План лікування - тактика лікування пацієнта, створена лікуючим лікарем вторинної ланки, яка необхідна для супроводу та лікування в амбулаторних умовах. Лікуючий лікар (автор, який створив ПЛ) створює первинні призначення для вирішення медичних проблем пацієнта. На основі цих первинних призначень, пацієнту будуть сформовані вторинні призначення - рецепти та направлення. Автор плану лікування відповідальний за його ведення, а саме:
На основі створеного плану лікування та активності (первинного призначення) (або декількох активностей), пацієнту буде сформовано електронні наравлення та рецепти, що будуть створені автором плану лікування, пов'язаним лікарем (якого обрав пацієнт) або його лікарем ПМД. Цільове призначення плану лікування:
|
Перевірка даних пацієнта в системі eHealth
|
Якщо в пацієнта відсутні поперпедні передні ЕМЗ, які необхідно зазначати в Плані лікування, то лікар (автор ПЛ) може самостійно в консультації (амбулаторній взаємодії), на основі якої буле створено План лікування, вказати необхідні ЕМЗ на підставі наявності паперової документації. |
На амбулаторному рівні лікування у пацієнта з одним конкретним діагнозу (або стану) може бути лише один активний план лікування. При створенні нового плану лікування з (однаковим діагнозом) попередній активний план автоматично деактивується! Після деактивації плану лікування пацієнт вже не може на його основі отримувати вторинні призначанення (електронні рецепти та направлення). З однаковим діагнозом чи станом у пацієнта можливо відкрити ще один план лікування, виключно, при взаємодії у стаціонарі. Допускаєтья одночана наявність:
Якщо у пацієнта є активний план лікування в одного лікаря (автора ПЛ), але пацієнт звернувася заз потребою створити електронне направлення чи рецепт у іншого лікаря, то вони виписуються на підставі певних призначень у активному плані лікування (нового плану лікування створювати не потрібно). Заміна лікарів, також передбачає роботу з активним планом лікування (БЕЗ створення нового плану лікування). |
Якщо в призупиненому плані лишились активне призначення препарату, термін якого ще не збіг (і досі триває), то на основі призначення (на цей же препарат) в новому активному плану лікуванні, на основі якого створюється електронний рецепт, виписати цей електронний рецепт буде неможливо аж до кінцевого терміну призначення (в призупиненому плані)! |
Створення первинних призначень
Виписування е-рецептів та е-направлень на основі первинних призначень (активностей)
Зміна статусів первинних призначень та плану лікування
Перегляд плану лікування
Ведення роботи за планом лікування (створення електронних рецептів та направлень)
Створення, скасування та завершення первинного призначення у плані лікування (для СМД)
При спробі відкриття зареєстрованого в системі eHealth плану лікування с истема запросить доступ в таких випадках:
Запросити доступ можна натиснувши "Ок" (мал. 1) в повідомленні про відсутністm доступу та виконанні наступних дій, або натиснувши кнопку
|
Мал. 3 - Пошук пацієнта в системі
Якщо при пошуку пацієнта в системі eHealth виявлено декілька облікових записів, медичний працівникк обирає запис саме того пацієнта, чиї персональні дані вказані згідно документів. Робота з планом лікування, активностями, електронними направленнями та е-рецептами можлива лише для ідентифікованих пацієнтів з документів. Якщо пацієнт не зареєстрований в ЕСОЗ, медичний працівник, має попередньо провести Редагування пацієнта в системі eHealth. |
2. Пошук електронного направлення в eHealth
Для пацієнтів, що звертаються вперше рекомендоване внесення взаємодії з електронним направленням (окрім ургентних випадків звернення).
Подальше ведення взаємодій даного пацієнта і використання електронних направлень має проводитись з уразуванням конкретного пакету послуг, що надає лікар.
Мал. 4 - Пошук направлення
Рекомендовано здійснювати Перевірку даних пацієнта в системі eHealth при будь-якому зверненні пацієнта (в тому числі з електронним направленням). |
3. Стврення Епізоду медичної допомоги (мал. 5,6)
Мал. 5 - Створення епізоду
Мал. 6 - Створений епізод
Будьте обережні при зазначенні епізоду, як "Помилково внесений" або закритті епізоду - ці дії незворотн і можуть вплинути на роботу незакритого Плану лікування! |
Епізод eHealth створюється в перший день надання медичної допомоги пацієнту (Наказ МОЗ 28.02.200 №578). Для роботи з цукровим діабетом тип епізоду "Лікування", статус епізоду має бути "Діючий". Особливості роботи з епізодом (для пацієнтів хворих на діабет)
для продовження ведення цього пацієнта. |
4. Створення та підписання амбулаторної взаємодії - ЕМЗ передаються після кожного візиту пацієнта, з урахуванням пріоритету звернення пацієна (за електронним направленням, ургентна взаємодія, тощо)
План лікування створюється на конкретний код діагнозу або стану пацієнта з “Класифікатора хвороб та споріднених проблем охорони здоров'я” (НК 025:2019). При створенні плану лікування може бути вказаний лише 1 код діагнозу ОСНОВНИЙ Крім того, план лікування може бути створений лише з посиланням на ВЗАЄМОДІЮ, яку лікар створив за результатами звернення пацієнта. А для пацієнтів з цукровим діабетом, які потребують інсулінотерапії - ще й ті медичні записи, які підтверджують віднесення пацієнта до тієї чи іншої категорії, які визначені у Порядку реімбурсації лікарських засобів за програмою медичних гарантій. Це можливо лише за умови, що в ЕСОЗ вже є електронні медичні записи. У випадку, якщо у пацієнта немає відповідних електронних записів, однак є паперова документація, автор плану лікування може самостійно створити електронні медичні записи, в яких зазначити медичні дані пацієнта, встановлені іншим лікарем. Це можна зробити на етапі створення взаємодії, на основі якої буде створено план лікування. Таким чином, при створенні плану лікування у ньому можуть бути вказані посилання на такі електронні медичні записи пацієнта, як:
У первинних призначеннях можна вказувати посилання на:
Зверніть увагу! Не можна редагувати чи змінювати план лікування після його створення. Змінювати можна виключно статуси самого плану лікування та первинних призначень у ньому. Тому, якщо медичні дані пацієнта встановлені іншим лікарем і містяться у паперовій документації, то для того, щоб посилання на ці електронні медичні записи стали частиною плану лікування, їх потрібно вносити на етапі створення ВЗАЄМОДІЇ, на основі якої буде створено план лікування. Будьте обережні при зазначенні амбулаторної взаємодії, як "Помилково внесена" - ця дія незворотня і може вплинути на роботу незакритого Плану лікування! |
При створенні взаємодії в межах епізоду ведення пацієнтів необхідно врахувати такі значення:
План лікування має бути створений після реєстрації амбулаторної взаємодії, у якій буде вказана інформація, що підтвержує відповідний стан пацієнта: діагноз, спостереження, діагностичні звіти. Якщо в пацієнта відсутні попередні передні ЕМЗ, які необхідно зазначати в Плані лікування, то лікар (автор ПЛ) може самостійно в консультації (амбулаторній взаємодії), на основі якої буле створено План лікування, вказати необхідні ЕМЗ на підставі наявності паперової документації). СОЦІАЛЬНІ ТА МЕДИЧНІ ДАНІ пацієнта (номер студентського квитка, рівень глікозильованого гемоглобіну, гостроти зору тощо) зазначаються у СПОСТЕРЕЖЕННІ (мал. 7). Мал. 7 - Внесення соціальних та медичних даних на пацієнта
|
Перед створенням плану лікування лікар має інформувати пацієнта про намір створення плану лікування, в якому буде вказано період та процес лікування та отримати згоду від пацієнта. Пацієнт також має бути попереджений про те, що на амбулаторному рівні лікування у нього з одним конкретним діагнозом (або станом) може бути лише один активний план лікування. При створенні нового плану лікування з (однаковим діагнозом) попередній активний план автоматично деактивується! Після деактивації плану лікування пацієнт вже не може на його основі отримувати вторинні призначанення (електронні рецепти та направлення). Тому пацієнту варто рекомендувати попереджати лікуючого лікаря (автора його плану лікування) про потребу зміни лікаря пацієнтом, щоб уникнути порушень процесу лікування. З однаковим діагнозом чи станом у пацієнта можливо відкрити ще один план лікування, виключно, при взаємодії у стаціонарі. |
Мал. 8 - Вкладка "План лікування"
ПОШУК ПЛАНУ ЛІКУВАННЯ Перед створенням Плану лікування спеціаліст обов'язково проводить пошук попередніх планів, для уникнення скасування (деактивування) попередніх планів лікування, що встановлюються системою автоматично, у випадку створення нового плану лікування з ідентичним кодом діагнозу або стану НК 025:2019 вказаного на однрому рівні надання медичної допомоги. Для пошуку необхідно вказати значення в одному з полів (або в декількох полях одночасно):
Мал. 9 - Пошук плану лікування (за періодом)
Мал. 10 - Пошук плану лікування (за публічним ідентифікатором)
Мал. 11 - Пошук плану лікування (за станом ПЛ) Натиснути "Пошук"
Мал. 12 - Таблиця "План лікування" (приклад) |
Поля відмічені Для реєстрації ПЛ в ЕСОЗ обов'язково вноситься (мал. 13):
Поля: "Пацієнт"", "Назва", "Автор", "Початок періоду*", "Кінець періоду", "Тривалість", "Умови надання" заповнені по замовчуванню. Поле "Кінець періоду" (та пов'язане з ним поле "Тривалість") - опційні поля та необов'язкові для заповнення. Зверніть увагу! У разі використання даних полів по закінченню вказаного періоду використати план лікування для роботи з вторинними чи первинними призначеннями - НЕМОЖЛИВО! |
Мал. 13 - Обов'язкові поля плану лікування
Мал. 14 - Збереження чернетки ПЛ Мал. 15 - Ініціювання на отримання доступу до ПЛ
Мал. 16 - Ініціювання реєстрації ПЛ в ЕСОЗ
Мал. 17 - Підписання ПЛ
Мал. 18 - СМС про ініціацію плану лікування Мал. 19 - Пам'ятка пацієнту
Мал. 20 - Новий ПЛ (зареєстрований в eHealth)
|
Заповнення полів Плану лікування
Таб. 1 - Опис та призначення полів плану лікування
Назва поля | Опис та призначення | |
---|---|---|
Вкладка "План лікування" Мал. 21 - Вкладка "План лікування" | ||
Поле "Пацієнт" | Поле заповнене по замовчуванню | |
Поле "Взаємодія*" | Обов'язкове поле для передачі даних в eHealth. Перелік зареєстрованих в eHealth взаємодій з'являється автоматично, необхідно вказати посилання на взаємодію, на основі якої створюється план лікування. | |
Поле "Назва*" | Обов'язкове поле для передачі даних в eHealth. Зазначається назва плану лікування у довільній формі. Рекомендовано у назві плану лікування зазначати дату відкриття плану лікування та особливі примітки. Наприклад: “01.07.2021. ЛІКУВАННЯ НЕЦУКРОВОГО ДІАБЕТУ” | |
Поле "Категорія*" | Обов'язкове поле для передачі даних в eHealth Категорії плану лікування - визначають якого класу захворювань відноситься план лікування class_1- "ДЕЯКІ ІНФЕКЦІЙНІ ТА ПАРАЗИТАРНІ ХВОРОБИ" class_3 - "ХВОРОБИ КРОВІ ТА КРОВОТВОРНИХ ОРГАНІВ, ТА ОКРЕМІ ПОРУШЕННЯ З ЗАЛУЧЕННЯМ ІМУННОГО МЕХАНІЗМУ" class_4 - "ЕНДОКРИНІ ХВОРОБИ, РОЗЛАДИ ХАРЧУВАННЯ ТА ПОРУШЕННЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН" (для інсулінів) ДОСЛІДЖЕННЯХ, НЕ КЛАСИФІКОВАНІ В ІНШИХ РУБРИКАХ"
| |
Поле "Умови надання послуг*" | Необхідно обрати з довідника умови надвання послуг:
| |
Поле "Автор*" | Обов'язкове поле для передачі даних в eHealth. У цьому полі оберається ПІБ лікаря, який створює план лікування і несе відповідальність за достовірність вказаної інформації. | |
Поле "Початок періоду*" | Обов'язкове поле для передачі даних в eHealth. Вказується дата створення плану лікування | |
Поле "Тривалість" | Поле заповнене по замовчуванню (10 діб), значення можливо видалити або змінити на іншу тривалість. Вказувати тривалість дії плану лікування не обов’язково. Кількість днів вказане в даному полі автоматично формує значення поля "Кінець періоду" | |
Поле "Кінець періоду" | Заповнене по замовчуванню та залежить від внесеного значення в полі "Тривалість". Вказувати дату завершення дії плану лікування не обов’язково. У випадку, якщо автор плану лікування вказує дату його завершення, з'явиться повідомлення наступного змісту: “Увага! Ви зазначаєте кінцевий термін періоду дійсності плану лікування. Зауважте, що отримання пацієнтом медичних послуг або лікарських засобів за призначенням з цього плану лікування після цієї дати будуть неможливі!” | |
Поле "Медичний стан*" | Обов'язкове поле для передачі даних в eHealth. Дане поле пов'язане з полем "Взаємодія*" та обраним основним діагнозом в ній. В полі "Медичний стан*" має бути внесений лише 1 основний діагноз! | |
Поле "Опис" | Зазначається суть плану лікування у довільній формі. | |
Поле "Коментар" | Поле для приміток, що зазначається у довільній формі. | |
Вкладка "Перелік станів та спостережень" Мал. 22- Вкладка "Перелік станів та спостережень" У вкладці автор плану лікування може вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта, які зокрема:
Це можуть бути посилання на ЕПІЗОДИ медичної допомоги, ПРОЦЕДУРИ або ДІАГНОСТИЧНІ ЗВІТИ. Вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта можливо за умови, що в ЕСОЗ вже є записи, які стосуються діагностики та лікування захворювання або стану, щодо якого пацієнту створюється план лікування. Вкладка рекомендована до заповнення.
У цьому блоці автор плану лікування може вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта, які зокрема:
Це можуть бути посилання на ЕПІЗОДИ медичної допомоги, ПРОЦЕДУРИ або ДІАГНОСТИЧНІ ЗВІТИ. Вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта можливо за умови, що в ЕСОЗ вже є записи, які стосуються діагностики та лікування захворювання або стану, щодо якого пацієнту створюється план лікування. | ||
Вкладка "Персонал" Мал. 23 - Вкладка "Персонал" (Пошук спеціаліста) У вкладці (мал. 23) є можливість внести дані про персонал.
| ||
Вкладка "Призначення" Мал. 24 - Вкладка "Призначення" (Призначення плану лікування) У ккладці є можливість внести первинні призначення (мал. 24), а також посилання та підстави для конкретного призначення. Для реєстрації даних секції в системі eHealth (для автора протоколу, його замісника), необхідна створення запиту на доступ до редагування плану лікування. Детальний опис в розділі "Робота з первинними призначеннями".
|
Таб. 2 - Статуси ПЛ
Назва | Опис для плану лікування | Назва | Опис для первинних призначень (активностей) |
---|---|---|---|
Чернетка | План лікування розробляється або очікує використання та ще не вступив в дію. Стан "Чернетка" можливий при реєстрації плану в МІС | Заплановане | Встановлюється системою автоматично при створенні та підписанні в системі eHealth первинного призначення |
Новий | Встановлюється системою автоматично, коли лікуючий лікар створює план лікування і реєстує його в eHealth | Виконується | Встановлюється системою автоматично, коли пацієнт розпочав отримувати лікарські засоби, або послуги за певним призначенням |
Активний | План лікування вступив в дію, встановлюється системою автоматично, у випадку створення первинного призначення (активності) та підписання його в системі eHealth. Статус описує, що цей план лікування діє зараз, тому інші плани лікування для цього пацієнта з таким самим діагнозом повинні бути припинені | ||
Призупинений | План лікування був призупинений | Відмінене | Встановлюється лікарем вручну, у випадку, якщо дане призначення , за певних причин, вже непотрібне. Статус "Відмінене" може бути обраний для первинного призначення, якщо пацієнт ще не розпочав отримувати медичні послуги чи лікарські засоби за цим призначенням, або якщо медичне призначення вже виконується але перестало бути актуальним для пацієнта |
Відмінений | План лікування завершений та він більше не буде використовуватися в майбутньому. Встановлюється вручну, лікарем, що є його створив, у випадках, якщо пацієнт не надає згоду на ведення плану лікування, або призначення стоврені та не будуть виконуватись з певних причин. ВАЖЛИВО! Якщо у плані лікування є незавершені призначення, їх необхідно завершити, перед зміною статусу плану лікування на "Відмінений" | Завершене | Встановлюється лікарем вручну, у випадку повного виконання первинного призначення або часткового виконання первинного призначення (якщо з певних причин втрачається потреба у продовженні виконання запланованого призначення). |
Завершений | План лікування завершений та він більше не буде використовуватися в майбутньому. Встановлюється вручну, лікарем що є його створив, у випадках, якщо первинні призначення у плані лікування виконані зі статусом "Завершене", або скасоване - "відмінене", а сам план лікування завершений за певних причин | ||
Скасований (деактивований) | Встановлюється системою автоматично, у випадку створення нового плану лікування з ідентичним кодом діагнозу або стану НК 025:2019 вказаного на одному рівні надання медичної допомоги. План лікування перервано до моменту його закінчення. Встановлюється вручну (автором ПЛ) у випадку, коли план лікування був відхилений з будь-якої причини або по плану лікування була отримана помилка (з відповідною помилкою).
| ||
Невизначений | Поточний стан листку лікарських призначень невизначений | ||
Частково виконано | Встановлюється при закритті пов’язаного плану лікування, якщо є і виконані і не виконані призначення | ||
Не виконано | Встановлюється при закритті пов’язаного плану лікування, якщо жодне заплановане призначення не було виконано |
Статуси плану лікування та первинних призначень можуть змінюватися:
|
У випадку, якщо склалися обставини, за яких необхідно скасувати план лікування, автор плану лікування має змінити його статус на "Відмінений" або "Завершений".
Разом зі зміною статусу також необхідно зазначити причину скасування плану лікування.
Відміна/завершення плану лікування в статусі "Чернетка"
Мал. 25 - Пошук та редагування ПЛ в стані "Чернетка"
Мал. 26 - "Завершити" або "Відмінити" (стан "Чернетка")
Мал. 27 - Відміна плану лікування
Мал. 28 - Причина зміни статусу призначення
Відміна/завершення плану лікування в статусі "Новий"
Мал. 29 - Пошук та редагування ПЛ в стані "Новий"
Мал. 30 - Доступ до ПЛ (статус "Новий")
Мал. 33 - Доступ через кнопку "Запросити доступ в eHealth" (статус "Новий")
Мал. 34 - "Завершити" або "Відмінити" (стан "Новий")
Мал. 35 - Незворотня дія завершення або відміши (стан "Новий")
Статус "відмінений" може бути обраний для плану лікування як у випадку, коли первинні призначення ще не були заплановані так і за наявності первинних призначень (активнистей). В такому випадку усі первинні призначення повинні бути завершеними або скасованими. |
Зміна статусу з "Новий" або "Активний" на "Відмінений" відбувається шляхом натискання відповідної кнопки у картці зареєстрованого плану лікування (мал. 36).
Мал. 36 - Відміна / завершення плану лікування
З'явиться вікно, де необхідно вказати причину зміни статусу плану лікування:
Механічна помилка
Невірно ідентифікований пацієнт
Відмова пацієнта
Пацієнт не дав дозволу на ведення плану лікування
Смерть пацієнта
Пацієнта переведено в інший заклад
Зміна профілю лікаря
Варіанти реєстрації активностей:
|
Після реєстрації чернетки плану лікування в МІС "МедЕйр" без передачі даних в e-Health (або після підписання ПЛ в ЕСОЗ), з'являється можливість створення активності в МІС "МедЕйр".
Для цього в плані лікування (зі станом "Чернетка", "Активний" або "Новий"), необхідно обрати вкладку "Призначення" та натиснути кнопку "Створити" (мал. 37)
Поля відмічені ![]() |
При створенні первинного призначення (активності) лікарського засобу лікар повинен вказати кількість цього засобу в одиницях форми випуску (мл, мг, тощо), яку має приймати за цим призначенням.
Наприклад, ендокринолог створює призначення інсуліну, та вказує необхідну кількість лікарського засобу, що може бути виписаний за цим призначенням. Якщо лікар виписує первинне призначення на 6 місяців, то максимальний термін призначення інсуліну в е-рецепті - 90 діб. Тому згідно призначення інсуліну з розрахункус 6 місяців - з цим первинним призначенням пацієнт може звернутися щонайменше - двічі. Важливо, що е-рецепт не може бути виписаний на меншу кількість препарату ніж 1 добова доза конкретного пацієнта. Якщо первинне призначення інсуліну було створено на 6000 МО інсуліну, а пацієнту необхідно по 30 МО на добу (Всього 6000МО ÷ 30МО/ добу=200 діб). Згідно цього розрахунку:
Максимальний термін, на який призначається інсулін вагітним жінкам не перевищеє 3-х місяців, тому одразу можливо виписати рецепт на 90 діб. |
Передумови реєстрації активностей:
Для Отимання дозволу на читання та редагування даних в системі eHealth у вкладці "План лікування" знайти необхідний план лікування (зі станом "Чернетка" або "Активний") та натиснути кнопку "Запросити доступ в eHealth" Мал. 38 - Спецдія "Запросити доступ в eHealth" В формі "Отимати дозвіл на читання даних з системи "eHealth"" необхідно вказати активний метод автентифікації (мал. 39) і натиснути Мал. 39 - Активний метод автентифікації З'являється пам'ятка на отримання та обробку персональних даних пацієнта. Повідомляємо та друкуємо пам'ятку пацієнта і натискаємо кнопку "Продовжити" (мал. 40). Мал. 40- Пам'ятка пацієнту
Мал. 41 - Підтвердження доступу
Мал. 42 - Отримання дозволу
|
Первинні призначення, котрі реєструютьс в системі eHealth бувають 2-х типів:
первинні призначення на медичні послуги - на основі яких можна створити е-направлення;
первинні призначення на лікарські засоби - на основі яких можна створити е-рецепти.
Для цього в плані лікування (зі "Активний" або "Новий"), необхідно обрати вкладку "Призначення" та натиснути кнопку "Створити" (мал. 43)
Первинне направлення на послуги (на направлення)
Якщо первинне призначення передбачає кілька медичних послуг, то по мірі того, як в ЕСОЗ будуть створюватися електронні медичні записи, які базуються на е-направленні, яке створено на підставі цього первинного призначення, то ЕСОЗ буде автоматично змінювати значення “доступної кількості” у первинному призначенні.
Погашення е-направлення не впливає на значення “доступної кількості”.
Тож при перегляді первинних призначень можна буде побачити, яку кількість медичних послуг залишилось виконати із призначеної автором кількості.
Первинне направлення на препарати
Якщо первинне призначення передбачає створення декількох електронних рецептів, то по мірі того, як вони будуть погашатись в аптечному закладі, система буде автоматично змінювати значення “доступної кількості” вторинних призначень.
Тож при перегляді первинного призначення можна буде побачити, яку кількість лікарського засобу із призначеної автором ще не отримав пацієнт в аптеці і ще потенційно доступно до виписування за цим призначенням.
Якщо е-рецепт виписано, але ще не погашено в аптеці і він є активним до погашення, то “доступна” кількість ще не буде зменшена, але на таку кількість неможливо буде виписати інший рецепт.
Процес створення первинного призначення завершується після автоматичної перевірки системою плану лікування. Якщо у плані лікування вже існує аналогічне первинне призначення в незавершеному статусі (“заплановане” або “виконується”), то система не дозволить створити нове первинне призначення. Якщо у плані лікування відсутнє аналогічне первинне призначення в незавершеному статусі, то система дозволить створити нове первинне призначення.
Таб. 3 - Опис та призначення полів активності
Назва поля | Опис та призначення | |
---|---|---|
Поле "Автор" | Обов'язкове поле для передачі даних в eHealth. Поле заповнене по замовчуванню. У цьому полі вказується ПІБ лікаря, який є автором цього первинного призначення. | |
Поле "Ціль" | Поле не обов’язкове для заповнення. Необхідно обрати одну або декілька причин даного призначення та вказати, яких змін медичного стану пацієнта він очікує після виконання цього первинного призначення:
| |
| Обов'язкове поле для передачі даних в eHealth при виборі типу призначення "Препарат" та необов’язкове для заповнення призначень на медичні послуги ("Направлення"). Для призначення на медичні послуги, то із запропонованих значень можна обрати ЛИШЕ: "Програма державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення". При виборі типу призначення "Препарат", обов’язково обрати програму реімбурсації:
Значення довідника поля "Програми", що доступні тільки в МІС МЕДЕЙР
Зверніть увагу, що програма може бути змінена при взятті в обробку е-направлення, яке створене на підставі первинного призначення | |
Поле "Призначення" | Обов'язкове поле для передачі даних в eHealth. Довідник поля "Призначення"
Поле, що містить довідник з переліком призначень, залежно від обраного типу призначення змінюється форма поля опису призначення. При виборі призначення "Препарат", необхідно ввести частину назви препарату та знайти потрібне значення. При виборі призначення "Направлення" необхідно ввести частину назви послуги (або конкретний код послуги) та знайти потрібне значення. Довідник шукає по "містить" | |
Поле "Кількість"/"Кіль кість на добу" (загальна кількість препарату або кількість процедур (загальна і на добу)) | Обов'язковполе для передачі даних в eHealth. У цьому полі вказується загальна кількість (число) лікарського засобу в одиницях форми випуску, яку пацієнту необхідно отримати за цим первинним призначенням. При заповненні цього поля (для призначення "Препарат"), система автоматично підбере та запропонує форму випуску відповідно до обраного лікарського засобу у полі "Призначення". Зверніть увагу!
При заповненні цього поля (для призначення "Направлення") у полі вказується кількість призначених медичних послуг. Наприклад: 5 (якщо 5 процедур) | |
Поле "Початок періоду*" | Обов'язкове поле для передачі даних в eHealth. У цьому полі обов’язково вказується дата початку дії призначення. Прописуємо число, місяць, рік (числа першого десятка пишуться з нулем – 02.11.2021). Або обираємо потрібну дату із запропонованого календаря. | |
Поле "Кінець періоду" | Поле не обов’язкове для заповнення. Вказувати дату закінчення дії призначення не обов’язковою. Зверніть увагу! Якщо в плані лікування вказано дату закінчення плану лікування, то дата закінчення первинного призначення має бути вказана з урахуванням терміну дії плану лікування. | |
Поле "Опис" | Поле не обов’язкове для заповнення. У цьому полі автор первинного призначення може лишити коментар або уточнення, які стосуються цього призначення та які допоможуть йому або іншим лікарям при роботі чи ознайомленні з цим призначенням у довільній формі. | |
Вкладка "Посилання та підстави для призначення" Дана вкладка рекомендована до заповнення. У вкладці вказується код НК 025:2019, який відповідає діагнозу або стану пацієнта, на підставі якого створюється це первинне призначення. Мал. 45 - Створення посилання та підстави для призначення ("Призначення") В таблиці, що з'явиться обрати тип ресурсу та натиснути "Пошук" (мал. 46). ![]() Мал. 46 - Пошук зазначених ресурсів Після пошуку обрати необхідний ресурс (ЕМЗ) та натиснути "Ок"
|
Для реєстрації первинного призначення в системі eHealth необхідно виконати наступні дії:
Після збереження чернетки первинного призначення в плані лікування, обраємо необхідну активність та натискаємо на кнопку "Зареєструвати в eHealth" (мал. 48).
Мал. 49 - Ініціювання підписання активності
Мал. 50 - Підписання активності
У випадку, якщо склалися обставини, за яких необхідно скасувати призначення, автор плану лікування, або спеціаліст, що створив призначення має змінити його статус на "Відмінений".
Разом зі зміною статусу також необхідно зазначити причину скасування призначення.
Відміна чернетки призначення
Обрати призначання зі статусом "Проект" (чернетка) і натиснути "Видалити" (мал. 51).
Мал. 51 - Відміна чернетки призначення
Система надасть повідомлення про незворотність дії, для відміни необхідно натиснути "Так" (мал. 52).
Мал. 52 - Підтвердження відміни чернетки призначення
Статус "Проект" автоматично зміниться на "Внесений помилково"
Відміна зареєстрованого призначення
Зміна статусу призначення із "Заплановано" на відбувається шляхом натискання відповідної кнопки у картці зареєстрованого плану лікування "Відмінити" або "Завершити" (мал. 53).
Мал. 53 - Відміна / завершення призначення
Система надасть повідомлення про незворотність дії, для відміни необхідно натиснути "Так" (мал. 54).
Мал. 54 - Підтрвердження завершення призначення
Після підтвердження завершення або відміни призначення необхідно заповнити таблицю "Причини зміни статусу" (мал. 55) та вказати необхідні дані.
При завершенні призначення необхідно внести дані в поле "Результат", а також внести дані в полі текст - обґрунтування причин змін статусу призначення.
Мал. 55 - Причини завершення призначення (приклад)
Причини завершення призначення:
Причини відміни призначення:
Механічна помилка
Зміна лікарського засобу/послуги