Вы просматриваете старую версию данной страницы. Смотрите текущую версию.

Сравнить с текущим просмотр истории страницы

« Предыдущий Версия 99 Следующий »


ЗмістОписВідео

Інструкція описує

Функціоналу електронного рецепту (ЕР, е-рецепт) в МІС, дії лікаря до виписки рецепту та при роботі безпосередньо з рецептом. Поточна інструкція розрахована на користувача, що вже ознайомлений з роботою в МІС. Вся інформація, що передує роботі з ЕР: пошук пацієнта, редагування, створення та його реєстрація, а також робота з електронно медичними записами (ЕМЗ) пацієнта (ЕМК, амбулаторна/стаціонарна картка, Епізод, Взаємодія) описана у відповідних інструкціях. Тому перед тим, як розпочати працювати з е-рецептом, радимо спочатку ознайомитися з інструкціями по роботі з пацієнтом та його медичними записами. В тексті наводяться посилання на інструкції, що є дотичними до роботи з ЕР.


Електронний рецепт

Це цифровий аналог паперового рецепту, що створений та зареєстрований в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) згідно з вимогами чинного законодавства України про електронний документообіг. Електронний рецепт сформирований на підставі внесених медичних записів про стан здоровʼя пацієнта, містить призначення лікаря пацієнтові на певний лікарський засіб та підписаний особистим кваліфікованим електронним підписом (КЕП) лікаря.

Передумови доступності функціоналу створення ЕР

  1. Заклад охорони здоров'я (ЗОЗ) в якому працює лікар та його структурні підрозділи (місця провадження діяльності) зареєстровані та верифіковані в ЕСОЗ.
  2. Лікар, що планує створення е-рецепта обов'язково:
    • має бути зареєстрованим та авторизованим (детально авторизація лікаря в системі eHealth) в ЕСОЗ;
    • має бути працівником саме того ЗОЗ, до якого за допомогою звернувся пацієнт;
    • мати кваліфікований електронний підпис для підписання е-рецепта (детально наявність валідного ЕЦП);
    • розпочати роботу в МІС (виконати вхід в систему).

Увага!

Електронні рецепти, що реєструється в ЕСОЗ виписуються:

  1. обов'язково на підставі Взаємодії, що зареєстрована в eHealth.
  2. лише за Медичною програмою (МП) та виключно, на ті рецептурні лікарські засоби, які містяться в Державному реєстрі лікарських засобів (зареєстровані в Україні згідно установленого законом порядку).

Які лікарі можуть виписувати ЕР

Виписування е-рецепту доступно всім лікарям, які зареєстровані в ЕСОЗ та згідно з вимогами чинного законодавства мають право призначати лікарські засоби:

  • не залежно від рівня та умов надання медичних послуг (ПМД/СМД, амбулаторно/стаціонарно);
  • не залежно від форми власності закладу, в якому працює лікар (приватні/державні/ФОП), які здійснюють свою діяльність на підставі ліцензії з медичної практики та зареєстровані в ЕСОЗ.

Важливо!

Певні обмеження для лікарів, при виписуванні ЕР залежить від налаштувань обраної МП:

  • обмеження по рівню та умовам надання медичних послуг
  • обмеження по типу та спеціальності лікаря

Детально

Ознайомитися з переліком медичних програм ЕСОЗ та їх налаштуванням можна за посиланням: Медичні програми

Алгоритм дій лікаря до виписування та реєстрації ЕР

Перед тим як створити ЕР лікар повинен зафіксувати медичний запис в ЕСОЗ (Взаємодію) про стан пацієнта, що дає підстави для виписування рецепту. Тому користувач в МІС повинен виконати загальні дії при роботі з пацієнтом, в залежності від умов надання медичних послуг. Нижче в таблиці (Табл.1) наведено перелік дій які необхідно обов'язково виконати лікарю перед виписуванням (створенням) е-рецепту в МІС та його реєстрацією в ЕСОЗ.

Табл. 1 - Етапи алгоритму дій лікаря в МІС до роботи з ЕР

ЕтапОпис дій лікаря в МІСПосилання на інструкції 

1. Пошук та робота з карткою пацієнта

Для амбулаторних умов (ПМД/СМД), виконати пошук пацієнта в ЕСОЗ:

1. Ідентифікувати пацієнта, для цього перейти до реєстру "Пацієнти" (Мал.1, п.1).
2. Обрати спеціальну дію "Пошук пацієнта в "eHealth""  (Мал.1, п.2).
3. Внести пошукові дані пацієнта  (Мал.1, п.3).
4. Виконати пошук  (Мал.1, п.4).
5. Якщо пацієнта знайдено, то відкрити картку пацієнта (Мал.1, п.5):

    • верифікувати його за документами
    • за потреби внести зміни до персональних даних (Мал.1, п.6).

6. Якщо пацієнта не знайдено:

    • в МІС то створити або імпортувати знайденого пацієнта з ЕСОЗ до системи (Мал.1, п.5*, 6)
    • в ЕСОЗ то створити пацієнта в МІС та зареєструвати в ЕСОЗ (Мал.1, п.5*, 6).

7. Якщо при пошуку пацієнта буде знайдено дубль картки пацієнта в МІС або реєстрації в ЕСОЗ то необхідно виконати дедублікацію (редагування, Мал.1, п.6).
8. Далі перейти до ЕМК пацієнта (Мал.1, п.7).

Для стаціонарних умов (СМД), виконати пошук в МІС, пацієнта що лікується:

1. Пацієнт вже знайдено попередньо в ЕСОЗ, внесено до МІС та оформлено в стаціонар на лікування.
2. Обрати необхідний реєстр "ЕМК", "Стаціонарні карти", "Пацієнти мого відділення" та інший в залежності від налаштувань МІС (Мал.2, п.1-3).
3. Виконати пошук в МІС за допомогою внутрішнього пошуку або фільтрації в реєстрі (Мал.2, п.4).
4. Відкрити ЕМК пацієнта (Мал.2, п.5).

Для перегляду натисніть на назві

Для перегляду натисніть на назві

2. Огляд пацієнта

Дії лікаря по за МІС

Лікар оглядає пацієнта та встановлю причину звернення, стан пацієнта та іншу медичну інформацію, що пов'язана зі зверненням пацієнта за медичною допомогою. Яка буде підставою для формування ЕР на лікувальний засіб (ЛЗ).

3. Робота з медичною документацією та медичними записами пацієнта, що необхідні для формування рецепту

Незалежно від умов та рівня надання медичних послуг:

  1. В ЕМК пацієнта обрати амбулаторну/стаціонарну картку (Мал.3, п.1).
    • Для амбулаторних умов, за відсутності створити амбулаторну картку (Мал.3, п.2).
    • Для стаціонарних умов, пацієнт що проходить лікування в стаціонарі завжди має активну стаціонарну карту (дивіться процес по стаціонару Медзаклади СМД).
  2. Знайти або створити Епізод медичної допомоги (ЕМД), що відповідає причині звернення пацієнта за медичною допомогою (Мал.3, п.3, 4).
  3. Створити Взаємодію (Мал.3, п.5) в залежності від рівня та умов надання медичної допомоги:
    • Для ПМД - Консультація/Огляд спеціаліста
    • Для СМД (амбулаторно) - Консультація спеціаліста
    • Для СМД (стаціонарно) - Консультація спеціаліста/Виписка пацієнта
  4. Заповнити Взаємодію необхідною інформацією (Мал.3, п.6):
    • Тип взаємодії
    • Причини звернення
    • Стан пацієнта 
    • Діагноз
    • Спостереження та інше.
  5. Зберегти та зареєструвати в ЕСОЗ, підписавши власним КЕП.
  6. Перейти до формування (створення) рецепту. Для рецепту Взаємодія повинна обов'язково бути в стані "Завершена".

Для перегляду натисніть на назві

4. Формування електронного рецепту

Незалежно від умов та рівня надання медичних послуг:

Для формування електронного рецепту (після виконання передумов, етап 1, 2 та 3), необхідно:

  1. Перейти в картку "Призначені препарати"  в дереві навігації ЕМК (Мал. 3п.7).

  2. Визначити програму для виписування рецепту на певний препарат.
  3. На формі обрати та заповнити необхідну інформацію.

  4. Сформувати рецепт, підписати його власним КЕП лікаря та зареєструвати в ЕСОЗ.

Ваші дії далі

Обрати необхідну із представлених інструкцій по 4 етапу. Перейти до подальшого ознайомлення із функціоналом ЕР або алгоритмом дії лікаря при безпосередньому виписуванні рецепту.

  • Нет меток