Направлення – процес залучення лікуючим лікарем іншого надавача медичної допомоги на підставі оцінки стану здоров’я пацієнта та медичних показань для надання відповідного медичного обслуговування;
- В системі "eHealth" одне направлення відповідає одній послузі; також є направлення на групу послуг.
- В системі "eHealth" направлення неможливо змінити чи виправити, але можна відмінити (якщо послуга ще не була надана), і створити нове;
- Направлення може бути створеним та закритим у рамках програми. Під програмою розуміється будь-який набір послуг та пов'язаний набір правил, що разом визначають умови програми державних гарантій, згідно з якою відбувається відшкодування
Перш ніж взяти в обробку е-направлення, медичний працівник спершу має визначити:
- Чи це е-направлення досі не взяв в роботу жоден інший надавач медичних послуг?
- Яка медична послуга має бути надана пацієнту за цим е-направленням?
- Чи може ЗОЗ надати таку медичну послугу?
- За якою програмою буде оплачуватись надання медичної допомоги за е-направленням?
Опис та алгоритм дій | Відео |
---|---|
Пошук електронного направлення, взяття в чергу та обробку в системі eHealth. Передумовою для пошуку:
Алгоритм наступний: 1. Відкрити реєстр Направлення пацієнта. 2. Натиснути на спеціальну дію "Пошук направлення", ввести його номер та відкрити. 3. Взяти направлення в чергу на обробку. 4. Взяти направлення в обробку. 5. Надати послугу згідно направлення. | Пошук направлення в системі eHealthДане відео можливо переглянути на ютуб каналі support medeir, тут... |
Направлення – процес залучення лікуючим лікарем іншого надавача медичної допомоги на підставі оцінки стану здоров’я пацієнта та медичних показань для надання відповідного медичного обслуговування;
- В системі "eHealth" одне направлення відповідає одній послузі;
- В системі "eHealth" направлення неможливо змінити чи виправити, але можна відмінити (якщо послуга ще не була надана), і створити нове;
- Направлення може бути створеним та закритим у рамках програми. Під програмою розуміється будь-який набір послуг та пов'язаний набір правил, що разом визначають умови програми державних гарантій, згідно з якою відбувається відшкодування
Перш ніж взяти в обробку е-направлення, медичний працівник спершу має визначити:
- Чи це е-направлення досі не взяв в роботу жоден інший надавач медичних послуг?
- Яка медична послуга має бути надана пацієнту за цим е-направленням?
- Чи може ЗОЗ надати таку медичну послугу?
- За якою програмою буде оплачуватись надання медичної допомоги за е-направленням?
Передумови обробки направлення
- Якщо пацієнту було надано електронне направлення, необхідно здійснити пошук направлення.
- У знайденому направленні, перевірити секцію "Загальна інформація пацієнта", взяти його в чергу та в обробку (в обробці вказати спеціаліста, який буде формувати взаємодію пацієнта, процедуру або діагностичний звіт).
ВАЖЛИВО!
Наразі в системі дозволені такі варіанти, якими можна підтвердити виконання направлення:
● Взаємодія:
- із зазначеним висновком лікаря спеціаліста (Консультативний висновок)
- із зазначеним типом “Виписка пацієнта, який вибув зі стаціонару”
● Процедура
● Діагностичний звіт
Наразі існує 9 типів електронних направлень, а саме:
1. Консультація
2. Лабораторна діагностика
3. Діагностична процедура
4. Процедура
5. Лікувально-діагностична процедура
6. Хірургічна процедура
7. Візуалізація
8. Госпіталізація
9. Переведення до іншого ЗОЗ
УВАГА!
Усі направлення має право закривати виключно лікар, який надавав медичну послугу за цим направленням ( виключенням є направлення на “лабораторну діагностику”, яку може закрити як сам лікар, так і середній медичний персонал).
Таб. 1 - "Чим підтверджується виконнання направлення"
Тип еектронного направлення | Взаємодія з зазначеним висновком лікаря спеціаліста (Консультативний висновок) | Діагностичний звіт | Процедура | Взаємодія з зазначеним типом “Виписка пацієнта, який вибув зі стаціонару” |
Консультація | ✓ | |||
Діагностична процедура | ✓ | ✓ | ||
Лікувально-діагностична процедура | ✓ | ✓ | ||
Лабораторна діагностика | ✓ | |||
Візуалізація | ✓ | |||
Процедура | ✓ | ✓ | ||
Хірургічна процедура | ✓ | ✓ | ||
Госпіталізація | ✓ |
ВАЖЛИВО!
Направлення на "послугу" та "групу послуг"
Електронна система охорони здоров'я дозволяє вказати в направленні, як конкретну послугу, так і групу послуг.
Група послуг обирається у випадках, коли лікар не може однозначно визначити потрібну послугу, яка потрібна пацієнту або не впевнений, яку конкретно процедуру буде проводити вузький спеціаліст. Така ситуація може виникнути при створенні направлень на візуалізації у стаціонарі (“...-скопії”), паліативну допомогу та реабілітацію.
Наприклад, лікар може направити на групу послуг під назвою "Цистоскопія" (код U40002). При цьому, вузький спеціаліст, який провів дослідження, виконав не просто цистоскопію (код 36812-00), але й біопсію. Оскільки до групи послуг під назвою "Цистоскопія" (код U40002) входить послуга ендоскопічна біопсія уретри (код 37215-00), то лікар, який провів дослідження, закриє направлення саме цією конкретною послугою.
Важливо: якщо ви не впевнені, яка послуга необхідна пацієнту і чи необхідна вона взагалі, рекомендуємо створити направлення на консультацію до вузького спеціаліста, який може встановити, яка саме медична послуга потрібна пацієнту, і вже самостійно створити направлення на цю конкретну послугу
Алгоритм дій обробки направлення:
- В реєстрі "Направлення пацієнта" здійснити пошук направлення (мал. 1)
Мал. 1 - Пошук направлення
- Перевірити направлення (мал. 2).
Увага!
Під одним публічним номером може бути підкріплено декілька направлень на різні послуги (мал. 2, позначка [1]).
Будьте уважні під час перевірки та обробки направлення!
Для обробки направлення, необхідно знайти необхідний код послуги (мал. 2, позначка [2]) та клікнути "Ок" (мал. 2, позначка [3]).
Мал. 2 - Пошук направлення (перевірка коду послуги)
При обробці електронного направлення, повних даних ПІБ та дати народження не відображено.
В будь-яких випадках рекомендовано здійснювати пошук пацієнта!
- Приклад направлення, створеного через іншу МІС (мал. 3).
- Після введення публічного номеру пацієнта, можливо перевірити тільки прізвище та ініціали, а також кількість повних років,
після обрання конкретної послуги, та натискання кнопки "Ок", система запропонує пошук (мал. 4) / додавання картки МІС (за умови її відсутності) (мал. 6),
можливе тільки після виконання алгоритму роботи з електронним направленням.
Мал. 3 - Пошук направлення пацієнта (приклад)
Мал. 4 - Пошук картки пацієнта в МІС
При пошуку пацієнта, додана спецдія "Загальний пошук", рекомендовано перед додаванням картки пацієнта в МІС, обов'язково виконати "Пошук пацієнта в системі "eHealth"
та, за потреби, Імпорт даних пацієнта з eHealth, щоб не створювати дублі карток МІС. Спецдія "Загальний пошук" не дає можливості перевірки даних пацієнта в ЕСОЗ (мал. 5).
Мал. 5 - Пошук пацієнта в МІС (спецдія "Загальний пошук")
При створенні картки пацієнта через пошук електронного направлення (мал. 6), обов'язково здійсніть "Пошук пацієнта в системі "eHealth"
та, за потреби, Імпорт даних пацієнта з eHealth, щоб не створювати дублі карток МІС.
Мал. 6 - Додавання картки МІС (за умови її відсутності)
- Приклад направлення, створеного через МІС "МедЕйр", після пошуку необхідної послуги, система одразу в блок "Загальна інформація" підтягне дані пацієнта,
з чиєї картки було сформовано направлення (мал. 7).
Мал. 7 - Направлення, створене через МІС "МедЕйр" (приклад)
Після виконання всіх запропонованих дій з перевіркою пацієнта, виконати наступні дії:
- Перевірити категорію і код послуги, та взяти направлення в чергу (мал. 8), а потім в обробку, або виконати цю процедуру однією спецдією "Взяти направлення в чергу та в роботу" (мал. 8).
Увага!
При обробці направлення через спецдію "Взяти направлення в чергу та в роботу" - це незворотня дія!
Мал. 8 - Спецдія "Взяти направлення в чергу та в роботу"
- Або виконати дію "Взяти направлення в чергу на обробку" (дана дія є зворотньою) (мал. 9).
Мал. 9 - Формування черги на обробку
Зняття направлення з черги на обробку:
- При потребі зняття направлення з черги на обробку, у відкритому електронному направленні натискаємо кнопку
та підтверджуємо зняття (мал. 10).
Мал. 10 - Зняття направлення з черги на обробку
- Після обробки система видасть повідомлення: "Направлення хххх-хххх-хххх-хххх успішно знято з черги на обробку в системі "eHealth" (мал. 11).
Мал. 11 - Успішно виконана дія зняття направлення з черги на обробку
- Стан виконання направлення за програмою змінюється на "Нове".
- Взяти направлення в обробку (мал. 12).
Увага!
При обробці направлення через спецдію "Взяття направлення в обробку" - це незворотня дія, спеціаліст, що призначений на обробку, має виконати це направлення!
Мал. 12 - Спецдія "Взяття направлення в обробку"
УВАГА!
Перед переходом до роботи з ЕМК, перевірте в картці направлення пацієнта поле "Стан виконання за програмою"
(стан має бути "В обробці" (мал. 14)).
Мал. 14 - Стан виконання направлення "В обробці"
- Створюємо амбулаторну/або стаціонарну взаємодію, діагностичний звіт чи процедуру (виконавши всі передумови) та підтягуємо у ЕМЗ електронне направлення (мал. 15).