лікування),  з'являється пам'ятка на отримання та обробку персональних даних пацієнта. Повідомляємо та друкуємо пам'ятку пацієнту (законному преставнику) і натискаємо кнопку "Продовжити" (мал. 8).

Мал. 8- Пам'ятка пацієнту

  • З'явиться таблиця верифікації пацієнта для доступу до читання даних з eHealth (через СМС). Пацієнт надає код верифікаціїі, далі натискаємо кнопку "Підтвердити" (мал. 9).

Мал. 9 - Підтвердження доступу

  • З'явиться табличка на успішне отримання дозволу (мал. 10).


Мал. 10 - Отримання дозволу

  • Переходимо у вкладку "Плани лікування "  та перевіряємо доступ на запитувану інформацію (мал. 11).

Мал. 11 - Пошук запитуваного плану (планів) лікування (приклад)


Робота з ПЛ

Для роботи з планом лікування спеціаліст має бути АВТОРИЗОВАНИЙ.

  1. Обов'язково провести Перевірку даних пацієнта в системі eHealth з документу та перевіряючи РНОКПП (код платника податку) або номер свідоцтва пацієнта (для неповнолітніх пацієнтів) (мал. 12).

Рекомендовано здійснювати  Перевірку даних пацієнта в системі eHealth при будь-якому зверненні пацієнта (в тому числі з електронним направленням).

Мал. 12 - Пошук пацієнта в системі (приклад)

УВАГА!

  • Якщо при пошуку пацієнта в системі eHealth виявлено декілька облікових записів, медичний працівникк обирає запис саме того пацієнта, чиї персональні дані вказані згідно документів.
  • Робота з планом лікування, активностями, електронними направленнями та е-рецептами можлива лише для ідентифікованих пацієнтів з документів.
  • Якщо пацієнт не зареєстрований в ЕСОЗ, медичний працівник, має попередньо  провести Редагування пацієнта в системі eHealth.


2.  Пошук електронного направлення в eHealth 

Для пацієнтів, що звертаються вперше рекомендоване внесення взаємодії з електронним направленням (окрім ургентних випадків звернення). 

Подальше ведення взаємодій даного пацієнта і використання електронних направлень має проводитись з урахуванням конкретного пакету послуг, що надає лікар.


  •  В реєстрі "Направлення пацієнта" здійснити пошук направлення (мал. 13).


Мал. 13- Пошук направлення (приклад)


  •  Перевірити категорію і код послуги. 

3. За потреби створити  Епізод медичної допомоги (або обрати раніше створений епізод - тривалість епізоду залежить від кожного окремого м едичного випадку, а також від пакету ПМГ), тип епізоду обрати відповідно до пакету з яким працює лікар, дату епізоду - дата первинного звернення пацієнта  (мал. 14).

Мал. 14 - Створення епізоду (приклад)

УВАГА!

Будьте обережні при зазначенні епізоду, як "Помилково внесений" або закритті епізоду - ці дії незворотн і можуть вплинути на роботу незакритого Плану лікування!  

Епізод eHealth створюється в перший день надання медичної допомоги пацієнту (Наказ МОЗ 28.02.200 №578). 

Для роботи з планом лікування статус епізоду має бути "Діючий".

4.  Створення та підписання амбулаторної взаємодії - ЕМЗ передаються  після кожного візиту пацієнта, з урахуванням пріоритету  звернення пацієна (за електронним направленням, ургентна взаємодія, тощо)


УВАГА!

План лікування створюється на конкретний код діагнозу або стану пацієнта з "Класифікатора хвороб та споріднених проблем охорони здоров'я" (НК 025:2019).

При створенні плану лікування може бути вказаний лише 1 код діагнозу ОСНОВНИЙ

Крім того, план лікування може бути створений лише з посиланням на ВЗАЄМОДІЮ.

Для окремих випадків в ПЛ вказуються медичні записи, які підтверджують віднесення пацієнта до тієї чи іншої категорії, які визначені у Порядку реімбурсації лікарських засобів за програмою медичних гарантій. 

Це можливо лише за умови, що в ЕСОЗ вже є електронні медичні записи.

Таким чином, при створенні плану лікування у ньому можуть бути вказані посилання на такі електронні медичні записи пацієнта, як:

  • епізоди медичної допомоги,

  • процедури,

  • діагностичні звіти.

 У первинних призначеннях можна вказувати посилання на:

  • діагнози або стани пацієнта,

  • спостереження,

  • діагностичні звіти.


Зверніть увагу! 

Не можна редагувати чи змінювати план лікування після його створення. Змінювати можна виключно статуси самого плану лікування та первинних призначень у ньому. 

Тому, якщо медичні дані пацієнта встановлені іншим лікарем і містяться у паперовій документації, то для того, щоб посилання на ці електронні медичні записи стали частиною плану лікування, їх потрібно вносити на етапі створення ВЗАЄМОДІЇ, на основі якої буде створено план лікування.

Будьте обережні при зазначенні амбулаторної взаємодії, як "Помилково внесена" - ця дія незворотня і може вплинути на роботу незакритого Плану лікування!

При створенні взаємодії в межах епізоду ведення пацієнтів необхідно врахувати такі значення:

  • Взаємодія є обов'язковим медичним записом для фіксації лікарем результатів надання медичної допомоги пацієнту,  підставою для створення Плану лікування є взаємодія з типом "Взаємодія в закладі охорони здоров'я", пріоритетність "Планова".
  • В межах одного епізоду може бути створена різна кількість окремих взаємодій, залежно від окремого медичного випадку.
  • Поле "Місце  надання послуг" обов'язкове поле для передачі даних в eHealth
  • Електроне направлення зазначається у взаємодії у випадку, коли взаємодія була відкрита на підставі звернення пацієнта з е-направленням до даного спеціаліста.

План лікування має бути створений після реєстрації амбулаторної взаємодії, у якій буде вказана інформація, що підтвержує відповідний стан пацієнта: діагноз, спостереження, діагностичні звіти.

СОЦІАЛЬНІ ТА МЕДИЧНІ ДАНІ пацієнта (номер студентського квитка, рівень глікозильованого гемоглобіну, гостроти зору тощо) зазначаються у СПОСТЕРЕЖЕННІ (мал. 15).

Мал. 15 - Внесення соціальних та медичних даних на пацієнта 

  • Всі інші секції та поля лікар заповнює з урахуванням конкретного звернення пацієнта, враховучи потреби в створенні Плану лікування
  • Після створення взаємодії, необхідно підписати  чинним КЕП
  • Створення плану лікування


Перед створенням плану лікування лікар має інформувати пацієнта про намір створення плану лікування, в якому буде вказано період та процес лікування та отримати згоду від пацієнта.

Пацієнт також має бути попереджений про те, що на амбулаторному рівні лікування у нього з одним конкретним діагнозом (або станом) може бути лише один активний план лікування. При створенні нового плану лікування з (однаковим діагнозом) попередній активний план автоматично деактивується!

 Після деактивації плану лікування пацієнт вже не може на його основі отримувати вторинні призначанення (електронні рецепти та направлення).

Тому пацієнту варто рекомендувати попереджати лікуючого лікаря (автора його плану лікування) про потребу зміни лікаря пацієнтом, щоб уникнути порушень процесу лікування.

  • Для створення  ПЛ необхідно перейти у вкладку "План лікування"  та провести пошук активних ПЛ або чернеток (мал. 16).

Мал. 16- Вкладка "План лікування"

УВАГА!

ПОШУК ПЛАНУ ЛІКУВАННЯ

Перед створенням Плану лікування спеціаліст обов'язково проводить пошук попередніх планів, для уникнення скасування (деактивування) попередніх планів лікування, що встановлюються системою автоматично, у випадку створення нового плану лікування з ідентичним кодом діагнозу або стану НК 025:2019 вказаного на одному рівні надання медичної допомоги.

Для пошуку, необхідно вказати значення в одному з полів (або в декількох полях одночасно):

  • в полі "Період" (пошук виконується по всіх датах де проміжною є зазначена дата створення плану з додаванням одного дня наперед (20.03 +1 день =30.03));
  • в полі "Публічний ідентифікатор" можливо зазаначити ідентифікатор зареєстрованого в eHealth ПЛ (мал. 17);

Мал. 17 - Пошук плану лікування (за публічним ідентифікатором)

  • в полі "Стан" тобрати необхідний стан (для перевірки наявності активних планів лікування обрати "Активний"(мал. 18);

Мал. 18 - Пошук плану лікування (за станом ПЛ)

  • Після пошуку плану (за наявності вказаних параметрів пошуку)  в таблиці планів лікування з'явиться дані (мал. 19).

 Мал. 19 - Таблиця "План лікування"  (приклад)

У формі "Призначення плану лікуванння" заповнити обов'язкові поля (таб. 1)


Після заповнення необхідних полів натиснути "Ок"

ПІДКАЗКА!

Поля відмічені  обов'язкові для збереження  чернетки картки в системі "Медейр", та послідуючій реєтстрації в системі eHealth.

Для реєстрації ПЛ в ЕСОЗ обов'язково вноситься (мал. 20):

  • взаємодія, що є підставою створення даного ПЛ
  • категорія ПЛ (враховуючи захворювання або стан пацієнта)
  • медичний стан (може бути зазанчений лише 1 ОСНОВНИЙ діагноз, що зазначений у взаємодії)

Поля: "Пацієнт"", "Назва", "Автор", "Початок періоду*", "Кінець періоду", "Тривалість", "Умови надання" заповнені по замовчуванню.

Поле "Кінець періоду" (та пов'язане з ним поле "Тривалість") - опційні поля та необов'язкові для заповнення.

Зверніть увагу!

У разі використання даних полів по закінченню вказаного періоду використати план лікування для роботи з вторинними чи первинними призначеннями - НЕМОЖЛИВО!

Мал. 20 - Обов'язкові поля  плану лікування 

  • Реєстрація ПЛ

Реєстрації чернетки плану лікування в системі eHealth

  • Після заповнення всіх необхідних полів картки "План лікування" та збереження чернетки в МІС (мал. 21) необхідно провести пошук даного ПЛ по даті або за станом "Чернетка" і, за потреби,  запросити доступ до даного ПЛ (мал. 22).

Мал. 21 - Збереження чернетки ПЛ

Мал. 22- Ініціювання на отримання доступу до ПЛ

  • Після отримання доступу з'явиться можливість зареєструвати план в ЕСОЗ (мал. 23).

Мал. 23 - Ініціювання реєстрації ПЛ в ЕСОЗ

  • Підписати план лікування своїм КЕП (мал. 24).

Мал. 24 - Підписання ПЛ

  • Пацієнту надійде СМС повідомлення про ініціацію плану лікування (мал. 25 ) з його публічним номером та посиланням на пам'ятку про згоду на обробку даних та ведення плану лікування (мал. 26).

Мал. 25 - СМС про ініціацію плану лікування

Мал. 26 - Пам'ятка пацієнту

  • Після успішної реєстрації чернетки  в системі eHealth з'являться данні з публічним номером ПЛ план переходить в стан "Новий" (ще не містить зареєстрованих активностей) (мал. 27).

Мал. 27 - Новий ПЛ (зареєстрований в eHealth)

  • Також лікар, який створив план лікування, може надати пацієнту роздруковану інформаційну довідку, в якій буде зазначено номер плану лікування. 

Таб. 1 - Опис  полів плану лікування

Вкладка "План лікування"

Мал. 28 - Вкладка "План лікування" 


  • Поле "Пацієнт"  - поле заповнене по замовчуванню.

  • Поле "Взаємодія*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

Перелік зареєстрованих в eHealth взаємодій з'являється автоматично, необхідно вказати посилання на взаємодію,

на основі якої створюється план лікування.

  • Поле "Назва*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

Зазначається назва плану лікування у довільній формі.

Рекомендовано у назві плану лікування зазначати дату відкриття плану лікування та особливі примітки. 

Наприклад: "01.07.2021. ЛІКУВАННЯ НЕЦУКРОВОГО ДІАБЕТУ"

  • Поле "Категорія*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth

Категорії плану лікування - визначають якого класу захворювань відноситься план лікування

class_1 ДЕЯКІ ІНФЕКЦІЙНІ ТА ПАРАЗИТАРНІ ХВОРОБИ

class_2 НОВОУТВОРЕННЯ ТА ЗЛОЯКІСНІ НОВОУТВОРЕННЯ

class_3 ХВОРОБИ КРОВІ ТА КРОВОТВОРНИХ ОРГАНІВ, ТА ОКРЕМІ ПОРУШЕННЯ З ЗАЛУЧЕННЯМ ІМУННОГО МЕХАНІЗМУ

class_4 ЕНДОКРИНІ ХВОРОБИ, РОЗЛАДИ ХАРЧУВАННЯ ТА ПОРУШЕННЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН

class_5 РОЗЛАДИ ПСИХІКИ ТА ПОВЕДІНКИ

class_6 ХВОРОБИ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ

class_7 ХВОРОБИ ОКА ТА ПРИДАТКОВОГО АПАРАТА

class_8 ХВОРОБИ ВУХА ТА СОСКОПОДІБНОГО ВІДРОСТКА

class_9 ХВОРОБИ СИСТЕМИ КРОВООБІГУ

class_10 ХВОРОБИ ОРГАНІВ ДИХАННЯ

class_11 ХВОРОБИ ОРГАНІВ ТРАВЛЕННЯ

class_12 ХВОРОБИ ШКІРИ ТА ПІДШКІРНОЇ КЛІТКОВИНИ

class_13 ХВОРОБИ КІСТКОВО-М'ЯЗОВОЇ СИСТЕМИ ТА СПОЛУЧНОЇ ТКАНИНИ

class_14 ХВОРОБИ СЕЧОСТАТЕВОЇ СИСТЕМИ  

class_15 ВАГІТНІСТЬ, ПОЛОГИ ТА ПІСЛЯПОЛОГОВИЙ ПЕРІОД

class_16 ОКРЕМІ СТАНИ, ЩО ВИНИКАЮТЬ У ПЕРИНАТАЛЬНОМУ ПЕРІОДІ

class_17 ВРОДЖЕНІ ВАДИ РОЗВИТКУ, ДЕФОРМАЦІЇ ТА ХРОМОСОМНІ АНОМАЛІЇ

class_18 СИМПТОМИ,ОЗНАКИ ТА ВІДХИЛЕННЯ ВІД НОРМИ, ВИЯВЛЕНІ ПРИ КЛІНІЧНИХ ТА ЛАБОРАТОРНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ, НЕ КЛАСИФІКОВАНІ В ІНШИХ РУБРИКАХ

class_19 ТРАВМИ, ОТРУЄННЯ ТА ДЕЯКІ ІНШІ НАСЛІДКИ ДІЇ ЗОВНІШНІХ ПРИЧИН

clаss_20 ЗОВНІШНІ ПРИЧИНИ ЗАХВОРЮВАНОСТІ ТА СМЕРТНОСТІ

class_21 ФАКТОРИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА СТАН ЗДОРОВ'Я НАСЕЛЕННЯ ТА ЗВЕРНЕННЯ ДО ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я

class_22 КОДИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ

class_23 РЕАБІЛІТАЦІЯ У ГОСТРОМУ ПЕРІОДІ

class_24 РЕАБІЛІТАЦІЯ У ПІСЛЯГОСТРОМУ ПЕРІОДІ

class_25 РЕАБІЛІТАЦІЯ У ДОВГОТРИВАЛОМУ ПЕРІОДІ

  • Загальний
  • Стаціонарний
  • Реанімаційний
Поле "Умови надання послуг*" - заповнене по замовчуванню "Амбулаторні умови"
  • Амбулаторні умови (тимчасово поле встановлено по замовчуванню)
  • Стаціонарні умови
  • За місцем знаходження пацієнта
  • Поле "Автор*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

У цьому полі оберається ПІБ лікаря, який створює план лікування і несе відповідальність за достовірність вказаної інформації.

  •  Поле "Початок періоду*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

    Вказується дата створення плану лікування

  • Поле "Тривалість" - поле може залишатися опційним.

Кількість днів вказане в даному полі автоматично формує значення поля "Кінець періоду"

  • Поле "Кінець періоду"- поле може залишатися опційним.

У випадку, якщо автор плану лікування вказує дату його завершення, з'явиться повідомлення наступного змісту:

"Увага! Ви зазначаєте кінцевий термін періоду дійсності плану лікування. Зауважте, що отримання пацієнтом медичних послуг або лікарських засобів за призначенням з цього плану лікування після цієї дати будуть неможливі!"

  • Поле "Медичний стан*"- обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

Дане поле пов'язане з полем "Взаємодія*" та обраним основним діагнозом в ній.

В полі "Медичний стан*" має бути внесений лише 1 основний діагноз!

  • Поле "Опис" - зазначається суть плану лікування (задежно від кожного окремого пакету за ПМГ). Рекомендовано до заповнення!

  • Поле "Коментар" - поле для приміток, що зазначається у довільній формі.

Вкладка "Перелік станів та спостережень" 

Дозволені типи ЕМЗ при створенні плану лікування 

Епізод

Процедура

Діагностичний звіт

Мал. 29 - Вкладка "Перелік станів та спостережень" 

У вкладці автор плану лікування може вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта, які зокрема:

  • є підставою створення відповідного плану лікування та первинних призначень у ньому, 

  • підтверджують віднесення пацієнта до тієї чи іншої категорії.

Це можуть бути посилання на ЕПІЗОДИ медичної допомоги, ПРОЦЕДУРИ або ДІАГНОСТИЧНІ ЗВІТИ.

Вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта можливо за умови, що в ЕСОЗ вже є записи, які стосуються діагностики та лікування захворювання або стану, щодо якого пацієнту створюється план лікування. Вкладка рекомендована до заповнення.

Для роботи з вкладкою "Перелік станів та спостережень", обираємо кнопку, яка відповідає за потрібну дію:

  •  Створити - додаємо/шукаємо картку ЕМЗ 
  • Видалити  - видаляємо попередньо створену виділену картку 
  • Налагодження колонок  - додаємо або знімаємо необхідні колонки таблиці 
  • Скинути налагодження колонок - скидаємо налагодження колонок до автоматичних
  • Експорт в Excel  - експортуємо дані таблиці в документ Excel

Уцій вкладці  автор плану лікування може вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта, які зокрема:

  • є підставою створення відповідного плану лікування та первинних призначень у ньому, 

  • підтверджують віднесення пацієнта до тієї чи іншої категорії.

Це можуть бути посилання на ЕПІЗОДИ медичної допомоги, ПРОЦЕДУРИ або ДІАГНОСТИЧНІ ЗВІТИ.

Вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта можливо за умови, що в ЕСОЗ вже є записи, які стосуються діагностики та лікування захворювання або стану, щодо якого пацієнту створюється план лікування.

Вкладка "Персонал"

Мал. 30 - Вкладка "Персонал" (Пошук спеціаліста)

У вкладці  (мал. 30) є можливість внести дані про персонал.  

Вкладка "Призначення"

Мал. 31 - Вкладка "Призначення" (Призначення плану лікування)

У вкладці є можливість внести первинні призначення (мал. 31), а також посилання та підстави для конкретного призначення.  

Для реєстрації даних секції в системі eHealth (для автора протоколу, його замісника), необхідна   створення запиту на доступ до редагування плану лікування.

Дозволені типи ЕМЗ при створенні первинного призначення (активності)

Стан/діагноз пацієнта

Спостереження

Діагностичний звіт


Детальний опис в розділі "Робота з первинними призначеннями". 

Реєстрація первинних призначень

  • Робота з первинними призначеннями (активностями)

Варіанти реєстрації активностей:

  • Реєстрація в МІС "МедЕйр" без передачі даних в e-Health
  • Реєстація активностей в системі e-health
Реєстрація  активностей в МІС "МедЕйр" без передачі даних в e-Health

Після реєстрації чернетки плану лікування в МІС "МедЕйр" без передачі даних в e-Health (або після підписання ПЛ в ЕСОЗ), з'являється можливість створення  активності в МІС "МедЕйр"

Для цього в плані лікування (зі станом "Чернетка", "Активний" або "Новий"), необхідно обрати вкладку "Призначення" та  натиснути   кнопку "Створити"  (мал. 32) 

Мал. 32 - Створення активності - Створення активності (ПЛ зарееєстрований/незареєстровний в eHealth)

У формі "Призначення плану лікуванння" заповнити обов'язкові поля (таб. 3)

Після заповнення необхідних полів натиснути "Ок"

ПІДКАЗКА!

Поля відмічені  обов'язкові для збереження картки в системі "Медейр", та послідуючій реєтстрації в системі eHealth.
Реєстація призначень в системі e-health

Передумови реєстрації активностей:

  • Авторизація спeціаліста в eHealth
  • Обов'язковою передумовою створення та є реєстрація ПЛ в системі eHealth
  • Отимання дозволу на читання та редагування даних в системі eHealth (доступ дозволить лікарю створювати первинні призначення та змінювати їх статуси).
  1. При  створенні первинного призначення (активності) лікарського засобу (тип "Препарат") лікар повинен вказати кількість цього засобу в одиницях форми випуску (мл, мг, тощо), яку має приймати за цим призначенням.


Наприклад, ендокринолог створює призначення інсуліну, та вказує необхідну кількість лікарського засобу, що може бути виписаний за цим призначенням.

Якщо лікар виписує первинне призначення на 6 місяців, то максимальний термін призначення інсуліну в е-рецепті - 90 діб. Тому згідно призначення інсуліну з розрахункус 6 місяців - з цим первинним призначенням пацієнт може звернутися щонайменше - двічі.

Важливо,  що  е-рецепт не може бути виписаний на меншу кількість препарату ніж 1 добова доза конкретного пацієнта.

Якщо первинне призначення інсуліну було створено на 6000 МО інсуліну, а пацієнту необхідно по 30 МО на добу (Всього 6000МО ÷ 30МО/ добу=200 діб).

Згідно цього розрахунку:

  • Максимальна кількість інсуліну в МО - 2700 МО інсуліну (на 90 діб).

  • Мінімальна кількість інсуліну не менша ніж 30 МО (1 добова дозоза пацієнта).

Первинні призначення, котрі реєструютьс в системі eHealth бувають 2-х типів:

  • первинні призначення на медичні послуги - на основі яких можна створити е-направлення;

  • первинні призначення на лікарські засоби - на основі яких можна створити е-рецепти.

Для цього в плані лікування (зі "Активний" або "Новий"), необхідно обрати вкладку "Призначення" та  натиснути   кнопку "Створити"  (мал. 33) 

Мал. 33 - Створення активності - Створення активності (ПЛ зарееєстрований/незареєстровний в eHealth)

У формі "Призначення плану лікуванння" заповнити обов'язкові поля (мал. 34), а також рекомендовано заповнити вкладку "Посилання та підстави до заповнення" (таб. 3)

Мал. 34 - Приклад заповнення вкладки "Призначення плану лікування"

Первинне направлення на послуги (на направлення)

Якщо первинне призначення передбачає кілька медичних послуг, то по мірі того, як в ЕСОЗ будуть створюватися електронні медичні записи, які базуються на е-направленні, яке створено на підставі цього первинного призначення, то ЕСОЗ буде автоматично змінювати значення "доступної кількості" у первинному призначенні.

Погашення е-направлення не впливає на значення "доступної кількості".

Тож при перегляді первинних призначень можна буде побачити, яку кількість медичних послуг залишилось виконати із призначеної автором кількості.

Первинне направлення на препарати 

Якщо первинне призначення передбачає створення декількох електронних рецептів, то по мірі того, як вони будуть погашатись в аптечному закладі, система буде автоматично змінювати значення "доступної кількості" вторинних призначень.

Тож при перегляді первинного призначення можна буде побачити, яку кількість лікарського засобу із призначеної автором ще не отримав пацієнт в аптеці і ще потенційно доступно до виписування за цим призначенням.

Якщо е-рецепт виписано, але ще не погашено в аптеці і він є активним до погашення, то "доступна" кількість ще не буде зменшена, але на таку кількість неможливо буде виписати інший рецепт.

Процес створення первинного призначення завершується після автоматичної перевірки системою плану лікування. Якщо у плані лікування вже існує аналогічне первинне призначення в незавершеному статусі ("заплановане" або "виконується"), то система не дозволить створити нове первинне призначення. Якщо у плані лікування відсутнє аналогічне первинне призначення в незавершеному статусі, то система дозволить створити нове первинне призначення.

Таблиця 2 - Опис полів первинного призначення

Поля первинного призначення
  •  Поле "Автор"  - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth. Поле заповнене по замовчуванню. У цьому полі вказується ПІБ лікаря, який є автором цього первинного призначення.

  • Поле "Ціль"- поле може залишатися опційним - залежно від вимог окремого пакету посзуг за ПМГ.

Необхідно обрати одну або декілька причин даного призначення та вказати, яких змін медичного стану

пацієнта він очікує після виконання цього первинного призначення:

    • підтвердження діагнозу пацієнта

    • визначення динаміки стану пацієнта

    • оцінка ризиків виникнення захворювань 

    • одужання

    • стабілізація стану пацієнта

    • підтримка стану пацієнта

    • зняття симптомів основного захворювання

    • розродження 


  • Поле "Програма" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth

Для призначення на  медичні послуги, то із запропонованих значень можна обрати ЛИШЕ: 

"Програма державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення".

При виборі типу призначення "Препарат", обов’язково обрати програму реімбурсації:

- Антибактеріальні ЛЗ системної дії
- Епілепсія
- Імуносупресивні лікарські засоби
- Інсуліни людські (картриджи та шприцручки з доплатою)_На період воєнного стану без доплати
- Інсуліни безоплатно
- Інсуліни людські (картриджи та шприцручки безоплатно)
- Інсуліни аналоги (з доплатою)_На період воєнного стану без доплати
- Інсуліни людські (флакони безоплатно)
- Інсуліни аналоги (безоплатно)
- Інсуліни з доплатою
- Інші джерела фінансування медичного обслуговування
- Місцеві бюджети безоплатно
- Наркотичні (психотропні) ЛЗ
- Наркотичні (психотропні) ЛЗ для ЗПТ
- Нецукровий діабет
- Розлади психіки та поведінки
- Серцево-судинні та цереброваскулярні захворювання, цукровий діабет 2-го типу та хронічні хвороби нижніх дихальних шляхів (стара назва - Доступні ліки)
- Хвороба Паркінсона


  • Поле "Призначення" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.


Довідник поля "Призначення"

  • Препарат - використовується для реєстрації активності в eHealth та МІС "Медейр"
  • Направлення - використовується для реєстрації активності в eHealth та МІС "Медейр"
  • Процедура - використовується для реєстрації активності в МІС "Медейр"
  • Дієта - використовується для реєстрації активності в МІС "Медейр"
  • Інше - використовується для реєстрації активності в  МІС "Медейр"

Поле, що містить довідник з переліком призначень, залежно від обраного типу призначення змінюється форма поля опису призначення.

При виборі призначення "Препарат", необхідно ввести  частину назви препарату та знайти потрібне значення.

При виборі призначення "Направлення" необхідно ввести  частину назви послуги (або конкретний код послуги) та знайти потрібне значення.

Довідник шукає по "містить"

  • Поле "Кількість"/"Кількість на добу" (загальна кількість препарату або кількість процедур (загальна і на добу)) - обов'язковполе для передачі даних в eHealth.

У цьому полі вказується загальна кількість (число) лікарського засобу в одиницях форми випуску, яку пацієнту необхідно отримати за цим первинним призначенням.

При заповненні цього поля (для призначення "Препарат"), система автоматично підбере та запропонує форму випуску відповідно до обраного лікарського засобу у полі "Призначення".

Зверніть увагу!

  • Якщо виписуються ампули, картриджи, шприц-ручки, флакони, то кількість має бути зазначена саме в цих первинних упаковках лікарського засобу.

  • Якщо виписуються таблетки, то кількість зазначається в таблетках.

  • Якщо виписуються краплі, сиропи, аерозолі, то кількість зазначається у мілілітрах або міліграмах в залежності від того, що автоматично пропонує система.

При заповненні цього поля (для призначення "Направлення") у  полі вказується кількість призначених медичних послуг.

Наприклад: 5 (якщо 5 процедур)

  • Поле "Початок періоду*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

У цьому полі обов’язково вказується дата початку дії  призначення. 

Прописуємо число, місяць, рік (числа першого десятка пишуться з нулем – 02.11.2021).

Або обираємо потрібну дату із запропонованого календаря

  • Поле "Кінець періоду" - поле може залишатися опційним.

Вказувати дату закінчення дії  призначення не обов’язковою.

Зверніть увагу! Якщо в плані лікування вказано дату закінчення плану лікування, то дата закінчення первинного призначення має бути вказана з урахуванням терміну дії плану лікування. 

  • Поле "Опис" - поле може залишатися опційним - залежно від вимог окремого пакету посзуг за ПМГ.

Поле рекомендоване до заповнення.

Наприклад, у цьому полі автор первинного призначення може лишити коментар або уточнення, які стосуються цього призначення

та які допоможуть йому або іншим лікарям при роботі чи ознайомленні з цим призначенням у  довільній формі.

Вкладка "Посилання та підстави для призначення"  

Дана вкладка рекомендована до заповнення.

У вкладці вказується код НК 025:2019, який відповідає діагнозу або стану пацієнта, на підставі якого створюється це первинне призначення (мал. 35). 

Мал. 35 - Створення посилання та підстави для призначення ("Призначення")

В таблиці, що з'явиться обрати тип ресурсу та натиснути "Пошук" (мал. 36).

Мал. 36 - Пошук зазначених ресурсів

Після пошуку обрати необхідний ресурс (ЕМЗ) та натиснути "Ок" (мал. 37). 

Мал. 37 - Вибір конкретного ЕМЗ

Для роботи з таблицею "Посилання та підстави для призначення", обираємо кнопку, яка відповідає за потрібну дію:

  •  Створити - додаємо/шукаємо  картку 
  • Видалити  - видаляємо попередньо створену виділену картку 
  • Налагодження колонок  - додаємо або знімаємо необхідні колонки таблиці 
  • Скинути налагодження колонок - скидаємо налагодження колонок до автоматичних
  • Експорт в Excel  - експортуємо дані таблиці в документ Excel
  • Для реєстрації первинного призначення в системі eHealth необхідно виконати наступні дії:

Після збереження чернетки первинного призначення в плані лікування, обраємо необхідну активність  та натискаємо на кнопку "Зареєструвати в eHealth" (мал. 38).

Мал. 39 -  Ініціювання підписання активності

  • Підписати план лікування своїм КЕП (мал. 40).

Мал. 40 - Підписання активності

Статуси плану лікування та первинних призначень

Таблиця 3  - Статуси ПЛ та активностей

Назва

Опис для плану лікування

Назва 

Опис для первинних призначень (активностей)

Чернетка

План лікування розробляється або очікує використання та ще не вступив в дію.

Стан "Чернетка" можливий при реєстрації плану в МІС

Заплановане

Встановлюється системою автоматично при створенні та підписанні в системі eHealth первинного призначення

Новий

Встановлюється системою автоматично, коли лікуючий лікар створює план лікування і реєстує його в eHealth 

Виконується

Встановлюється системою автоматично, коли пацієнт розпочав отримувати лікарські засоби, або послуги за певним призначенням

Активний

План лікування вступив в дію, встановлюється системою автоматично, у випадку створення первинного призначення (активності) та підписання його в системі eHealth.

Статус описує, що цей план лікування діє зараз, тому інші плани лікування для цього пацієнта з таким самим діагнозом повинні бути припинені

Призупинений

План лікування був призупинений 

Відмінене

Встановлюється лікарем вручну, у випадку, якщо дане призначення , за певних причин, вже непотрібне. 

Статус "Відмінене" може бути обраний для первинного призначення, якщо пацієнт ще не розпочав отримувати медичні послуги чи лікарські засоби за цим призначенням, або якщо медичне призначення вже виконується але перестало бути актуальним для пацієнта

Відмінений

План лікування завершений та він більше не буде використовуватися в майбутньому. Встановлюється вручну, лікарем, що є його створив, у випадках, якщо пацієнт не надає згоду на ведення плану лікування, або  призначення  стоврені та не будуть виконуватись з певних причин.  

ВАЖЛИВО! Якщо у плані лікування є незавершені призначення, їх необхідно завершити, перед зміною статусу плану лікування на "Відмінений"

Завершене







Встановлюється лікарем вручну, у випадку повного виконання первинного призначення або часткового виконання первинного призначення (якщо з певних причин втрачається потреба у продовженні виконання запланованого призначення).







Завершений

План лікування завершений та він більше не буде використовуватися в майбутньому. Встановлюється вручну, лікарем що є його створив, у випадках, якщо первинні призначення у плані лікування виконані зі статусом "Завершене", або скасоване - "відмінене", а сам план лікування завершений за певних причин

Скасований (деактивований)

Встановлюється системою автоматично, у випадку створення нового плану лікування з ідентичним кодом діагнозу або стану НК 025:2019 вказаного на одному рівні надання медичної допомоги.

План лікування перервано до моменту його закінчення.

Встановлюється вручну (автором ПЛ) у випадку, коли план лікування був відхилений з будь-якої причини або по плану лікування була отримана помилка (з відповідною помилкою).

  • план не буде реалізовуватися та активності не заплановані (пацієнту було створено план лікування але медичний працівник не встиг запланувати активності або, пацієнт не надав дозволу на ведення плану лікування)
  • активності заплановані, але були відмінені.

Невизначений

Поточний стан листку лікарських призначень невизначений

Частково виконано

Встановлюється при закритті пов’язаного плану лікування, якщо є і виконані і не виконані призначення

Не виконано

Встановлюється при закритті пов’язаного плану лікування, якщо жодне заплановане призначення не було виконано

Увага!

Статуси плану лікування та первинних призначень можуть змінюватися:

Скасування/відміна плану лікування


У випадку, якщо склалися обставини, за яких необхідно скасувати план лікування, автор плану лікування має змінити його статус на "Відмінений" або "Завершений".

Разом зі зміною статусу також необхідно зазначити причину скасування плану лікування.

Відміна/завершення плану лікування в статусі "Чернетка"

  • Необхідно провести пошук даного ПЛ по даті або за станом "Чернетка", відкрити конкретний ПЛ (мал. 41).

Мал. 41 -  Пошук та редагування ПЛ в стані "Чернетка"

  • Та натиснути "Завершити" або "Відмінити" (мал. 42).

Мал. 42 - "Завершити" або "Відмінити" (стан "Чернетка")

  • Система видасть повідомлення про незворотність дії , після ознайомлення з повідомленням натиснути "Так" (мал. 43).

Мал. 43 - Відміна плану лікування

  • Зазначити причину відміни (або завершення) ПЛ та прописати обґрунтування (поле "Текст") та натиснути "Ок" (мал. 44).

Мал. 44 - Причина зміни статусу призначення

Відміна/завершення плану лікування в статусі "Новий"

  • Необхідно провести пошук даного ПЛ по даті або за станом "Чернетка", відкрити конкретний ПЛ (мал. 45).


Мал. 45 -  Пошук та редагування ПЛ в стані "Новий"

  • Система запросить доступ до ПЛ (мал. 46).

Мал. 46 - Доступ до ПЛ (статус "Новий")

  • Також доступ можливо отримати через кнопку  "Запросити доступ в eHealth" (мал. 47).

Мал. 47 - Доступ через кнопку  "Запросити доступ в eHealth" (статус "Новий")

  • Після процедури отримання доступу до ПЛ необхідно відкрити обраний план (в стані "Новий") та натиснути відмінити (або "Завершити") (мал. 50).

Мал. 50 - "Завершити" або "Відмінити" (стан "Новий")

  • Система видасть повідомлення про незворотність дії , після ознайомлення з повідомленням натиснути "Так" (мал. 51).

Мал. 51 - Незворотня дія завершення або відміши  (стан "Новий")

Статус "відмінений" може бути обраний для плану лікування як у випадку, коли первинні призначення ще не були заплановані так і за наявності первинних призначень (активнистей).

В такому випадку усі первинні призначення повинні бути завершеними або скасованими.


Зміна статусу з "Новий" або "Активний" на  "Відмінений" відбувається шляхом натискання відповідної кнопки у картці зареєстрованого плану лікування (мал. 52).

Мал. 52 - Відміна / завершення плану лікування

З'явиться вікно, де необхідно вказати причину зміни статусу плану лікування:

  • Механічна помилка

  • Невірно ідентифікований пацієнт

  • Відмова пацієнта

  • Пацієнт не дав дозволу на ведення плану лікування

  • Смерть пацієнта

  • Пацієнта переведено в інший заклад

  • Зміна профілю лікаря


Скасування/відміна призначення

Скасування/відміна призначення

У випадку, якщо склалися обставини, за яких необхідно скасувати призначення, автор плану лікування, або спеціаліст, що створив призначення  має змінити його статус на "Відмінений".

Разом зі зміною статусу також необхідно зазначити причину скасування призначення.

Відміна чернетки призначення

Обрати призначання зі статусом "Проект" (чернетка) і натиснути "Видалити" (мал. 53).

Мал. 53 - Відміна чернетки призначення

Система надасть повідомлення про незворотність дії, для відміни необхідно натиснути "Так" (мал. 54).

Мал. 54 - Підтвердження відміни чернетки призначення

Статус "Проект" автоматично зміниться на "Внесений помилково"

Відміна зареєстрованого призначення

Зміна статусу  призначення із "Заплановано" на  "Внесений помилково" (або "Завершений") відбувається шляхом натискання відповідної кнопки у картці зареєстрованого плану лікування "Відмінити" або "Завершити" (мал. 55).


Мал. 55 - Відміна / завершення призначення

Система надасть повідомлення про незворотність дії, для відміни необхідно натиснути "Так" (мал. 56).

Мал. 56 - Підтрвердження завершення призначення

Після підтвердження завершення або відміни призначення необхідно заповнити таблицю "Причини зміни статусу" (мал. 57) та вказати необхідні дані.

При завершенні призначення необхідно внести дані в поле "Результат", а також внести дані в полі текст - обґрунтування причин змін статусу призначення.

Мал. 57 - Причини завершення призначення (приклад)


Причини завершення призначення:

  • Смерть пацієнта
  • Відмова пацієнта
  • Виконана повністю

Причини відміни призначення:

  • Механічна помилка

  • Медичні протипокази
  • Відсутність потреби
  • Зміна обсягу призначення
  • Зміна кратності призначення
  • Зміна лікарського засобу/послуги


Додаткові функції роботи з ПЛ


  • Нет меток