Особливості та передумови отримання дозволу до даних пацієнта з  eHealth



Доступ до персональних даних пацієнта можливий лише після згоди пацієнта на обробку його персональних даних!

ПАМ'ЯТКА ПАЦІЄНТУ

Надаючи код з СМС повідомлення або документи (у разі відсутності мобільного телефону), особа чи її представник:
- надає медичному працівнику згоду на отримання та обробку персональних даних.

ОБРОБКА ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ

Обробка персональних даних пацієнтів в Електронній системі охорони здоров’я (далі - ЕСОЗ) здійснюється з метою забезпечення прав та гарантій пацієнта на вибір лікаря, отримання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій.

Володільцем ЕСОЗ є держава в особі Національної служби здоров’я України (далі – НСЗУ). Доступ до даних про пацієнта, що містяться в ЕСОЗ, має лікар, якого обрав пацієнт, а також інші лікарі за його направленням у межах, необхідних для надання медичних послуг такими лікарями.

Відповідно до Закону України "Про захист персональних даних", обробку персональних даних також можуть здійснювати працівники НСЗУ, на яких покладено обов’язки щодо забезпечення захисту персональних даних, виключно для здійснення повноважень НСЗУ.

Персональні дані обробляються у формі, що допускає ідентифікацію пацієнта, не довше, ніж це необхідно для законних цілей, у яких вони збиралися або надалі оброблялися.

У разі виникнення питань щодо обробки персональних даних в ЕСОЗ або з метою реалізації прав суб’єкта персональних даних, відповідно до чинного законодавства, звертайтеся до НСЗУ: 04073, м. Київ, пр-т Степана Бандери, 19; info@nszu.gov.ua або зателефонуйте до інформаційно-довідкової служби НСЗУ за телефоном 16-77.

БАЖАЄМО ЗДОРОВ'Я!!!

Інформація з пам'ятки має бути повідомлена пацієнту  

Передумови читання даних з системи eHealth



Отримання дозволу на читання даних з ситеми eHealth


Для отримання дозволу на читання даних з системи eHealth, необхідно перейти в ЕМК пацієнта та виконати наступні дії:

  • Натиснути кнопку спецдії "Отримати дозвіл на читання даних з системи eHealth" (мал. 1).

Мал. 1 - Кнопка спецдії "Отримати дозвіл на читання даних з системи eHealth"

  • Додати необхідний тип ресурсу (мал. 2 позначка [1]) та підтягнути активний метод автентифікації (мал. 2 позначка [2]).


Мал. 2 - Створення запиту на отримання дозволу на читання даних eHealth



Доступ до клінічної інформації 




  • Для типу ресурсу  "Клінічна інформація", здійснити пошук ЕМЗ (мал. 3).

Мал. 3 - Клінічна інформація eHealth (Пошук ЕМЗ)

  • В таблиці, що з'явиться, обрати відповідний тип ресурсу (мал. 4).

Мал. 4 - Тип ресурсу (Епізод)

  • Для розширеного рошуку конкретного епізоду  є можливість внести додаткові дані в поля: "Період від", "Період до", а також, за потреби зазначити "Статус" та (або) значення в поле  "Організація". 
  • Після взаданих параметрів пошуку, необхідно натиснути "Пошук" та відмітити ствердно (☑ - "так") необхідні епізоди (мал. 5) та натиснути "Ок"

Мал. 5 - Вибір необхідних епізодів 

  • З'явиться перелік обраних епізодів, далі необхідно знову натиснути "Ок" для підтвердження отримання дозволу саме до цих епізодів (мал. 6). 

Мал. 6 - Підтвердження вибору даних епізодів

Якщо обрали невірний епізод,є можливість його видалення зі списку обраних, перед процедурою підтвердження доступу (мал. 7).

Мал. 7 - Видалення обраного епізоду

  • Після проведення пошуку та вибору необхідних епізодів (епізоду), з'являється пам'ятка на отримання та обробку персональних даних пацієнта. Повідомляємо та друкуємо пам'ятку пацієнту (законному преставнику) і натискаємо кнопку "Продовжити" (мал. 8).

Мал. 8 - Пам'ятка пацієнту

  • З'явиться таблиця верифікації пацієнта для доступу до читання даних з eHealth (через СМС). Пацієнт надає код верифікаціїі, далі натискаємо кнопку "Підтвердити" (мал. 9).

Мал. 9 - Підтвердження доступу

  • З'явиться табличка на успішне отримання дозволу (мал. 10).

Мал. 10 - Отримання дозволу

  • Переходимо у вкладку "Епізоди" та перевіряємо доступ на запитувану інформацію (мал. 11).

Мал. 11 - Перегляд запитуваного епізоду

Отримання дозволу можливе лише на один окремий конкретний  тип ЕМЗ (епізоди, плани лікування або діагностичні звіти) (мал. 12).

Мал. 12 - Отримання дозволу до плану лікування (приклад)



  • Для типу ресурсу  "Клінічна інформація", здійснити пошук ЕМЗ (мал. 13).

Мал. 13 - Клінічна інформація eHealth (Пошук ЕМЗ)

  • В таблиці, що з'явиться, обрати відповідний тип ресурсу (мал. 14).

Мал. 14 - Тип ресурсу (Діагностичні звіти)

  • Для розширеного рошуку конкретного діагностичного звіту є можливість внести додаткові дані в поля: "Видано від", "Видано до". 
  • Після взаданих параметрів пошуку, необхідно натиснути "Пошук" та відмітити ствердно (☑ - "так") необхідні діагностичні звіти (мал. 15) та натиснути "Ок"

Мал. 15 - Вибір необхідних діагностичниних звітів

  • З'явиться перелік обраних діагностичних звітів, далі необхідно знову натиснути "Ок" для підтвердження отримання дозволу саме до обраних звітів (мал. 16). 

Мал. 16 - Підтвердження вибору даних діагностичних звітів

Якщо обрали невірний діагностичний звіт, є можливість його видалення зі списку обраних, перед процедурою підтвердження доступу (мал. 17).

Мал. 17 - Видалення обраного діагностичного звіту

  • Після проведення пошуку та вибору необхідних діагностичних звітів (звіту),  з'являється пам'ятка на отримання та обробку персональних даних пацієнта. Повідомляємо та друкуємо пам'ятку пацієнту (законному преставнику) і натискаємо кнопку "Продовжити" (мал. 18).

Мал. 18 - Пам'ятка пацієнту

  • З'явиться таблиця верифікації пацієнта для доступу до читання даних з eHealth (через СМС). Пацієнт надає код верифікаціїі, далі натискаємо кнопку "Підтвердити" (мал. 19).

Мал. 19 - Підтвердження доступу

  • З'явиться табличка на успішне отримання дозволу (мал. 20).

Мал. 20 - Отримання дозволу

  • Переходимо у вкладку "Ключова інформація пацієнта"  та перевіряємо доступ на запитувану інформацію у вкладці "Діагностичні звіти" (мал. 21).

Мал. 21 - Перегляд запитуваного діагностичного звіту (приклад)



  • Після вибору типу ресурсу "Клінічна інформація",  та обираємо тип ресурсу "План лікування" (мал. 22).

Мал. 22 - Тип ресурсу (План лікування)

  • Для розширеного рошуку конкретного плану лікування є можливість внести додаткові дані в поля "Статус" та (або)  "Період"

або зазначити дані в полях: "Взаємодія", "На основі", "Частина" 

такоє є можливість задати значення публічного ідентифікатору (16-значний номер ПЛ). 

  • Після взаданих параметрів пошуку, необхідно натиснути "Пошук" та відмітити ствердно (☑ - "так") необхідні епізоди (мал. 23) та натиснути "Ок"

Мал. 23- Тип ресурсу (План лікування)

  • З'явиться перелік обраних планів лікування, далі необхідно знову натиснути "Ок" для підтвердження отримання дозволу саме до обраних звітів (мал. 24). 

Мал. 24 - Підтвердження вибору даних планів лікування

Якщо обрали невірний план лікування, є можливість його видалення зі списку обраних, перед процедурою підтвердження доступу (мал. 25).

Мал. 25 - Видалення обраного плану лікування

  • Після проведення пошуку та вибору необхідних планів лікування (або окремого плану лікування),  з'являється пам'ятка на отримання та обробку персональних даних пацієнта. Повідомляємо та друкуємо пам'ятку пацієнту (законному преставнику) і натискаємо кнопку "Продовжити" (мал. 26).

Мал. 26 - Пам'ятка пацієнту

  • З'явиться таблиця верифікації пацієнта для доступу до читання даних з eHealth (через СМС). Пацієнт надає код верифікаціїі, далі натискаємо кнопку "Підтвердити" (мал. 27).

Мал. 27 - Підтвердження доступу

  • З'явиться табличка на успішне отримання дозволу (мал. 28).


Мал. 28 - Отримання дозволу

  • Переходимо у вкладку "Плани лікування "  та перевіряємо доступ на запитувану інформацію (мал. 29).

Мал. 29 - Пошук запитуваного плану (планів) лікування (приклад)



Доступ до інформації пацієнта



Дає можливість отримати доступ до всієї інформації, що не містить чутливих даних!


  • Після вибору типу ресурсу "Пацієнт", необхідно перевірити метод автентифікації пацієнта та зазначити рівень дорступу (по замовчуванню встановлено "Читання"),

далі натисути "Ок" (мал. 30).

Мал. 30 - Отримання дозволу на тип ресурсу "Пацієнт"

  • З'являється пам'ятка на отримання та обробку персональних даних пацієнта. Повідомляємо та друкуємо пам'ятку пацієнту (законному преставнику) і натискаємо кнопку "Продовжити" (мал. 31).

Мал. 31 - Пам'ятка пацієнту

  • З'явиться таблиця верифікації пацієнта для доступу до читання даних з eHealth (через СМС). Пацієнт надає код верифікаціїі, далі натискаємо кнопку "Підтвердити" (мал. 32).

Мал. 32 - Підтвердження доступу

  • З'явиться табличка на успішне отримання дозволу (мал. 33).


Мал. 33 - Отримання дозволу

  • Переходимо у вкладку "Ключова інформація пацієнта"  та перевіряємо доступ на необхідну інформацію (мал. 34).

Мал. 34 - Пошук інформації пацієнта у вкладці "Ключова інформація" (приклад)




Доступ до чутливих даних пацієнта (до чутливої групи даних)


  • Для типу ресурсу "Чутливі дані", обрати відповідний перелік чутливих груп і натиснути "Ок" (мал. 35).

Мал. 35 - Доступ до чутливих даних  пацієнта (приклад)

  • З'являється пам'ятка на отримання та обробку персональних даних пацієнта. Повідомляємо та друкуємо пам'ятку пацієнту (законному преставнику) і натискаємо кнопку "Продовжити" (мал. 36).

Мал. 31 - Пам'ятка пацієнту

  • З'явиться таблиця верифікації пацієнта для доступу до читання даних з eHealth (через СМС). Пацієнт надає код верифікаціїі, далі натискаємо кнопку "Підтвердити" (мал. 37).

Мал. 37 - Підтвердження доступу

  • З'явиться табличка на отримання дозволу (мал. 38).

Мал. 38 - Отримання дозволу до чутливих даних

  • Після отримання дозволу з'явиться інформація про ЕМЗ з конкретної групи чутливих даних (мал. 39).

Мал. 39 - Отримання дозволу до чутливих даних

Доступ до направлення пацієнта, що містить чутливі дані

Якщо лікар працює з чутливими даними пацієнта і не отримав дозвіл на редагування електронного направлення, що містить чутливі дані (мал. 40), то при пошуку такого направлення система повідомить, що воно НЕ знайдено, або надасть доступ до інших направлень, пов'язаних з цим публічним номером (що не містять чутливих даних).

Мал. 40 - Направлення, що містить чутливі дані (приклад)

Мал. 41 - Не знайдено запитуваного направлення

Для роботи з таким направленням, спеціаліст має отримати дозвіл на конкретну чутливу групу даних:

"Чутливі стани, розлади психіки та поведінки" або  "Чутливі стани, ВІЛ" залежно від коннкретного медичного випадку та спеціалізації спеціаліста (мал. 42).

Мал. 42 - Дозвіл на чутливу групу

Детально в розділі Доступ до чутливих даних пацієнта (до чутливої групи даних).

Після отримання дозволу до необхідної чутливої групи (мал. 43) необхідно виконати пошук напавлення пацієнта  (мал. 44).

Мал. 43 - Запит на групу чутливих даних отримано

Мал. 44  - Пошук електронного направлення (приклад)



Перегляд дозволів на читання даних з системи "eHealth"


Для перегляду та відхилення дозволу на читання (або редагування) даних з системи eHealth, необхідно перейти в ЕМК пацієнта та виконати наступні дії:

  • Натиснути кнопку спецдії "Перегляд дозволів на читання даних з системи "eHealth"" (мал. 45).

Мал. 45  - Кнопка спецдії "Перегляд дозволів на читання даних з системи "eHealth""

  • Зазначити один або декілька параметрів пошуку: статус (мал. 46  позначка [1]), рівень доступу (мал. 46  позначка [2]), тип ресурсу (мал. 46 позначка [3])

та, за потреби, обрати необхідний ресурс) (мал. 46 позначка [4]) та натиснути "Пошук".

Мал. 46- Пошук отриманих дозволів на читання (або редагування) даних eHealth

  • Для перегляду окремого ресурсу, необхідно натиснути кнопку "Редагувати" (відкрити) (мал. 47).

Мал. 47 - Перегляд дозволів на читання (або редагування) даних eHealth

Відхилення доступу до даних з системи "eHealth

  • Лікар СМД може відхилити свій доступ до читання (або редагування) даних з системи "eHealth".
  • Лікар ПМД (з яким пацієнт має декларацію)  може відхилити доступ будь-якого іншого лікаря на читання (або редагування) даних з системи "eHealth".

Для відхилення дозволу на читання (або редагування) даних з системи eHealth, необхідно перейти в ЕМК пацієнта та виконати наступні дії:

  • Здійснити пошук конкретного типу ресурсу зазначивши один або декілька параметрів пошуку (мал. 48).

Мал. 48 - Пошук ресурсу для відхилення доступу до даних eHealth (приклад)

  • Після завантаження конкретного ресурсу необхідно натиснути кнопку "Відізвати доступ в eHealth" (мал. 49).

Мал. 49- Вибір ресурсу для відхилення доступу до даних eHealth (приклад)

  • Система опрацює запит (мал. 50).

Мал. 50 - Обробка відміни доступу до даних eHealth (приклад)

  • Після відміни права доступу система видасть повідомлення про успішне виконання відміни (мал. 51).

Мал. 51 - Успішна відміна доступу до даних eHealth (приклад)