Сравнение версий

Ключ

  • Эта строка добавлена.
  • Эта строка удалена.
  • Изменено форматирование.


План лікування, загальні означення

Image Modified

Image ModifiedПризначення ПЛ

 Створення первинних призначень

Виписування е-рецептів та е-направлень на основі первинних призначень (активностей)

Зміна статусів первинних призначень та плану лікування


Информация
iconfalse

План лікування - тактика лікування пацієнта, створена лікуючим лікарем, яка необхідна  для супроводу та лікування  в амбулаторних умовах.

Лікуючий лікар (автор, який створив ПЛ) створює первинні призначення для вирішення медичних проблем пацієнта.

На основі цих первинних призначень, пацієнту будуть сформовані вторинні призначення - рецепти (якщо для рецептів є відповідна програма) та направлення.

Автор плану лікування - відповідальний за його ведення:

  • Створення первинних призначень
  • Виписування е-рецептів (якщо для рецептів є відповідна програма), та е-направлень на основі первинних призначень
  • Зміну статусів первинних призначень та самого плану лікування

На основі створеного плану лікування та  активності (первинного призначення) (або декількох активностей), пацієнту буде сформовано електронні наравлення та рецепти,

що будуть створені автором плану лікування, пов'язаним лікарем (якого обрав пацієнт) або його лікарем ПМД.

Цільове призначення плану лікування:

  • планування призначень, що будуть реалізовані через електронні направлення та електронні рецепти
  • перенесення з паперових документів  медичних записів, що необхідні для опису конкретного плану лікування
  • записи про виконання призначень (або направлень) плану лікування
  • інформація про видачу лікарського засобу вказаного у плані лікування



Обов'язкові передумови створення плану лікування (ПЛ) / Особливості ведення ПЛ

Image Modified


Информация

На амбулаторному рівні лікування у пацієнта з одним конкретним

діагнозу

діагнозом (або

стану

станом) може бути лише один активний план лікування. При створенні нового плану лікування з (однаковим діагнозом) попередній активний план автоматично деактивується!

Після деактивації плану лікування пацієнт вже не може, на його основі, отримувати вторинні призначанення (електронні рецепти та направлення).

Допускаєтья одночасна наявність:

  • одного активного плану лікування (по даному захворюванню чи стану) на амбулаторному рівні


Предупреждение
titleУВАГА!

Якщо в призупиненому плані лишились активне призначення препарату або інших призначень, термін

якого

яких ще не збіг (і досі триває), то на основі нового призначення (на цей же препарат

) в новому  АКТИВНОМУ плані лікуванні

, послугу) з активного плану лікування, на основі якого створюється електронний рецепт

, виписати цей електронний рецепт буде неможливо аж до кінцевого терміну призначення (в призупиненому плані)!

або направлення, виникатимуть помилки.

В таких випадках необхідгно відхилити

Потрібно спробувати зробити синхронізацію рецептів та, якщо електронний рецепт в стані "Зареєстровано", необхідно відхилити рецепт (на основі призупиненого ПЛ), відхилити

призначення у призупиненому плані лікування та виписати повторно

електронний рецепт

нові призначення на основі нового (активного)

ПЛ

Плану Лікування.



Раскрыть
titleПередумови створення ПЛ


Предупреждение
  1. Проведена Авторизація спеціаліста
  2. Перевірка даних пацієнта в системі eHealth

  3.  Зареєстрований Епізод та амбулаторна взаємодія (СМД) на пацієнта.


Примечание
titleВажливо!

Якщо в пацієнта відсутні поперпедні передні ЕМЗ, які необхідно зазначати в Плані лікування, то лікар (автор ПЛ) може самостійно в консультації (амбулаторній взаємодії), на основі якої буле створено План лікування, вказати необхідні ЕМЗ.


Предупреждение
titleУВАГА!
  • На конкретний План лікування, створюється на конкретний код діагнозу, згідно Класифікатору хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я НК 025:2019. При створенні Плану лікування може бути внесено 1 код діагнозу (зазначений, як ОСНОВНИЙ при створенні амбулаторної взаємодії).
  • План лікування може бути без дати закінчення, або може мати опційну дату завершення.
  • За потреби його можна продовжити, створивши нові призначення (активності), якщо дозволяють умови пакету по ПМГ.




Доступ до плану лікування

Image Modified


Предупреждение
titleУВАГА!

Доступ  на редагування плану лікування дає можливість:

Image Modified

Перегляду загальної інформації щодо плану лікування

Перегляду первинного призначення (активності)

Створення вторинного призначення на основі первтинного

Створення нового первинного призначення

Змінювати статус попередніх первинних призначень

Змінювати статус плану лікування

Доступ  начитання плану лікування дає можливість:

Image Modified

Перегляду загальної інформації щодо плану лікування

Перегляду первинного призначення (активності)

Створення вторинного призначення на основі первинного

При спробі відкриття зареєстрованого в системі eHealth плану лікування с истема запросить доступ в таких випадках:

  • Для лікарів СМД всі доступи на читання або редагування даних надає пацієнт за допомогою СМС (якщо метод автентифікації через СМС) , або через документи з рекомендованим підписанням згоди на отримання та обробку персональних даних! 
  • Для лікарів ПМД доступ є відкритий, якщо лікар має з пацієнтом заключену декларацію, або аналогічно отримує доступ до плану лікування.

Image ModifiedМал. 1 - Повідомлення про відсутність доступу до ПЛ

Запросити доступ можна натиснувши "Ок" (мал. 1) в повідомленні про відсутністm доступу та виконанні наступних дій, або натиснувши кнопкуImage Modified "Запросити доступ в eHealth" (мал. 2).


Image ModifiedМал. 2 - Запросити доступ в eHealth



Раскрыть
titleОтримання дорступу на читання/редагування ПЛ через спецдію

Для отримання дозволу на читання даних з системи eHealth, необхідно перейти в ЕМК пацієнта та виконати наступні дії:

  • Натиснути кнопку спецдії "Отримати дозвіл на читання даних з системи eHealth" (мал. 3).

Image Modified

Image Modified


Мал. 3 - Кнопка спецдії "Отримати дозвіл на читання даних з системи eHealth"

  • Після вибору типу ресурсу "Клінічна інформація",  та обираємо тип ресурсу "План лікування" (мал. 4).

Image Modified

Мал. 4 - Тип ресурсу (План лікування)

  • Для розширеного рошуку конкретного плану лікування є можливість внести додаткові дані в поля "Статус" та (або)  "Період"

або зазначити дані в полях: "Взаємодія""На основі", "Частина" 

такоє є можливість задати значення публічного ідентифікатору (16-значний номер ПЛ). 

  • Після взаданих параметрів пошуку, необхідно натиснути "Пошук" Image Modified та відмітити ствердно (☑ - "так") необхідні епізоди (мал. 5) та натиснути "Ок" Image Modified

Image Modified

Мал. 5- Тип ресурсу (План лікування)

  • З'явиться перелік обраних планів лікування, далі необхідно знову натиснути "Ок" Image Modified для підтвердження отримання дозволу саме до обраних звітів (мал. 6). 

Image Modified

Мал. 6 - Підтвердження вибору даних планів лікування


Примечание

УВАГА! Якщо обрали невірний план лікування, є можливість його видалення зі списку обраних, перед процедурою підтвердження доступу (мал. 7).


Image Modified

Мал. 7 - Видалення обраного плану лікування

  • Після проведення пошуку та вибору необхідних планів лікування (або окремого плану лікування),  з'являється пам'ятка на отримання та обробку персональних даних пацієнта. Повідомляємо та друкуємо пам'ятку пацієнту (законному преставнику) і натискаємо кнопку "Продовжити" (мал. 8).

Image Modified

Мал. 8- Пам'ятка пацієнту

  • З'явиться таблиця верифікації пацієнта для доступу до читання даних з eHealth (через СМС). Пацієнт надає код верифікаціїі, далі натискаємо кнопку "Підтвердити" (мал. 9).

Image ModifiedМал. 9 - Підтвердження доступу

  • З'явиться табличка на успішне отримання дозволу (мал. 10).

Image Modified

Мал. 10 - Отримання дозволу

  • Переходимо у вкладку "Плани лікування "  та перевіряємо доступ на запитувану інформацію (мал. 11).

Image Modified

Мал. 11 - Пошук запитуваного плану (планів) лікування (приклад)



Робота з ПЛ

Image Added


Раскрыть
titleРобота з планом лікування

Для роботи з планом лікування спеціаліст має бути АВТОРИЗОВАНИЙ.

  1. Обов'язково провести Перевірку даних пацієнта в системі eHealth з документу та перевіряючи РНОКПП (код платника податку) або номер свідоцтва пацієнта (для неповнолітніх пацієнтів) (мал. 12).
Подсказка

Рекомендовано здійснювати  Перевірку даних пацієнта в системі eHealth при будь-якому зверненні пацієнта (в тому числі з електронним направленням).

Image Modified

Мал. 12 - Пошук пацієнта в системі (приклад)

Предупреждение
titleУВАГА!
  • Якщо при пошуку пацієнта в системі eHealth виявлено декілька облікових записів, медичний працівникк обирає запис саме того пацієнта, чиї персональні дані вказані згідно документів.
  • Робота з планом лікування, активностями, електронними направленнями та е-рецептами можлива лише для ідентифікованих пацієнтів з документів.
  • Якщо пацієнт не зареєстрований в ЕСОЗ, медичний працівник, має попередньо  провести Редагування пацієнта в системі eHealth.


2.  Пошук електронного направлення в eHealth 

Для пацієнтів, що звертаються вперше рекомендоване внесення взаємодії з електронним направленням (окрім ургентних випадків звернення). 

Подальше ведення взаємодій даного пацієнта і використання електронних направлень має проводитись з урахуванням конкретного пакету послуг, що надає лікар.


  • Image Modified В реєстрі "Направлення пацієнта" здійснити пошук направлення (мал. 13).


Image Modified

Мал. 13- Пошук направлення (приклад)


  •  Перевірити категорію і код послуги. 

3. За потреби створити  Епізод медичної допомоги (або обрати раніше створений епізод - тривалість епізоду залежить від кожного окремого м едичного випадку, а також від пакету ПМГ), тип епізоду обрати відповідно до пакету з яким працює лікар, дату епізоду - дата первинного звернення пацієнта  (мал. 14).

Image Modified

Мал. 14 - Створення епізоду (приклад)

Предупреждение
titleУВАГА!

Будьте обережні при зазначенні епізоду, як "Помилково внесений" або закритті епізоду - ці дії незворотн і можуть вплинути на роботу незакритого Плану лікування!  


Подсказка

Епізод eHealth створюється в перший день надання медичної допомоги пацієнту (Наказ МОЗ 28.02.200 №578). 

Для роботи з планом лікування статус епізоду має бути "Діючий".

4.  Створення та підписання амбулаторної взаємодії - ЕМЗ передаються  після кожного візиту пацієнта, з урахуванням пріоритету  звернення пацієна (за електронним направленням, ургентна взаємодія, тощо)


Предупреждение
titleУВАГА!

План лікування створюється на конкретний код діагнозу або стану пацієнта з "Класифікатора хвороб та споріднених проблем охорони здоров'я" (НК 025:2019).

При створенні плану лікування може бути вказаний лише 1 код діагнозу ОСНОВНИЙ

Крім того, план лікування може бути створений лише з посиланням на ВЗАЄМОДІЮ.

Для окремих випадків в ПЛ вказуються медичні записи, які підтверджують віднесення пацієнта до тієї чи іншої категорії, які визначені у Порядку реімбурсації лікарських засобів за програмою медичних гарантій. 

Це можливо лише за умови, що в ЕСОЗ вже є електронні медичні записи.

Таким чином, при створенні плану лікування у ньому можуть бути вказані посилання на такі електронні медичні записи пацієнта, як:

  • епізоди медичної допомоги,

  • процедури,

  • діагностичні звіти.

 У первинних призначеннях можна вказувати посилання на:

  • діагнози або стани пацієнта,

  • спостереження,

  • діагностичні звіти.


Примечание

Зверніть увагу! 

Не можна редагувати чи змінювати план лікування після його створення. Змінювати можна виключно статуси самого плану лікування та первинних призначень у ньому. 

Тому, якщо медичні дані пацієнта встановлені іншим лікарем і містяться у паперовій документації, то для того, щоб посилання на ці електронні медичні записи стали частиною плану лікування, їх потрібно вносити на етапі створення ВЗАЄМОДІЇ, на основі якої буде створено план лікування.

Будьте обережні при зазначенні амбулаторної взаємодії, як "Помилково внесена" - ця дія незворотня і може вплинути на роботу незакритого Плану лікування!



Подсказка

При створенні взаємодії в межах епізоду ведення пацієнтів необхідно врахувати такі значення:

  • Взаємодія є обов'язковим медичним записом для фіксації лікарем результатів надання медичної допомоги пацієнту,  підставою для створення Плану лікування є взаємодія з типом "Взаємодія в закладі охорони здоров'я", пріоритетність "Планова".
  • В межах одного епізоду може бути створена різна кількість окремих взаємодій, залежно від окремого медичного випадку.
  • Поле "Місце  надання послуг" обов'язкове поле для передачі даних в eHealth
  • Електроне направлення зазначається у взаємодії у випадку, коли взаємодія була відкрита на підставі звернення пацієнта з е-направленням до даного спеціаліста.

План лікування має бути створений після реєстрації амбулаторної взаємодії, у якій буде вказана інформація, що підтвержує відповідний стан пацієнта: діагноз, спостереження, діагностичні звіти.

СОЦІАЛЬНІ ТА МЕДИЧНІ ДАНІ пацієнта (номер студентського квитка, рівень глікозильованого гемоглобіну, гостроти зору тощо) зазначаються у СПОСТЕРЕЖЕННІ (мал. 15).

Image Modified

Мал. 15 - Внесення соціальних та медичних даних на пацієнта 

  • Всі інші секції та поля лікар заповнює з урахуванням конкретного звернення пацієнта, враховучи потреби в створенні Плану лікування
:
  • Після створення взаємодії, необхідно підписати  чинним КЕП
.



Раскрыть
titleСтворення та реєстрація ПЛ
  • Створення плану лікування


Подсказка

Перед створенням плану лікування лікар має інформувати пацієнта про намір створення плану лікування, в якому буде вказано період та процес лікування та отримати згоду від пацієнта.

Пацієнт також має бути попереджений про те, що на амбулаторному рівні лікування у нього з одним конкретним діагнозом (або станом) може бути лише один активний план лікування. При створенні нового плану лікування з (однаковим діагнозом) попередній активний план автоматично деактивується!

 Після деактивації плану лікування пацієнт вже не може на його основі отримувати вторинні призначанення (електронні рецепти та направлення).

Тому пацієнту варто рекомендувати попереджати лікуючого лікаря (автора його плану лікування) про потребу зміни лікаря пацієнтом, щоб уникнути порушень процесу лікування.

  • Для створення  ПЛ необхідно перейти у вкладку "План лікування"  та провести пошук активних ПЛ або чернеток (мал. 16).

Image Modified

Мал. 16- Вкладка "План лікування"

Предупреждение
titleУВАГА!

ПОШУК ПЛАНУ ЛІКУВАННЯ

Перед створенням Плану лікування спеціаліст обов'язково проводить пошук попередніх планів, для уникнення скасування (деактивування) попередніх планів лікування, що встановлюються системою автоматично, у випадку створення нового плану лікування з ідентичним кодом діагнозу або стану НК 025:2019 вказаного на одному рівні надання медичної допомоги.

Для пошуку, необхідно вказати значення в одному з полів (або в декількох полях одночасно):

  • в полі "Період" (пошук виконується по всіх датах де проміжною є зазначена дата створення плану з додаванням одного дня наперед (20.03 +1 день =30.03));
  • в полі "Публічний ідентифікатор" можливо зазаначити ідентифікатор зареєстрованого в eHealth ПЛ (мал. 17);

Image Modified

Мал. 17 - Пошук плану лікування (за публічним ідентифікатором)

  • в полі "Стан" тобрати необхідний стан (для перевірки наявності активних планів лікування обрати "Активний"(мал. 18);

Image Modified

Мал. 18 - Пошук плану лікування (за станом ПЛ)

  • Після пошуку плану (за наявності вказаних параметрів пошуку)  в таблиці планів лікування з'явиться дані (мал. 19).

Image Modified

 Мал. 19 - Таблиця "План лікування"  (приклад)

У формі "Призначення плану лікуванння" заповнити обов'язкові поля (таб. 1)


Після заповнення необхідних полів натиснути "Ок" Image Modified

Подсказка
titleПІДКАЗКА!

Поля відмічені Image Modified обов'язкові для збереження  чернетки картки в системі "Медейр", та послідуючій реєтстрації в системі eHealth.

Для реєстрації ПЛ в ЕСОЗ обов'язково вноситься (мал. 20):

  • взаємодія, що є підставою створення даного ПЛ
  • категорія ПЛ (враховуючи захворювання або стан пацієнта)
  • медичний стан (може бути зазанчений лише 1 ОСНОВНИЙ діагноз, що зазначений у взаємодії)

Поля: "Пацієнт"", "Назва", "Автор", "Початок періоду*", "Кінець періоду", "Тривалість", "Умови надання" заповнені по замовчуванню.

Поле "Кінець періоду" (та пов'язане з ним поле "Тривалість") - опційні поля та необов'язкові для заповнення.

Зверніть увагу!

У разі використання даних полів по закінченню вказаного періоду використати план лікування для роботи з вторинними чи первинними призначеннями - НЕМОЖЛИВО!

Image Modified

Мал. 20 - Обов'язкові поля  плану лікування 

  • Реєстрація ПЛ
Предупреждение
titleРеєстрації чернетки плану лікування в системі
eHealth Обов
eHealth
  • Після заповнення всіх необхідних полів картки "План лікування" та збереження чернетки в МІС (мал. 21) необхідно провести пошук даного ПЛ по даті або за станом "Чернетка" і, за потреби,  запросити доступ до даного ПЛ (мал. 22).

Image Modified

Мал. 21 - Збереження чернетки ПЛ

Image Modified

Мал. 22- Ініціювання на отримання доступу до ПЛ

  • Після отримання доступу з'явиться можливість зареєструвати план в ЕСОЗ (мал. 23).

Image Modified

Мал. 23 - Ініціювання реєстрації ПЛ в ЕСОЗ

  • Підписати план лікування своїм КЕП (мал. 24).

Image Modified

Мал. 24 - Підписання ПЛ

  • Пацієнту надійде СМС повідомлення про ініціацію плану лікування (мал. 25 ) з його публічним номером та посиланням на пам'ятку про згоду на обробку даних та ведення плану лікування (мал. 26).

Image Modified

Мал. 25 - СМС про ініціацію плану лікування

Image Modified

Мал. 26 - Пам'ятка пацієнту

  • Після успішної реєстрації чернетки  в системі eHealth з'являться данні з публічним номером ПЛ план переходить в стан "Новий" (ще не містить зареєстрованих активностей) (мал. 27).

Image Modified

Мал. 27 - Новий ПЛ (зареєстрований в eHealth)

  • Також лікар, який створив план лікування, може надати пацієнту роздруковану інформаційну довідку, в якій буде зазначено номер плану лікування. 



Раскрыть
titleДелальний опис полів ПЛ

Таб. 1 - Опис  полів плану лікування

Вкладка "План лікування"

Image Modified

Мал. 28 - Вкладка "План лікування" 


  • Поле "Пацієнт"  - поле заповнене по замовчуванню.

Image Modified

  • Поле "Взаємодія*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

Перелік зареєстрованих в eHealth взаємодій з'являється автоматично, необхідно вказати посилання на взаємодію,

на основі якої створюється план лікування.

Image Modified

  • Поле "Назва*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

Зазначається назва плану лікування у довільній формі.

Рекомендовано у назві плану лікування зазначати дату відкриття плану лікування та особливі примітки. 

Наприклад: "01.07.2021. ЛІКУВАННЯ НЕЦУКРОВОГО ДІАБЕТУ"

Image Modified

  • Поле "Категорія*"

Image Removed

  • - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth

Image Added

Категорії плану лікування - визначають якого класу захворювань відноситься план лікування

class_1

- "

ДЕЯКІ ІНФЕКЦІЙНІ ТА ПАРАЗИТАРНІ ХВОРОБИ

"

class_2

- "

НОВОУТВОРЕННЯ ТА ЗЛОЯКІСНІ НОВОУТВОРЕННЯ

""

class_3

- "

ХВОРОБИ КРОВІ ТА КРОВОТВОРНИХ ОРГАНІВ, ТА ОКРЕМІ ПОРУШЕННЯ З ЗАЛУЧЕННЯМ ІМУННОГО МЕХАНІЗМУ

"

class_4

- "

ЕНДОКРИНІ ХВОРОБИ, РОЗЛАДИ ХАРЧУВАННЯ ТА ПОРУШЕННЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН

" (для інсулінів)

class_5

- "

РОЗЛАДИ ПСИХІКИ ТА ПОВЕДІНКИ

",

class_6

- "

ХВОРОБИ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ

"

class_7

- "

ХВОРОБИ ОКА ТА ПРИДАТКОВОГО АПАРАТА

"

class_8

-"

ХВОРОБИ ВУХА ТА СОСКОПОДІБНОГО ВІДРОСТКА

"

class_9

- "

ХВОРОБИ СИСТЕМИ КРОВООБІГУ

"

class_10

- "

ХВОРОБИ ОРГАНІВ ДИХАННЯ

"

class_11

- "

ХВОРОБИ ОРГАНІВ ТРАВЛЕННЯ

"

class_12

- "

ХВОРОБИ ШКІРИ ТА ПІДШКІРНОЇ КЛІТКОВИНИ

"

class_13

- "

ХВОРОБИ КІСТКОВО-М'ЯЗОВОЇ СИСТЕМИ ТА СПОЛУЧНОЇ ТКАНИНИ

"

class_14

- "

ХВОРОБИ СЕЧОСТАТЕВОЇ

СИСТЕМИ"

СИСТЕМИ  

class_15

- "

ВАГІТНІСТЬ, ПОЛОГИ ТА ПІСЛЯПОЛОГОВИЙ ПЕРІОД

"

class_16

- "

ОКРЕМІ СТАНИ, ЩО ВИНИКАЮТЬ У ПЕРИНАТАЛЬНОМУ ПЕРІОДІ

"

class_17

- "

ВРОДЖЕНІ ВАДИ РОЗВИТКУ, ДЕФОРМАЦІЇ ТА ХРОМОСОМНІ АНОМАЛІЇ

"

class_18

- "

СИМПТОМИ,ОЗНАКИ ТА ВІДХИЛЕННЯ ВІД НОРМИ, ВИЯВЛЕНІ ПРИ КЛІНІЧНИХ ТА ЛАБОРАТОРНИХ

ДОСЛІДЖЕННЯХ, НЕ КЛАСИФІКОВАНІ В ІНШИХ РУБРИКАХ

"

class_19

- "

ТРАВМИ, ОТРУЄННЯ ТА ДЕЯКІ ІНШІ НАСЛІДКИ ДІЇ ЗОВНІШНІХ ПРИЧИН

"

class

clаss_20

- "

ЗОВНІШНІ ПРИЧИНИ ЗАХВОРЮВАНОСТІ ТА СМЕРТНОСТІ

"

class_21

- "

ФАКТОРИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА СТАН ЗДОРОВ'Я НАСЕЛЕННЯ ТА ЗВЕРНЕННЯ ДО ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я

"

class_22

- "

КОДИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ

"

class_23 РЕАБІЛІТАЦІЯ У ГОСТРОМУ ПЕРІОДІ

class_24 РЕАБІЛІТАЦІЯ У ПІСЛЯГОСТРОМУ ПЕРІОДІ

class_25 РЕАБІЛІТАЦІЯ У ДОВГОТРИВАЛОМУ ПЕРІОДІ

  • Загальний
  • Стаціонарний
  • Реанімаційний
Поле "Умови надання послуг*" - заповнене по замовчуванню "Амбулаторні умови"
  • Амбулаторні умови (тимчасово поле встановлено по замовчуванню)
  • Стаціонарні умови
  • За місцем знаходження пацієнта
  • Поле "Автор*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

У цьому полі оберається ПІБ лікаря, який створює план лікування і несе відповідальність за достовірність вказаної інформації.

Image Modified

  •  Поле "Початок періоду*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

    Вказується дата створення плану лікування

Image Modified

  • Поле "Тривалість" - поле може залишатися опційним.

Кількість днів вказане в даному полі автоматично формує значення поля "Кінець періоду"

Image Modified

  • Поле "Кінець періоду"- поле може залишатися опційним.

У випадку, якщо автор плану лікування вказує дату його завершення, з'явиться повідомлення наступного змісту:

"Увага! Ви зазначаєте кінцевий термін періоду дійсності плану лікування. Зауважте, що отримання пацієнтом медичних послуг або лікарських засобів за призначенням з цього плану лікування після цієї дати будуть неможливі!"

Image Modified

  • Поле "Медичний стан*"- обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

Дане поле пов'язане з полем "Взаємодія*" та обраним основним діагнозом в ній.

В полі "Медичний стан*" має бути внесений лише 1 основний діагноз!

Image Modified

  • Поле "Опис" - зазначається суть плану лікування (задежно від кожного окремого пакету за ПМГ). Рекомендовано до заповнення!

Image Modified

  • Поле "Коментар" - поле для приміток, що зазначається у довільній формі.

Image Modified

Вкладка "Перелік станів та спостережень" 

Дозволені типи ЕМЗ при створенні плану лікування 

Image Modified

Епізод

Процедура

Діагностичний звіт



Image Modified

Мал. 29 - Вкладка "Перелік станів та спостережень" 

У вкладці автор плану лікування може вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта, які зокрема:

  • є підставою створення відповідного плану лікування та первинних призначень у ньому, 

  • підтверджують віднесення пацієнта до тієї чи іншої категорії.

Це можуть бути посилання на ЕПІЗОДИ медичної допомоги, ПРОЦЕДУРИ або ДІАГНОСТИЧНІ ЗВІТИ.

Вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта можливо за умови, що в ЕСОЗ вже є записи, які стосуються діагностики та лікування захворювання або стану, щодо якого пацієнту створюється план лікування. Вкладка рекомендована до заповнення.

Подсказка

Для роботи з вкладкою "Перелік станів та спостережень", обираємо кнопку, яка відповідає за потрібну дію:

  •  Створити Image Modified- додаємо/шукаємо картку ЕМЗ 
  • Видалити Image Modified - видаляємо попередньо створену виділену картку 
  • Налагодження колонок Image Modified - додаємо або знімаємо необхідні колонки таблиці 
  • Скинути налагодження колонок Image Modified- скидаємо налагодження колонок до автоматичних
  • Експорт в Excel Image Modified - експортуємо дані таблиці в документ Excel

Уцій вкладці  автор плану лікування може вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта, які зокрема:

  • є підставою створення відповідного плану лікування та первинних призначень у ньому, 

  • підтверджують віднесення пацієнта до тієї чи іншої категорії.

Це можуть бути посилання на ЕПІЗОДИ медичної допомоги, ПРОЦЕДУРИ або ДІАГНОСТИЧНІ ЗВІТИ.

Вказати посилання на електронні медичні записи пацієнта можливо за умови, що в ЕСОЗ вже є записи, які стосуються діагностики та лікування захворювання або стану, щодо якого пацієнту створюється план лікування.

Вкладка "Персонал"

Image Modified

Мал. 30 - Вкладка "Персонал" (Пошук спеціаліста)

У вкладці  (мал. 30) є можливість внести дані про персонал.  

Вкладка "Призначення"

Image Modified

Мал. 31 - Вкладка "Призначення" (Призначення плану лікування)

У вкладці є можливість внести первинні призначення (мал. 31), а також посилання та підстави для конкретного призначення.  

Для реєстрації даних секції в системі eHealth (для автора протоколу, його замісника), необхідна   створення запиту на доступ до редагування плану лікування.

Дозволені типи ЕМЗ при створенні первинного призначення (активності)

Image Modified

Стан/діагноз пацієнта

Спостереження

Діагностичний звіт


Детальний опис в розділі "Робота з первинними призначеннями". 




Реєстрація первинних призначень

Image Added


Раскрыть
titleПервинне призначення (активність)
  • Робота з первинними призначеннями (активностями)
Информация

Варіанти реєстрації активностей:

  • Реєстрація в МІС "МедЕйр" без передачі даних в e-Health
  • Реєстація активностей в системі e-health
Реєстрація  активностей в МІС "МедЕйр" без передачі даних в e-Health

Після реєстрації чернетки плану лікуванняв МІС "МедЕйр" без передачі даних в e-Health (або після підписання ПЛ в ЕСОЗ), з'являється можливість створення  активності в МІС "МедЕйр"

Для цього в плані лікування (зі станом "Чернетка", "Активний" або "Новий"), необхідно обрати вкладку "Призначення" та  натиснути   кнопку "Створити"  (мал. 32) Image Modified

Image Modified

Мал. 32 - Створення активності - Створення активності (ПЛ зарееєстрований/незареєстровний в eHealth)

У формі "Призначення плану лікуванння" заповнити обов'язкові поля (таб. 3)

Після заповнення необхідних полів натиснути "Ок" Image Modified


Подсказка
titleПІДКАЗКА!
Поля відмічені Image Modified обов'язкові для збереження картки в системі "Медейр", та послідуючій реєтстрації в системі eHealth.
Реєстація призначень в системі e-health

Передумови реєстрації активностей:

  • Авторизація спeціаліста в eHealth
  • Обов'язковою передумовою створення та є реєстрація ПЛ в системі eHealth
  • Отимання дозволу на читання та редагування даних в системі eHealth (доступ дозволить лікарю створювати первинні призначення та змінювати їх статуси).
  1. При  створенні первинного призначення (активності) лікарського засобу (тип "Препарат") лікар повинен вказати кількість цього засобу в одиницях форми випуску (мл, мг, тощо), яку має приймати за цим призначенням.


Подсказка

Наприклад, ендокринолог створює призначення інсуліну, та вказує необхідну кількість лікарського засобу, що може бути виписаний за цим призначенням.

Якщо лікар виписує первинне призначення на 6 місяців, то максимальний термін призначення інсуліну в е-рецепті - 90 діб. Тому згідно призначення інсуліну з розрахункус 6 місяців - з цим первинним призначенням пацієнт може звернутися щонайменше - двічі.

Важливо,  що  е-рецепт не може бути виписаний на меншу кількість препарату ніж 1 добова доза конкретного пацієнта.

Якщо первинне призначення інсуліну було створено на 6000 МО інсуліну, а пацієнту необхідно по 30 МО на добу (Всього 6000МО ÷ 30МО/ добу=200 діб).

Згідно цього розрахунку:

  • Максимальна кількість інсуліну в МО - 2700 МО інсуліну (на 90 діб).

  • Мінімальна кількість інсуліну не менша ніж 30 МО (1 добова дозоза пацієнта).

Первинні призначення, котрі реєструютьс в системі eHealth бувають 2-х типів:

  • первинні призначення на медичні послуги - на основі яких можна створити е-направлення;

  • первинні призначення на лікарські засоби - на основі яких можна створити е-рецепти.

Для цього в плані лікування (зі "Активний" або "Новий"), необхідно обрати вкладку "Призначення" та  натиснути   кнопку "Створити"  (мал. 33) Image Modified

Image Modified

Мал. 33 - Створення активності - Створення активності (ПЛ зарееєстрований/незареєстровний в eHealth)

У формі "Призначення плану лікуванння" заповнити обов'язкові поля (мал. 34), а також рекомендовано заповнити вкладку "Посилання та підстави до заповнення" (таб. 3)

Image Modified

Мал. 34 - Приклад заповнення вкладки "Призначення плану лікування"

Первинне направлення на послуги (на направлення)

Якщо первинне призначення передбачає кілька медичних послуг, то по мірі того, як в ЕСОЗ будуть створюватися електронні медичні записи, які базуються на е-направленні, яке створено на підставі цього первинного призначення, то ЕСОЗ буде автоматично змінювати значення "доступної кількості" у первинному призначенні.

Погашення е-направлення не впливає на значення "доступної кількості".

Тож при перегляді первинних призначень можна буде побачити, яку кількість медичних послуг залишилось виконати із призначеної автором кількості.

Первинне направлення на препарати 

Якщо первинне призначення передбачає створення декількох електронних рецептів, то по мірі того, як вони будуть погашатись в аптечному закладі, система буде автоматично змінювати значення "доступної кількості" вторинних призначень.

Тож при перегляді первинного призначення можна буде побачити, яку кількість лікарського засобу із призначеної автором ще не отримав пацієнт в аптеці і ще потенційно доступно до виписування за цим призначенням.

Якщо е-рецепт виписано, але ще не погашено в аптеці і він є активним до погашення, то "доступна" кількість ще не буде зменшена, але на таку кількість неможливо буде виписати інший рецепт.

Процес створення первинного призначення завершується після автоматичної перевірки системою плану лікування. Якщо у плані лікування вже існує аналогічне первинне призначення в незавершеному статусі ("заплановане" або "виконується"), то система не дозволить створити нове первинне призначення. Якщо у плані лікування відсутнє аналогічне первинне призначення в незавершеному статусі, то система дозволить створити нове первинне призначення.

Таблиця 2 - Опис полів первинного призначення

Поля первинного призначення
  •  Поле "Автор"  - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth. Поле заповнене по замовчуванню. У цьому полі вказується ПІБ лікаря, який є автором цього первинного призначення.

Image Modified

  • Поле "Ціль"- поле може залишатися опційним - залежно від вимог окремого пакету посзуг за ПМГ.
Image Modified

Необхідно обрати одну або декілька причин даного призначення та вказати, яких змін медичного стану

пацієнта він очікує після виконання цього первинного призначення:

    • підтвердження діагнозу пацієнта

    • визначення динаміки стану пацієнта

    • оцінка ризиків виникнення захворювань 

    • одужання

    • стабілізація стану пацієнта

    • підтримка стану пацієнта

    • зняття симптомів основного захворювання

    • розродження 


  • Поле "Програма" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth
Image Modified

Для призначення на  медичні послуги, то із запропонованих значень можна обрати ЛИШЕ: 

"Програма державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення".

При виборі типу призначення "Препарат", обов’язково обрати програму реімбурсації:

- Антибактеріальні ЛЗ системної дії
- Епілепсія
- Імуносупресивні лікарські засоби
- Інсуліни людські (картриджи та шприцручки з доплатою)_На період воєнного стану без доплати
- Інсуліни безоплатно
- Інсуліни людські (картриджи та шприцручки безоплатно)
- Інсуліни аналоги (з доплатою)_На період воєнного стану без доплати
- Інсуліни людські (флакони безоплатно)
- Інсуліни аналоги (безоплатно)
- Інсуліни з доплатою
- Інші джерела фінансування медичного обслуговування
- Місцеві бюджети безоплатно
- Наркотичні (психотропні) ЛЗ
- Наркотичні (психотропні) ЛЗ для ЗПТ
- Нецукровий діабет
- Розлади психіки та поведінки
- Серцево-судинні та цереброваскулярні захворювання, цукровий діабет 2-го типу та хронічні хвороби нижніх дихальних шляхів (стара назва - Доступні ліки)
- Хвороба Паркінсона


  • Поле "Призначення" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.


Image Modified

Довідник поля "Призначення"

  • Препарат - використовується для реєстрації активності в eHealth та МІС "Медейр"
  • Направлення - використовується для реєстрації активності в eHealth та МІС "Медейр"
  • Процедура - використовується для реєстрації активності в МІС "Медейр"
  • Дієта - використовується для реєстрації активності в МІС "Медейр"
  • Інше - використовується для реєстрації активності в  МІС "Медейр"

Поле, що містить довідник з переліком призначень, залежно від обраного типу призначення змінюється форма поля опису призначення.

При виборі призначення "Препарат", необхідно ввести  частину назви препарату та знайти потрібне значення.

При виборі призначення "Направлення" необхідно ввести  частину назви послуги (або конкретний код послуги) та знайти потрібне значення.

Довідник шукає по "містить"

  • Поле "Кількість"/"Кількість на добу" (загальна кількість препарату або кількість процедур (загальна і на добу)) - обов'язковполе для передачі даних в eHealth.

    Image Modified

У цьому полі вказується загальна кількість (число) лікарського засобу в одиницях форми випуску, яку пацієнту необхідно отримати за цим первинним призначенням.

При заповненні цього поля (для призначення "Препарат"), система автоматично підбере та запропонує форму випуску відповідно до обраного лікарського засобу у полі "Призначення".

Зверніть увагу!

  • Якщо виписуються ампули, картриджи, шприц-ручки, флакони, то кількість має бути зазначена саме в цих первинних упаковках лікарського засобу.

  • Якщо виписуються таблетки, то кількість зазначається в таблетках.

  • Якщо виписуються краплі, сиропи, аерозолі, то кількість зазначається у мілілітрах або міліграмах в залежності від того, що автоматично пропонує система.

При заповненні цього поля (для призначення "Направлення") у  полі вказується кількість призначених медичних послуг.

Наприклад: 5 (якщо 5 процедур)

  • Поле "Початок періоду*" - обов'язкове поле для передачі даних в eHealth.

Image Modified

У цьому полі обов’язково вказується дата початку дії  призначення. 

Прописуємо число, місяць, рік (числа першого десятка пишуться з нулем – 02.11.2021).

Або обираємо потрібну дату із запропонованого календаря

  • Поле "Кінець періоду" - поле може залишатися опційним.

Image Modified

Вказувати дату закінчення дії  призначення не обов’язковою.

Зверніть увагу! Якщо в плані лікування вказано дату закінчення плану лікування, то дата закінчення первинного призначення має бути вказана з урахуванням терміну дії плану лікування. 

  • Поле "Опис" - поле може залишатися опційним - залежно від вимог окремого пакету посзуг за ПМГ.

Image Modified

Поле рекомендоване до заповнення.

Наприклад, у цьому полі автор первинного призначення може лишити коментар або уточнення, які стосуються цього призначення

та які допоможуть йому або іншим лікарям при роботі чи ознайомленні з цим призначенням у  довільній формі.

Вкладка "Посилання та підстави для призначення"  

Дана вкладка рекомендована до заповнення.

У вкладці вказується код НК 025:2019, який відповідає діагнозу або стану пацієнта, на підставі якого створюється це первинне призначення (мал. 35). 

Image Modified

Мал. 35 - Створення посилання та підстави для призначення ("Призначення")

В таблиці, що з'явиться обрати тип ресурсу та натиснути "Пошук" (мал. 36).

Image Modified

Мал. 36 - Пошук зазначених ресурсів

Після пошуку обрати необхідний ресурс (ЕМЗ) та натиснути "Ок" Image Modified (мал. 37). 

Image ModifiedМал. 37 - Вибір конкретного ЕМЗ

Подсказка

Для роботи з таблицею "Посилання та підстави для призначення", обираємо кнопку, яка відповідає за потрібну дію:

  •  Створити Image Modified- додаємо/шукаємо  картку 
  • Видалити Image Modified - видаляємо попередньо створену виділену картку 
  • Налагодження колонок Image Modified - додаємо або знімаємо необхідні колонки таблиці 
  • Скинути налагодження колонок Image Modified- скидаємо налагодження колонок до автоматичних
  • Експорт в Excel Image Modified - експортуємо дані таблиці в документ Excel




Раскрыть
titleПідписання збереженого первинного призначення
  • Для реєстрації первинного призначення в системі eHealth необхідно виконати наступні дії:

Після збереження чернетки первинного призначення в плані лікування, обраємо необхідну активність  та натискаємо на кнопку "Зареєструвати в eHealth" Image Modified (мал. 38).

Image Modified

Мал. 39 -  Ініціювання підписання активності

  • Підписати план лікування своїм КЕП (мал. 40).

Image Modified

Мал. 40 - Підписання активності



Статуси плану лікування та первинних призначень


Image Added


Раскрыть
titleСтатуси

Таблиця 3  - Статуси ПЛ та активностей

Назва

Опис для плану лікування

Назва 

Опис для первинних призначень (активностей)

Чернетка

План лікування розробляється або очікує використання та ще не вступив в дію.

Стан "Чернетка" можливий при реєстрації плану в МІС

Заплановане

Встановлюється системою автоматично при створенні та підписанні в системі eHealth первинного призначення

Новий

Встановлюється системою автоматично, коли лікуючий лікар створює план лікування і реєстує його в eHealth 

Виконується

Встановлюється системою автоматично, коли пацієнт розпочав отримувати лікарські засоби, або послуги за певним призначенням

Активний

План лікування вступив в дію, встановлюється системою автоматично, у випадку створення первинного призначення (активності) та підписання його в системі eHealth.

Статус описує, що цей план лікування діє зараз, тому інші плани лікування для цього пацієнта з таким самим діагнозом повинні бути припинені

Призупинений

План лікування був призупинений 

Відмінене

Встановлюється лікарем вручну, у випадку, якщо дане призначення , за певних причин, вже непотрібне. 

Статус "Відмінене" може бути обраний для первинного призначення, якщо пацієнт ще не розпочав отримувати медичні послуги чи лікарські засоби за цим призначенням, або якщо медичне призначення вже виконується але перестало бути актуальним для пацієнта

Відмінений

План лікування завершений та він більше не буде використовуватися в майбутньому. Встановлюється вручну, лікарем, що є його створив, у випадках, якщо пацієнт не надає згоду на ведення плану лікування, або  призначення  стоврені та не будуть виконуватись з певних причин.  

ВАЖЛИВО! Якщо у плані лікування є незавершені призначення, їх необхідно завершити, перед зміною статусу плану лікування на "Відмінений"

Завершене







Встановлюється лікарем вручну, у випадку повного виконання первинного призначення або часткового виконання первинного призначення (якщо з певних причин втрачається потреба у продовженні виконання запланованого призначення).







Завершений

План лікування завершений та він більше не буде використовуватися в майбутньому. Встановлюється вручну, лікарем що є його створив, у випадках, якщо первинні призначення у плані лікування виконані зі статусом "Завершене", або скасоване - "відмінене", а сам план лікування завершений за певних причин

Скасований (деактивований)

Встановлюється системою автоматично, у випадку створення нового плану лікування з ідентичним кодом діагнозу або стану НК 025:2019 вказаного на одному рівні надання медичної допомоги.

План лікування перервано до моменту його закінчення.

Встановлюється вручну (автором ПЛ) у випадку, коли план лікування був відхилений з будь-якої причини або по плану лікування була отримана помилка (з відповідною помилкою).

  • план не буде реалізовуватися та активності не заплановані (пацієнту було створено план лікування але медичний працівник не встиг запланувати активності або, пацієнт не надав дозволу на ведення плану лікування)
  • активності заплановані, але були відмінені.

Невизначений

Поточний стан листку лікарських призначень невизначений

Частково виконано

Встановлюється при закритті пов’язаного плану лікування, якщо є і виконані і не виконані призначення

Не виконано

Встановлюється при закритті пов’язаного плану лікування, якщо жодне заплановане призначення не було виконано


Примечание
titleУвага!

Статуси плану лікування та первинних призначень можуть змінюватися:




Скасування/відміна плану лікування

Image Added


Раскрыть
titleСкасування, відміна ПЛ


У випадку, якщо склалися обставини, за яких необхідно скасувати план лікування, автор плану лікування має змінити його статус на "Відмінений" або "Завершений".

Разом зі зміною статусу також необхідно зазначити причину скасування плану лікування.

Відміна/завершення плану лікування в статусі "Чернетка"

  • Необхідно провести пошук даного ПЛ по даті або за станом "Чернетка", відкрити конкретний ПЛ (мал. 41).

Image Modified

Мал. 41 -  Пошук та редагування ПЛ в стані "Чернетка"

  • Та натиснути "Завершити" або "Відмінити" (мал. 42).

Image Modified

Мал. 42 - "Завершити" або "Відмінити" (стан "Чернетка")

  • Система видасть повідомлення про незворотність дії , після ознайомлення з повідомленням натиснути "Так" (мал. 43).

Image Modified

Мал. 43 - Відміна плану лікування

  • Зазначити причину відміни (або завершення) ПЛ та прописати обґрунтування (поле "Текст") та натиснути "Ок" (мал. 44).

Image Modified

Мал. 44 - Причина зміни статусу призначення

Відміна/завершення плану лікування в статусі "Новий"

  • Необхідно провести пошук даного ПЛ по даті або за станом "Чернетка", відкрити конкретний ПЛ (мал. 45).


Image Modified

Мал. 45 -  Пошук та редагування ПЛ в стані "Новий"

  • Система запросить доступ до ПЛ (мал. 46).

Image Modified

Мал. 46 - Доступ до ПЛ (статус "Новий")

  • Також доступ можливо отримати через кнопку  "Запросити доступ в eHealth" (мал. 47).

Image Modified

Мал. 47 - Доступ через кнопку  "Запросити доступ в eHealth" (статус "Новий")

  • Після процедури отримання доступу до ПЛ необхідно відкрити обраний план (в стані "Новий") та натиснути відмінити (або "Завершити") (мал. 50).

Image Modified

Мал. 50 - "Завершити" або "Відмінити" (стан "Новий")

  • Система видасть повідомлення про незворотність дії , після ознайомлення з повідомленням натиснути "Так" (мал. 51).

Image Modified

Мал. 51 - Незворотня дія завершення або відміши  (стан "Новий")

Предупреждение

Статус "відмінений" може бути обраний для плану лікування як у випадку, коли первинні призначення ще не були заплановані так і за наявності первинних призначень (активнистей).

В такому випадку усі первинні призначення повинні бути завершеними або скасованими.


Зміна статусу з "Новий" або "Активний" на  Image Modified"Відмінений" відбувається шляхом натискання відповідної кнопки у картці зареєстрованого плану лікування (мал. 52).

Image Modified

Мал. 52 - Відміна / завершення плану лікування

З'явиться вікно, де необхідно вказати причину зміни статусу плану лікування:

  • Механічна помилка

  • Невірно ідентифікований пацієнт

  • Відмова пацієнта

  • Пацієнт не дав дозволу на ведення плану лікування

  • Смерть пацієнта

  • Пацієнта переведено в інший заклад

  • Зміна профілю лікаря




Скасування/відміна призначення

Image Added


Раскрыть
titleСкасування/відміна первинного призначення

Скасування/відміна призначення

У випадку, якщо склалися обставини, за яких необхідно скасувати призначення, автор плану лікування, або спеціаліст, що створив призначення  має змінити його статус на "Відмінений".

Разом зі зміною статусу також необхідно зазначити причину скасування призначення.

Відміна чернетки призначення

Обрати призначання зі статусом "Проект" (чернетка) і натиснути "Видалити" Image Modified (мал. 53).

Image Modified

Мал. 53 - Відміна чернетки призначення

Система надасть повідомлення про незворотність дії, для відміни необхідно натиснути "Так" (мал. 54).

Image Modified

Мал. 54 - Підтвердження відміни чернетки призначення

Статус "Проект" автоматично зміниться на "Внесений помилково"

Відміна зареєстрованого призначення

Зміна статусу  призначення із "Заплановано" на  Image Modified"Внесений помилково" (або "Завершений") відбувається шляхом натискання відповідної кнопки у картці зареєстрованого плану лікування "Відмінити" або "Завершити" (мал. 55).


Image Modified

Мал. 55 - Відміна / завершення призначення

Система надасть повідомлення про незворотність дії, для відміни необхідно натиснути "Так" (мал. 56).

Image Modified

Мал. 56 - Підтрвердження завершення призначення

Після підтвердження завершення або відміни призначення необхідно заповнити таблицю "Причини зміни статусу" (мал. 57) та вказати необхідні дані.

При завершенні призначення необхідно внести дані в поле "Результат", а також внести дані в полі текст - обґрунтування причин змін статусу призначення.

Image Modified

Мал. 57 - Причини завершення призначення (приклад)


Причини завершення призначення:

  • Смерть пацієнта
  • Відмова пацієнта
  • Виконана повністю

Причини відміни призначення:

  • Механічна помилка

  • Медичні протипокази
  • Відсутність потреби
  • Зміна обсягу призначення
  • Зміна кратності призначення
  • Зміна лікарського засобу/послуги



Додаткові функції роботи з ПЛ

Image Added


Раскрыть
titleДодаткові функції