ЗмістОпис





Наведена інформація про загальні функції карток реєстрів cистеми та правила роботи з ними

ВАЖЛИВО!

Не всі з описаних нижче можливостей можуть бути використані при роботі з функціями карток реєстрів. В залежності від системних прав конкретного користувача, виду та призначення конкретного реєстру даних, ті чи інші з перелічених далі в інструкції елементів управління можуть бути відсутніми або недоступними (заблокованими).

Структура ЕК різних реєстрів схожа (мал.1). Електронна картка реєстру містить:

Мал. 1 - Приклад ЕК реєстру

Стандартні кнопки ЕК

У верхній частині ЕК (мал.2 а, б) завжди розміщені стандартні кнопки, в незалежності від того, який реєстр відкрито.

 

а)                                                               б)

Мал. 2 - Стандартні кнопки закладки "Головна" та "Вигляд"

Закладка "Головна"

Дана закладка містить дві групи нобору стандартних кнопок: Картка та Додатково (мал. 2 а, б). Розглянемо кожну з груп більш детально.

Група кнопок "Картка"

Натискання кнопки  [Зберегти і закрити], (мал. 2 а) призводить до збереження інформації в системі, при цьому ЕК закривається.

ВАЖЛИВО!

Кнопка[Зберегти і закрити] не відображається для користувача, в якого не має права на редагування картки поточного реєстру.

 Натискання кнопки [Закрити], (мал. 2 а) призводить до закриття ЕК. Якщо після відкриття ЕК або останнього збереження за допомогою кнопки [Зберегти] (див. Група кнопок "Додатково"), користувач редагував ЕК, а потім натиснув кнопку[Закрити] або кнопку {Esc}, буде видано повідомлення-запит на підтвердження збереження або скасування змін (мал. 3).

Мал. 3 - Приклад повідомлення-запита на підтвердження збереження або відміни змін

Група кнопок "Додатково"

Натискання кнопки  [Зберегти], (мал. 2 б) призводить до збереження інформації в системі, при цьому ЕК залишається відкритою (користувач може після збереження інформації продовжити працювати з ЕК).

Для видалення ЕК запису з реєстру, необхідно знайти і відкрити цю картку в системі, натиснути кнопку  [Видалити], розміщену на панелі інструментів реєстру карток (мал. 2 б). Після цього з'явиться повідомлення для підтвердження операції видалення. У разі позитивної відповіді ЕК буде видалена, при негативній - вікно-повідомлення закривається, а ЕК не видалиться (мал. 4).

Мал. 4- Підтвердження видалення запису

ВАЖЛИВО!

Слід зазначити, що в системі передбачені обмеження на видалення ЕК. Так, наприклад, не можна видалити ЕК, що пов'язана з іншим документом системи, про що буде відповідне повідомлення (мал. 5).

Мал. 5 - Приклад повідомлення про неможливість видалення

Після видалення ЕК, вона повністю видаляється з реєстру та відновленню не підлягає. Кнопки [Зберегти] та [Видалити] не доступні для користувача, в якого немає права на редагування картки поточного реєстру.

Для оновлення вмісту картки призначена кнопка  [Оновити] яка розміщена на панелі інструментів (мал. 2 б).

Оновлення вмісту картки потрібне, якщо з карткою працюють кілька користувачів одночасно. У результаті їхньої роботи вміст картки може змінюватися. Якщо певний користувач відкрив певну картку реєстру, а після цього інший, наприклад, додав інформацію до картки, то перший користувач фактично буде бачити на своєму екрані застарілу інформацію (тобто інформацію, яка була актуальною на момент відкриття картки). Операція оновлення дозволяє в будь-який момент актуалізувати вміст картки реєстру, відкритої на екрані користувача, тобто відобразити в картці останні дані.

Кнопка  [Аудит] призначена для перегляду журналу роботи з ЕК запису. Також, цей журнал дозволяє відстежувати історію роботи з ЕК, починаючи із моменту її створення та містить інформацію про:

  • всі операції з ЕК, які були виконані успішно;
  • всі операції, виконання яких було ініційовано користувачами, але завершилося невдачею у зв'язку з відсутністю у них системних прав на виконання таких операцій. (див. Перегляд Аудиту)

Кнопка  [Історія станів] доступна тільки для карток, які мають стани та призначена для перегляду журналу переходів станів ЕК (та їх історію) (див. Перегляд історії станів). 

Після натискання на кнопку [Історія станів] на панелі інструментів, відкриється таблиця з даними про переходи станів, виконаних стосовно картки (див. Перегляд історії станів).

Кнопка  [Історія друку] призначена для перегляду журналу формування друкованих форм з поточної ЕК. Даний журнал дозволяє відстежувати історію формування друкованих форм із зазначенням їх назв, часу формування, користувача що їх сформував та з можливістю переглянути саму форму (див. Перегляд історії друкованих форм).

Закладка "Вигляд"

Кнопки закладки "Вигляд", (мал. 6) призначені для управління розміром ЕК:

Мал. 6 - Стандартні кнопки закладки "Вигляд"


Кнопка [На весь екран] розгортає картки системи на всю ширину робочої області (мал. 7).

Мал. 7 - Вигляд ЕК в режимі "На весь екран"

Кнопка [Звичайний вигляд] повертає вигляд картки системи до її стандартних розмірів ал. 8).

Мал. 8 - Вигляд ЕК в режимі "Звичайний вигляд"

Закладка "Налагодження"

Дана закладка містить кнопки [Налагодження шаблонів] та [Створити шаблон], (детально, мал.9)

Мал. 9 - Стандартні кнопки закладки "Налагодження"

ВАЖЛИВО!

Зазначені кнопки доступні тільки для користувачів, у яких є права на редагування картки реєстру "Шаблони друкованих форм", переважно це користувачі-адміністратори.


Закладка "Друк"

Закладка "Друк" (мал. 10) містить кнопки для формування друкованих форм поточної ЕК

ВАЖЛИВО!

Набір кнопок друку картки налаштовується адміністратором системи для кожного функціонального реєстру окремо.

Закладка "Друк" може мати два варіанта вигляду: маленькі або великі кнопки. Вигляд закладки для кожного окремого реєстру визначається розробником.

 

Мал. 10 - Закладка "Друк" з маленькими кнопками

ВАЖЛИВО!

Потрібно зауважити, що друковані форми системи формуються в форматі html, але відкриваються - у форматі Microsoft Word.

Тому, якщо в застосуванні Microsoft Word встановлено опцію "Підтверджувати перетворення формату файла при відкритті" (англійською "Сonfirm file format conversion at open")то при відкритті файлу користувачу буде надаватися запит на підтвердження.

Обов’язково зніміть цю опцію, якщо в рамках Вашого бізнес-процесу система буде відкривати декілька файлів одночасно (наприклад, якщо використання однієї спеціальної дії викликає формування кількох документів). Якщо опція встановлена, Microsoft Word не дозволить відкрити більше ніж 1 файл при завчасно відкритому застосуванні Microsoft Word.

Оскільки розташування цієї опції для різних версій  Microsoft Word є неоднаковим, необхідно уточнити інформацію про розміщення виключно для своєї версії. 

Кнопки спеціальних дій ЕК

В залежності від ЕК, яка відкрита в поточний момент, у верхній частині ЕК (мал.11) можуть бути присутні додаткові кнопки Спеціальні дії : кнопка [ЕМК]  або [Взяти на облік] на картці Пацієнта .

Мал. 12 - Приклад спеціальних кнопок ЕК

Детально кнопки спеціальних дій ЕК cистеми описані у відповідних розділах (Загальні реєстри).

ВАЖЛИВО!

Для всіх спеціальних дій існують окремі права, що надаються адміністраторами системи.

Такі права знаходяться в блоці прав відповідного реєстру "Спеціальні дії" та, зазвичай, мають таку саму назву як і кнопка (або розширену, якщо назва кнопки скорочена).

Кнопки переходів станів ЕК

Для карток реєстру, які мають стани, передбачені переходи станів. В панелі інструментів таких ЕК є додатковий блок "Переходи станів" з відповідними групами кнопок.

ВАЖЛИВО!

Кнопки переходів станів та їх відображення для користувача, налаштовуються адміністраторами cистеми, відповідно до процесу який проходить картка в організації.

Робоча область ЕК

Робоча область (набір закладок) ЕК призначена для внесення інформації про певний запис ЕК та залежить від реєстру.

ВАЖЛИВО!

У залежності від системних прав конкретного користувача ті чи інші елементи закладок ЕК (поля, кнопки і т.д.) можуть бути заблоковані.

Якщо заблоковано деякі поля закладки, користувач має право лише на перегляд значення цього поля (без права введення або зміни його значення). Якщо заблокована певна кнопка, користувач не має права на її використання.

ВАЖЛИВО!

Поля, назви яких містять * (зірочку) та(або) символ  , є обов'язковими для заповнення. При спробі збереження інформації, введеної на закладці (закладках) ЕК (якщо хоч одне з обов'язкових полів не заповнено), на екрані з'являється повідомлення про необхідність внесення даних у відповідне поле ( Мал. 12).

Мал. 12 - Приклад повідомлення про необхідність заповнення обов’язкового поля

Щоб перейти до певної закладки слід або навести курсор миші на її заголовок та один раз клацнути лівою кнопкою миші або скористатися комбінацією клавіш {Ctrl Tab}.

Звичайний розмір картки в ширину є 900 пікселів. Деякі картки системи (які містять великий обсяг інформації) мають свій стандартний розмір 1000 пікселів. Вибір таких розмірів зумовлений мінімальними вимогами до розмірів екранів користувачів, що регламентуються системою. Якщо певний користувач має розмір екрана, що дозволяє йому використовувати більший простір, то робочу область можливо розширити за допомогою панелі навігації – закладки "Вигляд"

Структура ЕК системи може бути різного типу: прості (містять лише певні текстові або цифрові поля та поля з вибором інформації), більш складні (містять додаткові закладки із набором своїх полів для групування певної інформації реєстру за підтипом, мал.13) та складну (такі картки складаються з інформаційної області, закладок з детальною інформацією які містять дерево навігації, перейшовши на певну гілку якого, в робочій області відображається певний набір полів, мал.14)

Мал. 13- Приклад ЕК системи

Мал. 14 - Приклад ЕК з Деревом навігації

Перегляд додаткової інформації, щодо картки

Перегляд Аудиту

Для перегляду журналу роботи з ЕК необхідно виконати наступні дії:

• знайти потрібну ЕК;

•  відкрити ЕК;

• натиснути на кнопку  [Аудит] на панелі інструментів;

• переглянути інформацію в закладці "Аудит".

Після натискання на кнопку  [Аудит] відкривається таблиця з даними, стосовно дій над карткою (мал. 15).

Мал. 15 - Приклад аудиту змін (виділено колонку з формами, в які вносилися зміни)

Для зручності перегляду інформації в журналі, слід скористатися функцією групування записів за значеннями полів колонки (колонок) журналу. Для цього використовується панель групування (див. Групування записів), що з'являється на екрані після вибору пункту Панель групування контекстного меню заголовка журналу.

З іншими можливостями управління зовнішнім виглядом журналу, наприклад, приховуванням колонок, можна ознайомитись в розділі Тимчасове приховування колонок. Крім того, існує можливість (як у звичайному реєстрі даних) змінити ширину (див. Зміна ширини та послідовності відображення колонок) або послідовність відображення колонок або порядок запису журналу за значеннями полів (див. Упорядкування записів), якщо вибрати необхідний пункт контекстного меню заголовка колонки.

У колонці "Тип запису" можна переглянути назву детальної форми в яку вносились зміни на картці (мал. 15) .

Якщо виділити запис журналу та двічі клацнути лівою кнопкою миші, відкривається "Аудит змін" (мал. 16), в якому можна переглянути параметри, що характеризують відповідну операцію (для прикладу обрано запис про зміну контактів).

Мал. 16 - Приклад аудиту змін запису

ПРИМІТКА:

Оскільки певна інформація в картках cистеми носить персональний характер і є конфіденційною, аудит дій над полями, в які вноситься така інформація, буде зашифрований.

Перегляд історії станів

На ЕК системи, для яких передбачена наявність певних станів, існує можливість переглядати історію переходів станів за допомогою кнопки  [Історія станів] на панелі інструментів. Після натискання кнопки  [Історія станів] відкривається таблиця з даними про переходи станів, виконаних над карткою.

Перегляд історії друкованих форм

Після натиснення кнопки  [Історія друку] відкривається таблиця з переліком друкованих форм, що формувалися з поточної.

Для зручності перегляду інформації в журналі слід скористатися функцією групування записів за значеннями полів колонки (колонок) журналу. Для цього використовується панель групування (див. Групування записів), що з'являється на екрані після вибору пункту Панель групування контекстного меню заголовка журналу.

Після того як форму сформовано, користувач може її відредагувати. Змінений варіант буде збережений в історії, але якщо користувач пізніше відкриє її з цієї сторінки, зміни зберігатися не будуть.

ВАЖЛИВО!

Якщо користувач після формування форми, збереже її стандартним для Microsoft Word чином (опцією MS Word "Зберегти як") в себе на комп’ютері і буде далі її редагувати – ці зміни в історії друку системи зберігатися не будуть.

Із даної таблиці подвійним кліком лівої кнопки миші або за допомогою кнопки [Відкрити]  (на панелі інструментів або праворуч від таблиці кнопки з іконкою лупи) можна відкрити відповідну друковану форму.

За бажанням, можна залишити коментар до друкованої форми за допомогою кнопки [Додати коментар]. Коментар може створити тільки користувач, що цю форму сформував. Після внесення коментаря необхідно натиснути кнопку [Зберегти] для його збереження.


  • Нет меток