Робота з випадками COVID-19 та реєстрація системі eHealth. Перегляньте Зміст та оберіть потрібний пункт... | ||
Зміст | Опис | |
---|---|---|
Внесення медичних записів, інформацію про направлення та рецепти осіб з підозрою на інфікування або з підтвердженим діагнозом захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) в системи eHealth. Передумови створення та реєстрації записів. Алгоритм дій при проведенні реєстрації або позначення помилкову реєстрацію та рекомендації при різних варіантах дій. |
ВАЖЛИВО!
В інструкції надано повний перелік доступних функціональних можливостей для повноцінної роботи. Проте, не всі з них можуть бути доступними та використані при роботі, враховуючи налаштування та функціонал користувача.
Доступ до функцій в системі eHealth мають лише спеціалісти, які зареєстровані на ЦК eHealth, здійснили Авторизацію (детально тут...) та в залежності від системних прав конкретного користувача в МІС.
Для коректної роботи в системі MedEir та eHealth, необхідно попередньо ознайомитися з відповідними розділами Загальний опис елементів системи, Загальні реєстри, Персональні налаштування, Пошук та перехід до інформації, Робота з пацієнтом в МІС, а також інструкціями Пошук пацієнта ("eHealth"), Створення, редагування та реєстрація даних пацієнта ("eHealth"), Імпорт пацієнта з "eHealth" та іншими інструкціями розділу Робота з "eHealth".
Співробітники технічної підтримки МІС MedEir допомагають у випадку виникнення складностей при роботі з системою (за умови, що користувач попередньо ознайомився з відповідним матеріалом для роботи). До деяких функцій системи співробітники технічної підтримки не мають доступу (робота з eHealth доступна лише користувачам, які зареєстровані на ЦК), тому для надання допомоги необхідний дистанційний доступ до ПК користувача (детально Навчальні матеріали та техпідтримка).
УВАГА!
Передумовою для внесення випадків COVID-19, є наявність відповідних прав в МІС, реєстрація та авторизація користувача в системі eHealth. Створений або обраний Епізод. Створена Консультація, що залежить від обставини звернення пацієнта.
Обов'язково, при внесенні інформації про випадки COVID-19, користувач повинен провести пошук пацієнта в системі eHealth та переконатися, що його проведено правильно. Дані пацієнта в системі MedEir та eHealth є ідентичними, відповідають персональним даним згідно документів, що посвідчують дану особу. Картки пацієнта в системах MedEir та eHealth повинні відповідати одному і тому ж пацієнтові. Для уникнення помилок при внесені та реєстрації випадків COVID-19, пошук потрібно проводити максимально інформативно (за всіма відомими персональними даними).
Для реєстрації інформації про Імунізацію, користувач повинен мати діючий та справний КЕП (ЕЦП).
Відсутність пошуку в eHealth та його проведення не за документами, що посвідчують особу пацієнта. Невиконання рекомендацій, зазначених в даній інструкції. Призводить до виникнення проблем в роботі користувача та системи (помилки при відправці даних до ЦК eHealth, порушення алгоритму роботи системи МІС МedEir), що в свою чергу, призводить до втрати часу на вирішення проблеми та усунення наслідків помилок.
Всю відповідальність при реєстрації випадків COVID-19, несе спеціаліст, який провів дану операцію.
ВИЗНАЧЕННЯ
Замість ведення форм первинної облікової документації № 058/о та № 060/о медичному персоналу ПМД необхідно вносити відповідні електронні медичні записи (ЕМЗ) через МІС до електронної системи охорони здоров'я (ЕСОЗ), звідки інформація буде автоматизовано передаватись до ЕЛІССЗ (за матеріалами НСЗУ, Ведення пацієнтів з коронавірусною інфекцією в ЕСОЗ, тут...).
Правом подання електронних медичних даних, які стосуються коронавірусної інфекції, від імені ЗОЗ первинної медичної допомоги володіє будь-який активний медичний співробітник цього ЗОЗ.
Створення пакету медичних даних, що стосується випадків COVID-19, відбувається через Консультацію та фіксація лабораторно підтвердженого або не підтвердженого випадку коронавірусної інфекції в Спостереженні.
АЛГОРИТМ РОБОТИ
Зазначені методичні рекомендації містять інформацію щодо ведення електронних медичних записів (ЕМЗ) медичними працівниками ПМД при виявлені у пацієнтів випадків коронавірусної інфекції. В даній інструкції наведено базовий процес, алгоритм та правила ведення ЕМЗ в МІС та eHealth, що стосуються пацієнтів з підозрою на COVID-19 чи встановленим діагнозом COVID-19 (клінічно або лабораторно). В залежності від ситуації та обставин звернення пацієнта за медичною допомогою, Лікар самостійно приймає рішення про виконання тих чи інших дій відносно роботи з пацієнтом в системі. Для прийняття рішення Лікар керується рекомендаціями НСЗУ (тут...), спирається на наведену інформацію в даному методичному матеріалі та інших інструкцій, що пов'язані з роботою Лікаря ПМД (детально Пам'ятка користувача (ПМД), Таблиця Перелік основних розділів системи, необхідних для роботи спеціалістів ПМД).
Мал. 1 - Базовий процес щодо ведення ЕМЗ в ПМД при виявлені випадків COVID-19
Незалежно від виявленого випадку коронавірусної інфекції: чи з підозрою, чи встановленим діагнозом COVID-19 (клінічно або лабораторно), алгоритм дій лікаря буде однаковим (мал. 1 та таблиця 1).
Таблиця 1. Алгоритм веденні ЕМЗ в МІС лікарем ПМД при виявлені у пацієнтів випадків COVID-19
№ | Етап алгоритму та Інструкція | Опис | |
---|---|---|---|
1 | Вхід до системи підкріплення ЕЦП, Авторизація в eHealth та інші дії перед початком роботи | ||
2 | Пошук картки пацієнта в МІС та eHealth | ||
3 | Огляд картки пацієнта в МІС та/або eHealth та внесення за потреби змін. Перегляд ЕМК пацієнта в МІС та медичних даних в eHealth | ||
4 | Робота з Епізодом в рамках випадків COVID-19 або створення за відсутності | ||
5 | Створення та робота з Консультацією при виявлених випадків COVID-19. Огляд пацієнта та внесення всієї інформації про стан пацієнта, а також дії Лікаря | ||
6 | Внесення інформації про COVID-19 та Спостереження в рамках Консультації | ||
7 | Реєстрація в eHealth Консультації разом з інформацією про COVID-19 | ||
8 | Лікар ПМД | Робота з Консультацією, ЕМК, Записом на прийом, Звітами в МІС та з Направленням, Ліками, Епізодом, та з іншою інформацією пацієнта в МІС та eHealth в залежності від обставин звернення |
Відмінність лише у створенні Спостереження в рамках Консультації для внесення інформації для лабораторно підтвердженого випадку COVID-19 та/або проведених лабораторних досліджень.
Загальні правила при внесення інформації по COVID-19
Враховуючи наведений Базовий процес та Алгоритм ведення ЕМЗ в ПМД при виявлені випадків COVID-19, до загальних правил слід віднести наступне:
Особливості щодо роботи з Епізодом
Лікар ПМД має створити або обрати вже існуючий Епізод медичної допомоги для знайденого пацієнта.
Створення Епізоду, що стосується коронавірусної інфекції, відбувається через існуючий процес роботи лікаря в системі згідно основного алгоритму роботи Лікар ПМД (детально по роботі з Епізодом в інструкції Епізод ("eHealth")).
Заповнюючи поля при створенні Епізоду, потрібно вказати зокрема такі дані:
ДО ВІДОМА:
Епізод або Епізод МД - період від першого звернення (Консультації) пацієнта до ЗОЗ за медичною допомогою з певної проблеми зі здоров'ям до останньої взаємодії (включно) щодо цієї ж проблеми.
Таблиця 2. Параметри Епізоду при створенні
Назва поля | Значення поля |
---|---|
Тип | Із запропонованих значень відповідно до клінічного стану пацієнта рекомендовано обирати:
|
Дата відкриття | Вказується дата першого дня надання медичної допомоги (зокрема огляду). Система автоматично проставляє поточну дату |
Статус | Повинен бути Діючий (зареєстрований в ЕСОЗ). Після створення (у випадку відсутності помилок), Епізоду автоматично присвоюється статус "Діючий" |
Назва | Загальні правила заповнення |
Суфікс | Загальні правила заповнення, вказується лікарем у довільній формі.
Наприклад: 22.01.2021. Пневмонія ускладнена ковідом |
Організація | Поточний медичний заклад лікаря, що створив Епізод. Автоматично заповнено МІС |
Лікар | Лікар, який веде випадок, автоматично заповнюється МІС |
Особливості при створенні взаємодії
Створення пакету медичних даних, що стосується коронавірусної інфекції, відбувається через існуючий процес - створення Консультації в рамках Епізоду. Детально процес створення Консультації та Алгоритм дій лікаря ПМД, наведено в інструкціях: Лікар ПМД та Консультація ("eHealth"), а також розділі Робота з ЕМК пацієнта.
В рамках обраного/створеного Епізоду МД лікар має створити Консультації обравши, зокрема, Тип взаємодії для ПМД:
Таблиця 3. Параметри Діагнозу при створенні
Назва поля | Значення поля | Примітка |
---|---|---|
Роль діагнозу | Обирається одне із запропонованих значень:
| В МІС за замовчуванням перший запис при створенні діагнозу є Основний |
Код діагнозу | Обирається Код з довідника:
| Автоматично для Основного діагнозу завантажується з Епізоду або обирається лікарем |
Клінічний статус | Обирається із запропонованих значень фактичний клінічний статус діагнозу/стану на момент його фіксації:
| В МІС за замовчуванням при створенні Активний. Обирається лікарем. |
Статус достовірності | Обирається одне із запропонованих значень: ▪ заключний ▪ диференціальний ▪ попередній ▪ спростований | В МІС за замовчуванням при створенні Заключний. Обирається лікарем. |
Дата встановлення | У цьому полі лікар вказує дату встановлення діагнозу. Якщо лікарю невідомо, коли було встановлено діагноз, то зазначається дата підтвердження діагнозу. | В МІС за замовчуванням при створенні вказується поточна дата. Обирається лікарем. |
Вимоги до пакету медичних даних, що відповідає коронавірусній інфекції, наступні вказані лише обов'язкові параметри або параметри Консультації, що зазначено в рекомендаціях НСЗУ (тут...) та в інструкціях: Лікар ПМД та Консультація ("eHealth").
Таблиця 4. Перелік дій, які можуть бути вказаними стосовно випадків COVID-19
Що зробив лікар? | Опис | Додатково |
COVID-Проведено Експрес-тест (+) | Зроблено експрес-тест, отримано позитивний результат | Статус достовірності основного діагнозу - “Попередній” |
COVID-Проведено Експрес-тест (-) | Зроблено експрес-тест, отримано негативний результат | |
COVID-Проведено ПЛР тест | Зроблено тест ПЛР | |
COVID-Отримано ПЛР тест | Отримано результат тесту ПЛР | Якщо результат тесту позитивний - діагноз повинен отримати статус достовірності “Підтверджений“; |
COVID - Консультація | Наявні симптоми, відповідні до COVID (при консультації виявлена підозра на COVID-19) | При підозрі коронавірусної інфекції у пацієнта, повинен бути зареєстрований діагноз зі статусом достовірності “Попередній”; Під час повторної консультації, за рішенням лікаря, для діагнозу може бути встановлений клінічний статус “Вилікуваний“. |
COVID - Рекомендовано самоізоляцію | Якщо після консультації пацієнту було встановлено | Якщо згідно стандартів надання медичної допомоги, пацієнту було встановлено попередній або підтверджений діагноз, однак пацієнт не потребує госпіталізації. |
COVID - Направлено в стаціонар | Фіксація дії лікаря щодо направлення пацієнта на стаціонарне лікування | Дія зазначається у разі потреби в направленні пацієнта на стаціонарне лікування |
про неідентифікованих пацієнтів
про пацієнтів щодо яких не підписано та не відправлено ЕМЗ до ЦБД ЕСОЗ через МІС
яким не було встановлено підозру чи підтверджений ковід
про пацієнтів щодо яких до настання часу синхронізації ЕМЗ (взаємодію та/або діагноз/стан) було позначено як введений помилково
УВАГА!
Якщо лікарем ПМД не буде встановлено діагноз за НК 025:2019 (МКХ-10-АМ) U07.1 - 2019-nCoV гостра респіраторна хвороба (супутній/ускладнення) - то екстрене повідомлення до ЦГЗ відправлено не буде.