Сравнение версий

Ключ

  • Эта строка добавлена.
  • Эта строка удалена.
  • Изменено форматирование.

...


ЗмістОпис





Оглавление

Наведена інформація про реєстри даних cистеми і та викладені загальні правила роботи з ними

...

Примечание
titleВАЖЛИВО!

Не всі з описаних нижче можливостей можуть бути використані при роботі з реєстрами даних. В залежності від системних прав конкретного користувача і від , виду та призначення конкретного реєстру даних, ті чи інші з перелічених далі в інструкції основних елементів управління реєстрами можуть бути відсутніми або недоступними (заблокованими).

...

  • реєстри нормативно-довідкових, допоміжних та системних даних (які для стислості надалі будуть називатися Довідниками);
  • реєстри даних про документи (які для стислості надалі будуть називатися Реєстрами карток).

...

Будь-який реєстр даних виглядає як таблиця, поділена вертикальними і горизонтальними лініями на прямокутники - комірки. Ці комірки складають рядки в горизонтальному напрямку і , колонки - у вертикальному напрямку. Якщо при поточних розмірах робочої області "Навігатора" таблиця не вміщається в ній повністю, то переглянути всю таблицю можна, використовуючи стандартні смуги горизонтальної та вертикальної прокрутки.

Для роботи з реєстрами використовується спеціальна панель інструментів реєстру, яка відображається в робочій області вікна "Навігатора". Ця панель інструментів складається з із кнопок, які дозволяють управляти реєстром, а саме: обробляти дані (наприклад, створювати їх), управляти відображенням даних (наприклад, групувати їх) , або виконувати сервісні операції (наприклад, експортувати дані з реєстру у файли певних форматів).

Реєстр, зображений на малюнку, наведено наведений лише як приклад зовнішнього вигляду реєстрів даних. Панель інструментів , показана на цьому малюнку, включає всі основні елементи управління реєстрами. Спеціальні елементи управління, які можуть бути присутніми лише в реєстрах записів або довідників, будуть описані окремо.

У кожній клітинці реєстру розташоване поле для відображення даних. Кожна колонка реєстру завжди містить поля тільки одного типу і та має свою назву, яка роз'яснює, якого роду дані у них відображаються у полях цієї колонки. Синя клітинка згори кожної колонки, в якій міститься її назва, називається заголовком колонки. Заголовки колонок також , які в свою чергу дозволяють виконувати певні операції з управління відображенням даних (наприклад, змінювати ширину і та послідовність відображення колонок). Сукупність усіх заголовків колонок називається заголовком реєстру.

Кожне поле будь-якої колонки може знаходитися в двох станах: виділеному і чи не виділеному (виділене поле ми також будемо називати поточним). Для виділення певного поля необхідно встановити на ньому курсор і та клацнути лівою кнопкою миші. Колонка, в якій знаходиться виділене поле, також вважається виділеною (поточною).

З іншого боку, реєстр можна розглядати як список, складений із горизонтальних рядків, в кожному з яких міститься по одному полю з кожної колонки. Рядки реєстру (які також називають записами) не мають своїх заголовків . Рядки реєстру, які також називають записами, відображають та відображають певну інформацію, наприклад, про окремі організації. Тобто кожний запис реєстру відповідає, наприклад, одній організації, а , переглянувши всі поля якогось будь-якого запису, можна отримати основну або всю (в залежності від типу реєстру) інформацію, яка відповідає цьому запису. Запис, в якому знаходиться виділене поле, також вважається виділеним (поточним).

...

Налаштування колонок реєстру може виконуватися здійснюватися на робочому місці кожного користувача індивідуально. Виконані налаштування колонок реєстру зберігаються при закритті відповідного реєстру.

...

У будь-який момент користувач має можливість змінити ширину будь-якої колонки реєстру даних.

Щоб змінити ширину будь-якої колонки, слід спочатку встановити курсор миші на праву межу заголовка цієї колонки так, щоб на екрані з'явився символ  , а потім натиснути ліву кнопку миші і , утримуючи цю кнопкуїї, перетягнути межу колонки на потрібну відстань вправо або вліво , і відпустити ліву кнопку миші. Якщо двічі клацнути лівою кнопкою миші по правій межі заголовка колонки, то ширина цієї колонки автоматично зміниться таким чином, щоб навіть найбільш довге значення в ній було видно на екрані повністю.

Для зміни ширини колонок можна скористатися також пунктами меню, яке відкривається після натискання на колонці правою кнопкою миші, і вибравши обравши пункт [Оптимальна ширина] (мал. 2). Ширина поточної колонки автоматично зміниться в найбільш довгому значенні в ній.

Мал. 2 - Приклад оптимальної ширини колонки

Вибір пункту [Оптимальна ширина колонок] з меню (мал. 2) , яке відкривається після натискання на заголовку реєстру правою кнопкою миші, дозволяє  дозволяє встановити ширину всіх колонок реєстру таким чином, щоб навіть найбільш довге значення в них було видно на екрані повністю .

Для зміни послідовності відображення колонок в реєстрі даних, слід підвести курсор миші на середину заголовка тієї колонки, розміщення якої у реєстрі необхідно змінити, натиснути ліву кнопку миші і притримуючи цю кнопкуїї, перетягнути заголовок колонки в бажане місце заголовка реєстру.

Упорядкування записів

Для зручності перегляду інформації і та роботи з даними в системі, передбачена можливість упорядкування записів реєстру за значеннями полів колонки (колонок) реєстру.

Якщо встановити курсор миші на заголовок певної колонки і один раз клацнути лівою кнопкою миші, то записи в реєстрі даних будуть автоматично впорядковані за значеннями полів цієї колонки. У правій частині заголовку колонки з'явиться символ  або  , який показує, що записи впорядковані, відповідно за зростанням або за зменшення значень полів у цій колонці (у разі полів, які містять текстові дані, символ  означає впорядкування за абеткою). Для того, щоб змінити впорядкування на протилежне, слід ще раз клацнути лівою кнопкою миші на тому ж заголовку колонки. Утримуючи клавішу {Ctrl} і клацнувши один раз по заголовку колонки, можна скасувати упорядкування записів реєстру за значеннями в цій колонці (при цьому трикутник у назві колонки зникає).

Крім того, існує можливість після здійснення упорядкування записів за значеннями в якійсь одній колонці, здійснити додаткове упорядкування за значеннями в іншій колонці. Для цього требанеобхідно, тримаючи натиснутою клавішу {Shift}, клацнути один раз по заголовку тієї колонки, за значеннями в якій треба здійснити додаткове упорядкування.

Впорядкування записів за значеннями полів певної колонки можна виконати також шляхом вибору певного пункту контекстного меню заголовка цієї колонки, яке відкривається після натискання на заголовку колонки правою кнопкою миші. Вибір пункту "Сортувати за зростанням" цього додаткового меню дозволяє виконати упорядкування записів реєстру за зростанням значень полів виділеної колонки. Відповідно вибір пункту "Сортувати за спаданням) з цього ж додаткового меню " дозволяє виконати аналогічне впорядкування по зменшенню (мал. 3).

...