Зміст | Опис | |
---|---|---|
Загальна інформація про ЕК процедури пацієнта. Опис блоків, вкладок та полів картки, загальний принцип роботи із ними. Опис поширених кнопок спеціальних дій та станів. |
Процедура – це діяльність (маніпуляція, втручання) запланована, поточна та історична, що є сутністю для запису деталей, яка виконується або проводиться на пацієнтах з пацієнтом.
Приклад: хірургічні процедури, біопсії, фізіотерапія, фізичні вправи, тощо.
Процедури поділяються на:
Детально про варіанти реєстрації та алгоритм в інструкції Процедури (ЕМК) та Процедури ("eHealth").
Картка процедур є складовою частиною ЕМК пацієнта та відповідної медичної карти (амбулаторна, стаціонарна). В картці процедур фіксуються медичні записи процесів (маніпуляції, втручання) заплановані, поточні та історичні. Для перегляду картки процедур потрібно відкрити її в реєстрі Процедури (детально тут...) за допомогою стандартної кнопки [Відкрити] або подвійним кліком миші на потрібному записі в реєстрі. Окрім реєстру відкрити на перегляд картку можливо в ЕМК. Дана ЕК розташована в дереві навігації ЕМК в різних розділах у вигляді таблиці та панелі керування (мал. 1).
Мал. 1 - Таблиця процедур в ЕМК пацієнта
Загальний опис елементів та робота з таблицею зазначено в інструкції Елементи управління інтерфейсу. Детальний опис колонок таблиці та основних дій над таблицею наведено в наступному пункті даної інструкції Опис картки процедур
Таблиця процедур (мал. 1) розташована в різних місцях ЕМК та призначена для різних дій:
1. В загальній структурі ЕМК над амбулаторною та/або стаціонарною карткою пацієнта (мал. 2), представлено у формі таблиці (мал. 1). Призначено лише для перегляду записів процедур (табл. 3, детально про дії над таблицею тут...). Даний розділ відображає перелік зафіксованих / проведених процедур обраного пацієнта в межах ЛЗ користувача.
Мал. 2 - Розташування процедур в ЕМК пацієнта
2. В структурі амбулаторної та/або стаціонарної картки пацієнта (мал. 3 а, б), представлено у формі таблиці (мал. 1). Призначено для перегляду / редагування / створення записів процедур (табл. 3, детально про дії над таблицею тут...). Даний розділ відображає перелік зафіксованих / проведених процедур обраного пацієнта в межах амбулаторної / стаціонарної картки ЛЗ користувача. Створюється з-під амбулаторної та/або стаціонарної картки лише за певних умов (табл. 1).
а) Амбулаторна картка
б) Стаціонарна картка
Мал. 3 - Таблиця процедур в амбулаторній та стаціонарній карті пацієнта
Таблиця 1. Умови створення картки Процедура з під Амбулаторної та Стаціонарної карти
Картка пацієнта | Тип ЛЗ | Умова |
Амбулаторна | ПМД | Створюється лише внутрішня картка процедур (без відправки до системи eHealth). Позначка eHealth повинна бути знята (детально тут...) Створити може користувач з роллю лікар та середній медперсонал, що має на це відповідні права в системі MedEir. Детально алгоритм створення без відправки до системи eHealth в інструкції Процедури (ЕМК). |
СМД | Створюється як внутрішня картка процедур (без відправки до системи eHealth) так і з реєстрацією в системи eHealth. При створенні картка процедур з реєстрацією в системи eHealth ГОЛОВНОЮ УМОВОЮ є наявність направлення на процедуру. Створити може користувач, що має на це відповідні права в системі MedEir. Зареєструвати в системі eHealth може користувач з роллю лікар та середній медперсонал, що зареєстровані в eHealth. Детально алгоритм створення без відправки до системи eHealth в інструкції Процедури (ЕМК), з відправкою до системи eHealth - Процедури ("eHealth"). | |
Стаціонарна | Створюється лише внутрішня картка процедур (без відправки до системи eHealth). Позначка eHealth повинна бути знята (детально тут...) Створити може користувач з роллю лікар та середній медперсонал, що має на це відповідні права в системі MedEir. Детально алгоритм створення без відправки до системи eHealth в інструкції Процедури (ЕМК). |
3. В структурі взаємодії: консультації спеціаліста (мал. 4 а, б) та виписки eHealth (мал. 4 в, г), представлено у формі таблиці (мал. 1). Призначено для перегляду / редагування / створення записів процедур (табл. 3, детально про дії над таблицею тут...). Даний розділ відображає перелік зафіксованих / проведених процедур обраного пацієнта в межах консультації спеціаліста ЛЗ. Створюється з-під консультації за певних умов (табл. 2).
а) Процедура (окремою таблицею в консультації)
б) Процедура (в складі консультації)
в) Процедура (в складі виписки)
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші
Мал. 4 - Таблиця процедур у виписці зі стаціонару
Таблиця 2. Умови створення картки Процедура з під взаємодії
Взаємодія | Тип ЛЗ | Умова |
Консультація | ПМД | Створюється з реєстрацією в системи eHealth. При створенні картка процедур з реєстрацією в системи eHealth може бути створена як історична (проведена в іншому ЛЗ). Створити може користувач з роллю лікар, що має на це відповідні права в системі MedEir та зареєстрований в eHealth. Детально алгоритм створення з відправкою до системи eHealth - Процедури ("eHealth"). |
СМД | ||
Виписка | Створюється з реєстрацією в системи eHealth. Створити може користувач з роллю лікар, що має на це відповідні права в системі MedEir та зареєстрований в eHealth. Детально алгоритм створення з відправкою до системи eHealth - Процедури ("eHealth"). |
Амбулаторна картка - створюється з-під консультації відповідного спеціаліста (детально Амбулаторна картка);
Стаціонарна картка - створюється при оформленні госпіталізації у стаціонар Візити / Надходження (детально Стаціонарна картка).
Мал. 5 - Відкриття ЕМК пацієнта
Мал. 6 - Створення картки процедур (приклад)
Форма гілки дерева навігації ЕМК "Процедури" та блоку взаємодії має вигляд таблиці (мал. 7, позначка [1]). За допомогою кнопок з правої сторони біля таблиці (мал. 7, позначка [2]) можна виконувати дії над карткою процедур. Стандартні кнопки роботи з таблицею: створити, відкрити та ін., наведено в розділі Елементи управління інтерфейсу. Детально опис умов та дій при виконанні стандартних кнопок наведено в таблиці 3. Таблиця має додаткову функціональну кнопку копіювати процедуру(детально табл. 3).
а) Процедури (таблиця амбулаторної/стаціонарної карти)
б) Процедури (таблиця взаємодії)
Мал. 7 - Таблиця гілки ЕМК "Процедури"
Таблиця 3. Дії на таблицею Процедур
Назва дії | Опис | Поведінка |
Відкрити | Відкриття картки процедури. | Система відкриває - Картка "Процедура" - на перегляд або корегування (якщо дозволено). |
Створити | Створення запису процедури. Дія недоступна, якщо таблиця розміщена в основному дереві навігації ЕМК (варіант 1, мал. 2, тут...). | Система відкриває - Картка "Процедура" - на створення. |
Видалити | Створення запису процедури. Дія доступна ТІЛЬКИ для процедур, що зареєстровані в БД системи (МІС MedEir) в стані ЗАПЛАНОВАНО та НЕ ЗАРЕЄСТРОВАНО в системі eHealth. | Система видаляє - Картку "Процедура". |
Копіювати | Копіювання процедури для множинного створення. Дія доступна та відображається ТІЛЬКИ для процедур, що зареєстровані в БД системи (МІС MedEir). Дія недоступна, якщо таблиця розміщена в основному дереві навігації ЕМК (варіант 1, мал. 2, тут...). | Система відкриває нову картку процедури на створення, згідно значень атрибутів процедура, яка була скопійована, окрім значення атрибутів: Категорія, Направлення, Код послуги, Код процедури, Ускладнення, Причини процедури, Результат, Опис результату, Додаткова інформація, Примітка. |
Опис кожної колонки таблиці процедур вказано в табл. 4 (носить інформативний характер та відображена у згорнутому форматі).
Таблиця 4. Атрибути (колонки) таблиці Процедур
|
Після створення , відкривається форма (мал. 8) картки "Процедур". Опис форми картки за різних умов створення, наведено в табл. 5. Приклад заповненої картки процедур із секцією "Інформація з системи "eHealth" наведено на мал. 9.
Мал. 8 - Структура форми картки процедур (Приклад при створенні з під взаємодії)
Мал. 9 - Заповнена форма картки процедур з блоком eHealth (Приклад)
Таблиця 4. Атрибути (колонки) картки Процедур
№ | Мал., № позначки | Назва та опис секції | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Мал. 8 Позначка [1] | "Загальна інформація" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 10 - Секція "Загальна інформація" (картка процедур) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Мал. 9 Позначка [1] | "Інформація з системи "eHealth" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 11 - Секція "Загальна інформація" (картка процедур) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | Мал. 8 Позначка [2] | "Основна інформація" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
а) загальний вигляд Основної секції б) деталізація додаткової інформації, позначка [15] Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 12 - Секція "Загальна інформація" (картка процедур) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | Мал. 8 Позначка [3] | "Персонал" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 13 - Секція "Персонал" (обрано варіант "Виконавець") | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 14 - Секція "Персонал" (обрано варіант "Виконавець") | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Мал. 8 Позначка [4] | "Місце проведення послуги" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
а) загальний вигляд Основної секції б) обрана позначка "З реєстрацією в системі "eHealth" Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 15 - Секція "Місце проведення послуги" (обрано варіант реєстрацією eHealth) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
а) загальний вигляд Основної секції б) не обрана позначка "З реєстрацією в системі "eHealth" Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 16 - Секція "Місце проведення послуги" (обрано варіант без реєстрації eHealth) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. | Мал. 8 Позначка [5] | "Причини проведення процедури" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 17 - Секція "Причини проведення процедури" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. | Мал. 8 Позначка [6] | "Ускладнення, що виникли під час процедури" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 18 - Секція "Ускладнення, що виникли під час процедури" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Мал. 8 Позначка [7] | "Додаткова інформація" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 19 - Секція "Додаткова інформація" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
а) Каталог послуг
б) Лабораторна діагностика. Не доступно
в) Діагностична процедура. Не доступно
г) Група послуг. Не доступно
ґ) Візуалізація. Не доступно
д) Лікувально-діагностична процедура. Не доступно
е) Хірургічна процедура. Доступно
є) Процедура. Доступно
Мал. 20 - Каталог послуг eHealth
В таблиці (табл. 5) наведено варіанти відображення полів секції "Основна інформація", в залежності від різних типів направлення.
Таблиця 5. Заповнення атрибутів картки в залежності від типу направлення
№ | Назва та опис |
---|---|
1. | Поле "Направлення" при виборі електронного направлення в стані обробка |
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 21 - Електронне направлення в стані обробка | |
Після створення ЕК процедури через амбулаторну карту спеціалістами СМД Поліклініки, поля: "Направлення", "Категорія", "Код послуги" приймають наступний вигляд, після вибору електронного направлення:
| |
2. | Поле "Направлення" при виборі електронного направлення в стані обробка іншого ЛЗ |
а) направлення не доступне у зв'язку з відкликанням б) направлення не доступне у зв'язку з взяттям у роботу в іншому ЛЗ Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 22 - Електронне направлення не доступне для обробки в процедуре | |
Після створення ЕК процедури через амбулаторну карту спеціалістами СМД Поліклініки, поля: "Направлення", "Категорія", "Код послуги" приймають наступний вигляд, після вибору електронного направлення:
| |
3. | Поле "Направлення" при створенні паперового направлення |
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 23 - Паперове направлення | |
Після створення ЕК процедури через амбулаторну карту спеціалістами СМД Поліклініки, поля: "Направлення", "Категорія", "Код послуги" приймають наступний вигляд, після створення паперевого направлення:
| |
4. | Поле "Направлення" не обрано |
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 24 - Направлення не обрано | |
Після створення ЕК процедури з під взаємодії (консультації, виписки зі стаціонару), поля: "Направлення", "Категорія", "Код послуги" приймають наступний вигляд:
|
В таблиці (табл. 6) наведено варіанти відображення полів секції "Персонал", при додаванні спеціалістів, що приймали участь в процедурі.
Таблиця 6. Атрибути секції "Персонал" ЕК Процедура
№ | Візуалізація форми | Опис |
---|---|---|
1. | Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 25 - Секція "Персонал" в формі таблиці | При додаванні за допомогою кнопки [Додати] в секції "Персонал" (детально тут...), другого та наступних спеціалістів, шо приймали участь в проведенні процедури. Форма даної секції змінюється на таблицю (мал. 25). Таблиця має стандартний вигляд (детально про таблиці тут...) та містить три колонки (відповідно опису полів форми, детально тут...):
|
2. | а) не заповнено дані спеціаліста б) внесено дані спеціаліста в) наявність позначки "Відповідальний спеціаліст" Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 26 - Вікно "Виконавець (Створення)" | Після додаванні за допомогою кнопки [Додати] в секції "Персонал" (детально тут...), другого та наступних спеціалістів, шо приймали участь в проведенні процедури. З'явиться вікно для заповнення даних про спеціаліста (мал. 26 а). Вікно містить три атрибути (відповідно опису секції "Персонал", детально тут...):
Користувач заповнює атрибути та зберігає дані (мал. 26 б). Поле "Роль" та "Спеціаліст "ОБОВ'ЯЗКОВІ до заповнення (мал. 26 а). Позначка "Відповідальний спеціаліст", заповнюється за потреби та повинна бути присутня лише для одного спеціаліста (мал. 26, варіант в, позначка [1]). Вікно містить три кнопки:
|
Для збільшення малюнку, натисніть на нього лівою кнопкою миші ПРИКЛАД!!! Мал. 27 - Повідомлення про наявність позначки "Відповідальний спеціаліст" | У випадку якщо позначка "Відповідальний спеціаліст" вже присутня в секції "Персонал" тоді система наддасть вікно з повідомленням (мал. 27): "В процедурі вже є відповідальний спеціаліст, бажаєте замінити?" Користувач обирає потрібну дію [Так] або [Ні]:
| |
При натисненні кнопки [Скасувати], що дозволяє скасувати внесені дані або вийти з вікна (мал. 26, детально тут...), при заповнених даних або натисненні кнопки [Видалити] (мал. 25, детально тут...). Система наддасть вікно з повідомленням (мал. 28): "Ви дійсно бажаєте видалити поточний запис ?" Користувач обирає потрібну дію [Так] або [Ні]:
|
7
№ | Актуальність для блоку | Візуалізація форми | Опис |
---|---|---|---|
"Причини проведення процедури" "Ускладнення, що виникли під час процедури" | |||
"Причини проведення процедури" | |||
"Ускладнення, що виникли під час процедури" | |||
"Ускладнення, що виникли під час процедури" | |||
"Причини проведення процедури" "Ускладнення, що виникли під час процедури" | |||
"Причини проведення процедури" "Ускладнення, що виникли під час процедури" | |||
"Причини проведення процедури" "Ускладнення, що виникли під час процедури" |
Поля, назви яких містять зірочку (*) і символ є обов'язковими для заповнення. |
Після натискання клавіши [Сформувати графік вакцини] (в таблиці імунізації або спеціальна дія реєстру Імунізація), відкриється форма (мал. 9) створення графіку, в якій потрібно заповнити відповідні значеня полів:
Мал. 9 - Параметри формування графіку вакцинації
При створенні графіку імунізації, система формує затверджений календар щеплень, відповідно https://bzv.org.ua/2016/06/24/kalendar-profilaktichnih-shheplen-v-ukrayini/. Спеціальна дія реєстру: календар формується для всіх пацієнтів ЛЗ користувача, які підпадають під умови. Кнопка таблиці імунізації: календар формується для конкретного пацієнта, з ЕМК якого створено картку. Система автоматично розраховує кількість днів, в залежності від зазначеного періоду та проставляє дату завершення при вказаній кількості днів. Алгоритм створення та роботи з карткою детально описано в розділах Опис картки імунізація, Амбулаторна картка, Стаціонарна картка. |
Після внесення необхідних значень на формі створення графіку (мал. 9), система автоматично створить відповідну кількість карток імунізацій (залежить від віку пацієнта та календаря вакцинації). В картці вакцинації система заповнить рекомендаційний запис з наступними значеннями атрибутів, табл. 3 та мал. 10.
Таблиця 3. Атрибути форми картки імунізації при створенні графіку імунізації
№ | Атрибут (поле) | Значення та опис |
---|---|---|
1 | "Вид" | "Вакцинація/Ревакцинація" залежить від календаря вакцинації |
2 | "Дата" | Дата, згідно календаря вакцинації |
3 | "Вакцинація" | Від чого вакцинація |
4 | "Номер вакцинації" | Від 1 до кількості, згідно календаря |
5 | "Необхідна кількість вакцинацій" | Загальна кількість, згідно календаря |
6 | "Номер" | Автоматично, згідно нумератора системи |
7 | "Стан" | "Запланована", за замовчуванням |
Мал. 10 - Заповнені поля форми картки імунізації при створенні графіку імунізації
Картка не має блоку спеціальних дій, натомість дана ЕК може бути переведена в інший стан при використанні кнопки розділу "Стани" (мал.11).
Мал. 11 - Розділ "Стани" ЕК імунізації
Клавіша може мати наступні значення: [Зроблена], [Скасована], що переводить картку імунізації у відповідний стан.