ЗмістІнструкція описує Відео



Функціоналу електронного рецепту (ЕР, е-рецепт) в МІС, дії лікаря до виписки рецепту та при роботі безпосередньо з рецептом.

Поточна інструкція розрахована на користувача, що вже ознайомлений з роботою в МІС. Вся інформація, що передує роботі з ЕР: пошук пацієнта, редагування, створення та його реєстрація, а також робота з електронно медичними записами (ЕМЗ) пацієнта (ЕМК, амбулаторна/стаціонарна картка, Епізод, Взаємодія) описана у відповідних інструкціях. Тому перед тим, як розпочати працювати з е-рецептом, радимо спочатку ознайомитися з інструкціями по роботі з пацієнтом та його медичними записами. В тексті наводяться посилання на інструкції, що є дотичними до роботи з ЕР.

Е-рецепт на антибіотики| Основні кроки по виписуванню на амбулаторному та стаціонарному прийомі




Формується згідно Державного реєстру лікарських засобів на:

1

Серцево-судинні та цереброваскулярні захворювання, цукровий діабет 2-го типу, хронічні хвороби нижніх дихальних шляхів

за програмою
2

Антибактеріальні засоби  

3

Нецукровий діабет, інсулінозалежних

за планом лікування
4

Розлади психіки та поведінки, епілепсію




Це цифровий аналог паперового рецепту, що створений та зареєстрований в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ), згідно з вимогами чинного законодавства України про електронний документообіг. ЕР формується на підставі внесених медичних записів про стан здоров'я пацієнта, містить призначення лікаря пацієнтові на певний лікарський засіб та підписується особистим кваліфікованим електронним підписом лікаря.


Передумови доступності функціоналу

  1. Заклад охорони здоров'я (ЗОЗ) в якому працює лікар та його структурні підрозділи (місця провадження діяльності) зареєстровані та верифіковані в ЕСОЗ.
  2. Лікар, що планує створення е-рецепта обов'язково:
    • має бути зареєстрованим та авторизованим (детально авторизація лікаря в системі eHealth) в ЕСОЗ;
    • має бути працівником саме того ЗОЗ, до якого за допомогою звернувся пацієнт;
    • мати кваліфікований електронний підпис для підписання е-рецепта (детально наявність валідного ЕЦП);
    • розпочати роботу в МІС (виконати вхід в систему).


Електронні рецепти, що реєструється в ЕСОЗ виписуються:

  1. обов'язково на підставі Взаємодії, що зареєстрована в eHealth.
  2. лише за Медичною програмою (МП) або ПЛ з активністю, що містить вже визначену МП та виключно, на ті рецептурні лікарські засоби, які містяться в Державному реєстрі лікарських засобів (зареєстровані в Україні згідно установленого законом порядку).

Хто може виписати рецепт

Виписування е-рецепту доступно всім лікарям, які зареєстровані в ЕСОЗ та згідно з вимогами чинного законодавства мають право призначати лікарські засоби:

  • не залежно від рівня та умов надання медичних послуг (ПМД/СМД, амбулаторно/стаціонарно);
  • не залежно від форми власності закладу, в якому працює лікар (приватні/державні/ФОП), які здійснюють свою діяльність на підставі ліцензії з медичної практики та зареєстровані в ЕСОЗ.


Певні обмеження для лікарів, при виписуванні ЕР залежать від налаштувань обраної МП:

  • обмеження по рівню та умовам надання медичних послуг
  • обмеження по типу та спеціальності лікаря

Алгоритм дій лікаря

Перед тим, як створити рецепт лікар повинен зафіксувати медичний запис (Взаємодію) в ЕСОЗ, про стан пацієнта. Зареєстрована Взаємодія у стані "Завершено", дає підстави для виписування рецепту. Тому користувач в МІС повинен виконати загальні дії при роботі з пацієнтом, в залежності від умов надання медичних послуг. Нижче наведено перелік дій які необхідно обов'язково виконати лікарю перед формуванням е-рецепту в МІС та його реєстрацією в ЕСОЗ.

1. Пошук та робота з карткою пацієнта

  1. Пошук пацієнта в ЕСОЗ є обов'язковим.
  2. Для стаціонарних умов пацієнт вже повинен бути знайдений в ЕСОЗ через приймальне відділення або інший відділ, або відповідального спеціаліста який оформлює пацієнта до стаціонару.



Перелік інструкцій по eHealth





  1. Ідентифікувати пацієнта, для цього перейти до реєстру "Пацієнти" (Мал.1, п.1).
  2. Обрати спеціальну дію "Пошук пацієнта в "eHealth""  (Мал.1, п.2).
  3. Внести пошукові дані пацієнта  (Мал.1, п.3).
  4. Виконати пошук  (Мал.1, п.4).
  5. Якщо пацієнта знайдено, то відкрити картку пацієнта (Мал.1, п.5):
    • верифікувати його за документами
    • за потреби внести зміни до персональних даних (Мал.1, п.6).
  6. Якщо пацієнта не знайдено:
    • в МІС то створити або імпортувати знайденого пацієнта з ЕСОЗ до системи (Мал.1, п.5*, 6)
    • в ЕСОЗ то створити пацієнта в МІС та зареєструвати в ЕСОЗ (Мал.1, п.5*, 6).
  7. Якщо при пошуку пацієнта буде знайдено дубль картки пацієнта в МІС або реєстрації в ЕСОЗ то необхідно виконати дедублікацію (редагування, Мал.1, п.6).
  8.  Далі перейти до ЕМК пацієнта (Мал.1, п.7).


Мал. 1 - Пошук пацієнта в ЕСОЗ для амбулаторних умов (ПМД/СМД)



1. Пацієнт вже знайдено попередньо в ЕСОЗ, внесено до МІС та оформлено в стаціонар на лікування.
2. Обрати необхідний реєстр "ЕМК", "Стаціонарні карти", "Пацієнти мого відділення" та інший в залежності від налаштувань МІС (Мал.2, п.1-3).
3. Виконати пошук в МІС за допомогою внутрішнього пошуку або фільтрації в реєстрі (Мал.2, п.4).
4. Відкрити ЕМК пацієнта (Мал.2, п.5).


Мал. 2 - Пошук пацієнта в МІС для стаціонарних умов (СМД)


2. Огляд пацієнта лікарем


Тільки лікар на огляді може визначити доцільність та необхідність призначення лікарських засобів при лікуванні пацієнта, керуючись відповідними алгоритмами, протоколами лікування.  Провести консультацію за допомогою засобів зв'язку лікар може лише в окремих випадків: хронічна хвороба або подовження лікування (інформація про стан пацієнта та попередні призначення зафіксований в ЕСОЗ) 


Лікар оглядає пацієнта та встановлю причину звернення, стан пацієнта та іншу медичну інформацію, що пов'язана зі зверненням пацієнта за медичною допомогою. Яка буде підставою для формування ЕР на лікувальний засіб (ЛЗ).




3. Реєстрація Епізоду та Взаємодії



  1. Підставою для формування рецепту є зареєстрована Взаємодія в стані "Завершено".
  2. Для виписування ЕР обов'язково заповнювати місце надання послуг.
  3. За амбулаторними умовами для СМД :
    • якщо пріоритет візиту пацієнта планово, то вказати направлення
    • якщо пріоритет ургентно, то направлення відсутнє
  4. За налаштуваннями деяких медичних програм існує перевірка на зазначений основний діагноз у взаємодії. Тому обов'язково звертайте увагу який саме код діагнозу вказано як основний. Якщо основним діагнозом вказано діагноз, за яким заборонено виписувати препарат, то система вам не дозволить цього зробити.
  5. Тип взаємодії рекомендовано вказувати "В закладі охорони здоров'я" або інший який передбачає можливість огляду пацієнта лікарем, для визначення його стану, що буде підставою для призначення препарату/-ів.
  6. Електронний рецепт повинен бути виписаний під час прийому пацієнта лікарем та після реєстрації взаємодії. Використовувати раніше створену взаємодію не рекомендовано. У крайніх випадках лікар може використати раніше створену взаємодію але не пізніше 7 днів від дати створення рецепту та під власну відповідальність.



  1. В ЕМК пацієнта обрати амбулаторну/стаціонарну картку (Мал.3, п.1).
    • Для амбулаторних умов, за відсутності створити амбулаторну картку (Мал.3, п.2).
    • Для стаціонарних умов, пацієнт що проходить лікування в стаціонарі завжди має активну стаціонарну карту (дивіться процес по стаціонару Медзаклади СМД).
  2. Знайти або створити Епізод медичної допомоги (ЕМД), що відповідає причині звернення пацієнта за медичною допомогою (Мал.3, п.3, 4).
  3. Створити Взаємодію (Мал.3, п.5) в залежності від рівня та умов надання медичної допомоги:
    • Для ПМД - Консультація/Огляд спеціаліста
    • Для СМД (амбулаторно) - Консультація спеціаліста
    • Для СМД (стаціонарно) - Консультація спеціаліста/Виписка пацієнта
  4. Заповнити Взаємодію необхідною інформацією (Мал.3, п.6):
    • Місце надання послуг
    • Тип взаємодії
    • Причини звернення
    • Стан пацієнта 
    • Діагноз
    • Спостереження та інше.
  5. Зберегти та зареєструвати в ЕСОЗ, підписавши власним КЕП.
  6. Перейти до формування (створення) рецепту. Для рецепту Взаємодія повинна обов'язково бути в стані "Завершена".


Мал. 3 - ЕМК пацієнта в МІС та медичні записи незалежно від умов та рівня надання медичної допомоги


4. Формування електронного рецепту


Для формування електронного рецепту (після виконання передумов, етап 1, 2 та 3), необхідно:

  1. Перейти в картку "Призначені препарати"  в дереві навігації ЕМК (Мал. 3п.7).

  2. Визначити програму для виписування рецепту на певний препарат.
  3. На формі обрати та заповнити необхідну інформацію.

  4. Сформувати рецепт, підписати його власним КЕП лікаря та зареєструвати в ЕСОЗ.




Обрати з переліку потрібну інструкцій по функціоналу ЕР