Наказ МОЗ №1066 від 01.06.2021: https://ips.ligazakon.net/document/re36350?an=1

Наказ МОЗ №1234 від 17.06.2021: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE36512.html


Випадки формування паперового МВТН (до 01.02.2022)

1. Продовження та закриття листків непрацездатності, що буди видані до 01.10.2021 року;
2. Сплив строку, протягом якого лікуючий лікар, може внести зміни до МВТН в Реєстрі листків непрацездатності через передачу даних в eHealth, таке рішення приймає ЛКК, а за її відсутності керівник закладу охорони здоров’я.
3. Застрахованій особі протягом 2-х місяців з дня народження дитини, зазначеного у свідоцтві про народження дитини та рішення суду про усиновлення дитини; для незастрахованої особи в таких випадках надається довідка 147/о.
4. Виникнення технічних проблем (помилок) щодо передач даних між ЕРЛН Та ЕСОЗ, які призводять до неможливості формування листа ЕРЛН більше ніж протягом семи днів з дати створення МВТН -до усунення таких проблем (помилок). У бланку листка непрацездатності, в такому випадку, слід зазначити номер листка непрацездатності, який продовжується.

Якщо протягом семи днів МВТН не був опрацьований в ЕРЛН, необхідно видати паперовий зі вказаним номером МВТН.


Терміни формування МВТН
  • Дозволяється формування лікуючим лікарем МВТН не пізніше наступного дня, коли лікарем було встановлено факт тимчасової непрацездатності.
  • У разі технічної відсутності чи можливості обміну інформації між МІС, ЦБД та ЕСОЗ створити МВТН можливо не пізніше п’яти днів з дати встановлення лікуючим факту тимчасової непрацездатності.
  • У разі виявлення механічної помилки або невірно ідентифікованого пацієнта у створеному МВТН, зміни вносяться не пізніше сьомого дня з дати його формування.
  • Скоротити або подовжити термін дії попереднього МВТН можливо не пізніше семиденного терміну від дати створення МВТН («Дата з») пов’язаного МВТН.

Якщо ж стан електронного лікарняного в ПФУ - «Готово до сплати», скоротити чи продовжити даний МВТН НЕМОЖЛИВО.


  • Для категорії «Вагітність та пологи» - такий МВТН може бути сформований в строк починаючи з 30 тижня вагітності незалежно від дати звернення жінки.

Листок непрацездатності з причиною непрацездатності «Вагітність та пологи» вважається виданий через сім днів з дати відкриття листка непрацездатності.

  • " Дата з" не може бути більшою за поточну  дату та не може бути меншою від поточної дати менше ніж на 1 день окрім:

    • випадків формування медичного висновку зі встановленою відміткою про тимчасову непрацездатність, що виникла за кордоном, для першого медичного висновку випадку тимчасової непрацездатності
    • медичного висновку категорії «Вагітність та пологи», що не був сформованим в 30 тижнів вагітності
    • ідентифікації неідентифікованої непрацездатної особи


Статуси листків непрацездатності в ЕРЛН та структура листка непрацездатності

Закритий - вважається таким з дати початку непрацездатності до дати її закінчення;
Готовий до сплати (виданий) - стає таким через сім днів від дати закінчення періоду дії;
Помилково сформований - стає таким, коли лікар вносить зміни до МВТН, на підставі якого сформовано листок непрацездатності, шляхом скасування МВТН;
Недійсний - буває таким, коли у цей же період непрацездатності в Реєстрі існує листок непрацездатності за іншою причиною непрацездатності, що його скорочує відповідно до Правил скорочення;
Оплачений - стає таким, коли страхувальник отримав фінансування від ФССУ.

Структура унікального номеру листка непрацездатності (мал. 1):

  • Номер випадку непрацездатності,
  • Порядковий номер
  • Номер версії листка непрацездатності.

Номер версії позначається цифрою «1» при створенні нового випадку непрацездатності та при створенні листка, як продовження. Номер збільшується («2»; «3» та далі за порядком) при внесенні кожної наступної зміни до листка непрацездатності на підставі кожної наступної зміни до медичного висновку про тимчасову непрацездатність.


Алгоритм дій у разі виникнення помилок ЕРЛН

Також нагадуємо алгоритм при отриманні  будь-якої помилки від ЕРЛН:
1. Перевірити персональні дані непрацездатної особи, якщо від ЕРЛН надійшла помилка.
2. Якщо помилка пов’язана з персональними даними пацієнта, необхідно редагувати пацієнта в системі eHealth.
Що стосується помилок, пов’язаних з інформацією при реєстрації медичного висновку - "Відсутній страхувальник". За даними ФССУ дана помилка пов'язана, із звітуванням роботодавців за своїх застрахованих осіб. При прийнятті особи обов'язково потрібно подавати повідомлення про прийняття на роботу за будь-якими типами трудових договорів. При формуванні звітів щодо ЄСВ потрібно ретельно перевіряти дані про РНОКПП, а для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття РНОКПП і мають відмітку у паспорті, паспортні дані, вказані у звіті.

Тип помилки ЕРЛНЛікарКоментар
  1. Якщо по МВТН отримано помилку типу “Не знайдено страхувальника”, "Непрацездатну особу не знайдено в Реєстрі застрахованих осіб” або “невірно ідентифікований пацієнт”. Помилки пов'язані з непрацездатним або страхувальником (роботодавець) 

Колонка таблиці eHealth відповідь / асинхрон / код RESULT = 120112021203 (непрацездатний) або 1301 (страхувальник

Помилку помітили до завершення МВТН (поточна дата < дати по). Черговість виконання, видача паперового та звернення до тех-підтримки на розсуд лікаря:

  1. Виконати перевірку персональних даних Пацієнта (непрацездатний). 
  2. Якщо все вірно з персональними даними, то порекомендувати пацієнту звернутися до ПФУ або роботодавця.
  3. Якщо виявлено помилку в персональних даних непрацездатної (пацієнта), то виправити (внесення змін до реєстрації ЕСОЗ) та виконати перевідправку МВТН.
  4. Якщо питання зі сторони ПФУ не вирішується або персональні дані не підлягають виправленню та терміни дії МВТН (не готовий до сплати) дозволяють звернутися за технічною підтримкою, то зафіксувати звернення.
  5. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в додатку 1066

Помилку помітили після завершення МВТН (поточна дата > дати по):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

Звернутися до ПФУ або роботодавця (детально в колонці таблиці eHealth

Детально рекомендації у відповідності до таблиці eHealth Довідник - RESULT - можливі результати обробки запиту ЕРЛНом).

Приклад для ситуації для виконання алгоритму: Прізвище відрізняється в реєстрації ЕСОЗ від ЕРЛН.

Виняток при якому внесення змін до персональних даних та перевідправка не дадуть результату: Посвідка на постійне місце проживання містить не допустимі символи, що не дозволяють зареєструвати в ЕСОЗ.

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН

2. Якщо по МВТН отримано помилку типу "Неочікувана помилка" або статус ЕРЛН ок але отримано текст помилки.

Колонка таблиці eHealth відповідь / асинхрон / код RESULT = 10002000300040005000 (неочікувана помилка) або 11022101 (все ок та помилка)

Помилку помітили до завершення МВТН (поточна дата < дати по). Черговість виконання, видача паперового та звернення до тех-підтримки на розсуд лікаря:

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в додатку 1066

Помилку помітили після завершення МВТН (поточна дата > дати по):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

Детально рекомендації у відповідності до таблиці eHealth Довідник - RESULT - можливі результати обробки запиту ЕРЛНом).

Даний тип помилки виникає на будь якому етапі створення МВТН, тому потрібно зняти логи та скріни з усіх МВТН, що входять до одного лянцюгу.

Ланцюжок - МВТН однієї категорії, що пов'язані між собою.

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

3. Якщо по МВТН отримано помилку пов'язану з порушенням логіки на будь якому етапі створення.

Колонка таблиці eHealth група / значення = логіка

Помилку помітили до завершення МВТН (поточна дата < дати по). Черговість виконання, видача паперового та звернення до тех-підтримки на розсуд лікаря:

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в додатку 1066

Помилку помітили після завершення МВТН (поточна дата > дати по):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

Детально рекомендації у відповідності до таблиці eHealth Довідник - RESULT - можливі результати обробки запиту ЕРЛНом).

Даний тип помилки виникає на будь якому етапі створення МВТН, тому потрібно зняти логи та скріни з усіх МВТН, що входять до одного лянцюгу.

Ланцюжок - МВТН однієї категорії, що пов'язані між собою.

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

4. Якщо по МВТН отримано помилки але відсутній текстовий опис помилки.

Помилку помітили до завершення МВТН (поточна дата < дати по). Черговість виконання, видача паперового та звернення до тех-підтримки на розсуд лікаря:

  1. Дочекатися перевідправки МВТН в ЕСОЗ до ЕРЛН (таймер 3 години)
  2. Якщо помилка залишається, то не перевідправляти самостійно. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  3. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в додатку 1066

Помилку помітили після завершення МВТН (поточна дата > дати по):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

Детально рекомендації у відповідності до таблиці eHealth Довідник - RESULT - можливі результати обробки запиту ЕРЛНом).

Даний тип помилки виникає на будь якому етапі створення МВТН, тому потрібно зняти логи та скріни з усіх МВТН, що входять до одного лянцюгу.

Ланцюжок - МВТН однієї категорії, що пов'язані між собою.

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

5.Якщо при повторній відправці МВТН отримано "404 Bad Request".

Помилку помітили до завершення МВТН (поточна дата < дати по). Черговість виконання, видача паперового та звернення до тех-підтримки на розсуд лікаря:

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в додатку 1066

Помилку помітили після завершення МВТН (поточна дата > дати по):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

Детально рекомендації у відповідності до таблиці eHealth Довідник - RESULT - можливі результати обробки запиту ЕРЛНом).

Даний тип помилки виникає на будь якому етапі створення МВТН, тому потрібно зняти логи та скріни з усіх МВТН, що входять до одного лянцюгу.

Ланцюжок - МВТН однієї категорії, що пов'язані між собою.

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

6. Не підпадає під опис попередніх пунктів

Помилку помітили до завершення МВТН (поточна дата < дати по). Черговість виконання, видача паперового та звернення до тех-підтримки на розсуд лікаря:

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в додатку 1066

Помилку помітили після завершення МВТН (поточна дата > дати по):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

Детально рекомендації у відповідності до таблиці eHealth Довідник - RESULT - можливі результати обробки запиту ЕРЛНом).

Даний тип помилки виникає на будь якому етапі створення МВТН, тому потрібно зняти логи та скріни з усіх МВТН, що входять до одного лянцюгу.

Ланцюжок - МВТН однієї категорії, що пов'язані між собою.

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН