Зміст | Призначення | Опис | |
Реєстратура Лікар | Робота з карткою Планувальник. (Створення запису на прийом до лікаря). | Основний алгоритм дій, необхідних при створенні та редагуванні інформації щодо запису на прийом, для спеціаліста лікувального закладу. |
Для коректної роботи із системою MedEir необхідно попередньо ознайомитися з відповідними розділами блоку Загальна інформація системи та розділом Розклад. Співробітники технічної підтримки МІС MedEir допомогають у випадку виникнення складностей при роботі з системою (за умови, що користувач попередньо ознайомився з відповідним матеріалом для роботи). До деяких функцій системи співробітники технічної підтримки не мають доступу, тому для надання допомоги необхідний дистанційний доступ до ПК користувача (детально Навчальні матеріали та техпідтримка). У розділах інструкції надано повний перелік доступних функціональних можливостей для повноцінної роботи. Проте, не всі з них можуть бути доступними та використані при роботі, враховуючи налаштування та функціонал користувача, наприклад, ті чи інші елементи управління можуть бути відсутніми або недоступними (заблокованими). Поля, назви яких містять зірочку (*) і символ є обов'язковими для заповнення. |
Невиконання рекомендацій, поданих у відповідних розділах "Інструкції користувача" може призвести до некоректної роботи системи та виникнення помилок при подальшій роботі. Також, в залежності від складності вирішення помилок та усунення їх наслідків, може знадобитися певний час, що в свою чергу, може позначитися на роботі як певного спеціаліста або групи, так і в цілому на роботі ЛЗ. |
Для переходу до потрібної інформації, необхідно обрати її з наведеної нижче або у дереві навігації розділу Розклад спеціаліста (зліва). Для переходу до інформації зазначеної в іншому блоці, розділі або підрозділі, якщо вказано посилання - натискаєте на нього. Якщо будь-який пункт переліку або крок містить додаткову інформацію, для її відображення необхідно розкрити список (детально як користуватися інструкціями для користувача описано в розділі Навчальні матеріали та техпідтримка). |
Запис на прийом до спеціаліста (лікаря) може здійснити як сам лікар так і працівник реєстратури. Алгоритм дій створення запису є однаковим, як для реєстратури так і для лікаря, відмінність полягає лише в реєстрах, під якими створюється запис та правах доступу до певного функціоналу. Детальний опис картки Планувальник наведено в розділі інструкцій Загальні реєстри, опис роботи з реєстрами та картками реєстрів наведено в інструкціях розділу Загальний опис елементів системи.
В реєстрі Запис на прийом (список) створюються, зберігаються, редагуються та налаштовуються всі картки запису на прийом.
Щоб відкрити реєстр Запис на прийом, необхідно:
Відкрити модуль Налагодження лікарні (мал. 1, позначка [1]).
Обрати реєстр Запис на прийом (список) (мал. 1, позначка [2]).
Мал. 1 - Реєстр Запис на прийом (список), приклад
3. Для створення запису на прийом необхідно відкрити Планувальник (Календар) запису на прийом (мал. 1, позначка [2]). Натиснути на кнопку [Створити] відкривається календар запису на прийом.
В залежності від налаштувань конкретного лікувального закладу, зовнішній вигляд, назва та кількість підреєстрів Запису на прийом може відрізнятися. Передумовами створення коректного запису на прийом є:
|
Запис може бути сформований як для певного спеціаліста так і для групи спеціалістів, а також до певного кабінету в якому приймає спеціаліст.
Після виконання операції створення, відкривається календар запису на прийом (Планувальник, мал. 2). Детально опис атрибутів картки наведено в інструкції Запис на прийом розділу Загальні реєстри.
Мал. 2 - Планувальник
Після створення (за замовчуванням) заповнені відповідні поля:
Мал. 3 - Заповнення картки Планувальник
Для запису на прийом слід виконати такі дії в Планувальнику (мал. 3):
За замовчуванням, в картці Планувальника системи відображається розклад лише тих спеціалістів (мал. 4, позначка [1]), в яких на дату формування запису на прийом існує робочий час (дата в календарі входить до періоду розкладу). Для відображення в Планувальнику всіх спеціалістів, необхідно проставити логічну позначку "Всі спеціалісти" (мал. 4, позначка [2]). |
Мал. 4 - Вибір спеціалістів, розклад яких буде відображатися
2. За потреби, обрати/змінити лікувальний заклад для запису (мал. 3, позначка [2]), якщо Реєстратор здійснює записи більш ніж в один заклад або спеціаліст працює в підпорядкованих структурних одиницях ЛЗ, що зареєстровані в системі.
3. Обрати, за потреби, дільницю обслуговування (мал. 3, позначка [3]).
4. Обрати спеціальність лікаря до якого потрібно створити запис (мал. 3, позначка [4]). Потрібно прописувати назву спеціальності.
5. Обрати послугу для запису на прийом (мал. 3, позначка [5]). Потрібно прописувати назву послуги.
Мал. 61 - Вибір послуги
В системі спеціаліст прив'язаний до відповідної послуги (послуг), що вказується в записі на прийом. |
6. Обрати "Спеціаліста" до якого необхідно здійснити запис (мал. 3, позначка [6]), вказавши його ПІБ.
Обрати відповідний варіант відображення спеціалістів (мал. 4, позначка [2]). На дату створення відображаються лише ті спеціалісти, в яких є робочий час в цей день. |
7. Натиснути кнопку [Відобразити розклад] (мал. 3, позначка [7]).
8. Після виконання вищезазначених дій, внизу відкриється сітка розкладу спеціаліста (мал. 6), де необхідно обрати час і двічі натиснути лівою кнопкою миші (мал. 7).
Мал. 6 - Відображення розкладу спеціаліста для створення запису на прийом
Мал. 7 - Вибір часу спеціаліста для створення запису на прийом
9. У вікні, що відкриється (мал. 8) внести зміни (за потреби).
Мал. 8 - Картка "Запис на прийом (Створення)", внесення змін
10. За потреби (подвійна послуга, пацієнт повернеться повторно на прийом, наприклад, після сдачі клінічних аналізів) можливо додати або видалити послугу в записі на прийом (мал. 9, позначка [1]). При додаванні ще однієї послуги, потрібно обрати необхідну в полі "Послуга". Система автоматично формує час прийому (мал. 9, позначка [3]) пацієнта (відповідно шкали прийому) зазначеним спеціалістом в картці прийому. За замовчуванням, час початку прийому автоматично проставляється на наступний вільний у спеціаліста. Після вибору послуги, час завершення прийому (мал. 9, позначка [3]) автоматично формується відповідно до шкали прийому.
Мал. 9 - Картка "Запис на прийом (Створення)", додати видалити послугу
Після цього, в сітці розкладу спеціаліста за даним пацієнтом буде заброньовано подвійний час прийому (мал. 10).
Мал. 10 - Сітка розкладу спеціаліста із записами на прийом
11. В картці "Запис на прийом (Створення)" необхідно обрати пацієнта (мал. 11) в полі "Пацієнт" (пошук можливо здійснювати за прізвищем або за номером телефону). Якщо пацієнта не знайдено, його необхідно створити (мал. 12), натиснувши кнопку [Створити] (детальніше Робота з ЕК пацієнта, Створення, редагування та реєстрація даних пацієнта ("eHealth"), Неідентифікований пацієнт ("eHealth"), Імпорт пацієнта з "eHealth").
Мал. 11 - Картка "Запис на прийом (Створення)", заповнення поля "Пацієнт*"
Перед вибором або створенням пацієнта ОБОВ'ЯЗКОВО потрібно провести пошук пацієнта в системі та ідентифікувати його (детально в інструкціях Пошук пацієнта в системі, Пошук пацієнта ("eHealth"), Пошук направлення ("eHealth")). |
Мал. 12 - Поле "Пацієнт*", створення у випадку відсутності пацієнта
12. Для перегляду та редагування картки пацієнта можливо скористатися кнопкою [Відкрити картку пацієнта] (мал. 13).
Мал. 13 - Поле "Пацієнт*", перегляд даних пацієнта
13. За потреби, заповнити поля "Хто записав" і "Телефон особи, яка записує" (мал. 14).
Мал. 14 - Заповнення полів
14. Після внесення та редагування (за потреби) всіх даних, натиснути кнопку [ОК]. Картка автоматично буде збережена та доступна в сітці розкладу спеціаліста (мал. 10)
До картки (поки вона в стані "Дійсний" )(мал. 15, позначка [1]) можливо внести зміни, відкривши потрібну картку запису на прийом (подвійним кліком миші). Також можливо роздрукувати (за потреби) талон запису на прийом (мал. 15, позначка [2]). Формується шаблон талону в програмі Microsoft Word (мал. 16), який потрібно роздрукувати (повинен бути підключений та налаштований принтер, детально тут...). Натиснути кнопку [ОК].
Мал. 15 - Сформована картка "Запис на прийом"
Мал. 16 - Шаблон талону прийому пацієнта
Шкалу розкладу можливо регулювати. Для цього необхідно натиснути кнопку [Шкала розкладу] вгорі ліворуч на панелі задач і обрати потрібне значення з випадаючого списку (мал. 17).
Мал. 17 - Зміна шкали розкладу
Сітка розкладу також відповідно змінить свій вигляд (мал. 18, а, б).
а) до зміни шкали
б) після зміни шкали
Мал. 18 - Варіанти зміни шкали розкладу
За потреби, тривалість послуги можливо редагувати безпосередньо в картці запису на прийом, для цього перейдіть в поле "по" праворуч від поля "Послуга" і відредагуйте значення (мал. 19)
Мал. 19 - Зміна тривалості послуги
Для того, щоб зекономити час спеціаліста та не створювати повторно запис на прийом з одними і тими самими даними (або з часткововими), є можливість створити копію запису. Створити копії можливо двома способами:
1. Під час створення запису (до збереження картки) відмітити чек бокс "Повторити прийом" (мал. 20) або додати послугу (мал. 9, позначка [1]) у відкритій картці запису на прийом і натиснути кнопку [Ок].
Мал. 20 - Створення копії запису на прийом до збереження
2. Після збереження картки запис на прийом, можливо створити копію двома способами:
Мал. 21 - Створення копії запису на прийом після збереження через кнопку спеціальної дії
Мал. 22 - Створення копії запису на прийом після збереження через картку
3. Після виконання одного з вищеописаних способів, відкриється сітка розкладу, де необхідно обрати час і здійснити запис подвійним натисканням лівої кнопки миші, при цьому послуга і пацієнт будуть аналогічні запису, що копіюється, іншою буде тільки дата.
Запис можливо скопіювати безліч разів. Перед створенням останнього примірника копії необхідно зняти відмітку з чек боксу "Повторити прийом" (мал. 20). |
Для більш зручного вибору вільного для запису часу різних спеціалістів, можливо відобразити сітку розкладу для кількох спеціалістів одночасно. Для цього необхідно виконати дії, описані в пункті Запис до спеціаліста даної інструкції, до моменту вибору спеціаліста (пункт 9), натомість після пункту 8 слід:
1. Натиснути кнопку переключення у множинний режим вибору спеціалістів, поряд з полем "Спеціаліст" (мал. 23).
Мал. 23 - Переключення у множинний режим вибору
2. Відмітити чек бокси (мал. 23) поряд з необхідними спеціалістами (множинний вибір), натиснути кнопку [Ок].
Мал. 24 - Множинний вибір спеціалістів
3. Далі, дії аналогічні із записом після вибору спеціаліста пункту Запис до спеціаліста.
Крім запису на прийом до конкретного спеціаліста, можливо створити запис до кабінету.
Передумови для створення запису:
|
Для створення запису на прийом до певного кабінету, необхідно виконати такі дії:
1. Натиснути кнопку [Переключити ресурс] (мал. 25).
Мал. 25 - Переключення ресурсу
2. Обрати лікувальний заклад для запису (якщо Реєстратор здійснює записи біль ніж в один заклад), так само як в пункті 2 (Запис до спеціаліста).
3. Обрати відділення лікувального закладу в якому знаходиться кабінет (детально пункт інструкції Запис до спеціаліста [4]).
4. Обрати послугу на яку буде здійснено запис (детально пункт інструкції Запис до спеціаліста [5]).
5. Обрати номер кабінету (мал. 26).
Мал. 26 - Вибір номеру кабінету
6. Натиснути кнопку [Відобразити розклад] (детально пункт інструкції Запис до спеціаліста [7]). Система відобразить сітку розкладу кабінету (мал. 27).
Мал. 27 - Відображення розкладу кабінету
7. В картці запису на прийом необхідно обрати спеціаліста (мал. 28).
Мал. 28 - вибір спеціаліста в картці запис на прийом
8. Далі дії для запису проводяться за аналогією із пунктом інструкції Запис до спеціаліста.
Всі записи на прийом створюються зі станом "Дійсний" (мал.29), він є початковим і означає, що із записом ніяких дій не відбувалося.
а) стан в картці запису на прийом
б) стан в реєстрві запису на прийом
Мал. 29 - Відображення стану картки запису на прийом
Нижче в таблиці наведено можливі зміни стану картки запису на прийом.
Таблиця 1. Можливі переходи станів
№ | Початковий стан | Дія | Стан в який відбудеться перехід |
---|---|---|---|
1 | "Дійсний" | [Скасувати за ініціативи пацієнта] | "Скасовано за ініціативи пацієнта" |
2 | "Дійсний" | [Скасувати у зв'язку зі зміною розкладу] | "Скасовано у зв'язку зі зміною розкладу" |
3 | "Дійсний" | [Перенести запис на прийом] | "Перенесено" |
4 | "Дійсний" | [Пацієнт в клініці] | "Пацієнт в клініці" |
5 | "Дійсний" | [Запрошуємо] | "Спеціаліст очікує" |
6 | "Дійсний" | [Прийом відбувся] | "Прийом відбувся" |
7 | "Скасовано за ініціативи пацієнта" | [Повернути скасований] | "Дійсний" |
8 | "Скасовано у зв'язку зі зміною розкладу" | [Повернути скасований] | "Дійсний" |
9 | "Перенесено" | Не існує | Не існує |
10 | "Пацієнт в клініці" | [Запрошуємо] | "Спеціаліст очікує" |
11 | "Пацієнт в клініці" | [Прийом відбувся] | "Прийом відбувся" |
12 | "Спеціаліст очікує" | [Іде прийом] | "Іде прийом" |
13 | "Іде прийом" | [Прийом відбувся] | "Прийом відбувся" |
14 | "Іде прийом" | [Скасувати за ініціативи пацієнта] | "Скасовано за ініціативи пацієнта" |
15 | "Іде прийом" | [Скасувати у зв'язку зі зміною розкладу] | "Скасовано у зв'язку зі зміною розкладу" |
16 | "Прийом відбувся" | [Повернути скасований] | "Дійсний" |
Дії над записами на прийом необхідно виконувати в реєстрі Запис на прийом або в його підреєстрах.
1. Для скасування запису на прийом з ініціативи пацієнта, необхідно обрати запис (поставити на нього курсор миші одинарним натисканням лівої кнопки миші) і натиснути кнопку [Скасувати з ініціативи пацієнта] (мал. 30).
Мал. 30 - Вибір кнопки спеціальної дії [Скасувати з ініціативи пацієнта]
2. Щоб скасувати запис на прийом у зв'язку зі зміною розкладу, необхідно обрати запис і натиснути кнопку [Скасувати у зв'язку зі зміною розкладу] (мал. 31).
Мал. 31 - Вибір кнопки спеціальної дії [Скасувати у зв'язку зі зміною розкладу]
Після виконання операції скасування, запис перейде у відповідний стан "Скасовано з ініціативи пацієнта" або "Скасовано у зв'язку зі зміною розкладу". Час в Планувальнику розкладу звільниться для здійснення інших записів.
3. Якщо запис було скасовано помилково його можливо повернути в стан "Дійсний", натиснувши кнопку [Повернути скасований] (мал. 32).
Мал. 32 - Вибір кнопки спеціальної дії [Повернути скасований]
Для перенесення запису на прийом, необхідно:
1. Обрати запис в реєстрі, натиснути кнопку [Перенести запис на прийом] (мал. 33).
Мал. 33 - Вибір кнопки спеціальної дії [Перенести запис на прийом]
Система перенаправить в Планувальник запису на прийом, при цьому спеціальність і послугу уже буде обрано з випадаючих списків відповідних полів. В сітці розкладу за таких умов будуть відображені спеціалісти відповідної спеціальності (мал. 34).
Мал. 34 - Відображення розкладу спеціалістів
2. Подвійним натисканням лівої кнопки миші обрати новий час запису.
3. Переконатися в коректності інформації і натиснути кнопку [ОК].
Після виконання вищенаведених дій запис, що переносився, змінить свій стан на "Перенесено", новий запис створиться в стані "Дійсний" (мал. 35).
Для збільшення, натисніть на малюнок
Мал. 35 - Відображення зміни станів при перенесенні запису на прийом
Опціонально, використовується не у всіх конфігураціях системи. Дозволяє перевести запис у стан "Пацієнт в клініці", відповідно лікар в якого присутній реєстр Пацієнти в клініці (Мої пацієнти в клініці) може бачити коли пацієнт прибув до клініки. Потребує додаткових налаштувань. Обрати запис в реєстрі, натиснути кнопку [Пацієнт в клініці] (мал. 36).
Мал. 36 - Вибір кнопки спеціальної дії [Пацієнт в клініці]
Мал. 37 - Відображення зміни стану коли пацієнт в клініці
Опціонально, дає змогу перевести в стан "Спеціаліст очікує", тим самим показати пацієнтові, що спеціаліст вільний і готовий прийняти його. Використовується для взаємодії з електронними чергами. Обрати запис в реєстрі, натиснути кнопку [Запрошуємо] (мал. 38).
Мал. 38 - Вибір кнопки спеціальної дії [Запрошуємо]
Мал. 39 - Відображення зміни стану коли пацієнт очікує спеціаліста
Опціонально, дає змогу перевести в стан "Іде прийом", таким чином на пристрої, що відображає електронну чергу, буде показано, що в даний момент спеціаліст проводить прийом. Використовується для взаємодії з електронними чергами. Обрати запис в реєстрі, натиснути кнопку [Іде прийом] (мал. 40).
Мал. 40 - Вибір кнопки спеціальної дії [Іде прийом]
Мал. 41 - Відображення зміни стану коли спеціаліст веде прийом
Переводить запис у стан "Прийом відбувся". Може використовуватися як окремо так і для взаємодії з електронною чергою. Обрати запис в реєстрі, натиснути кнопку [Прийом відбувся] (мал. 42).
Мал. 42 - Вибір кнопки спеціальної дії [Прийом відбувся]
Мал. 43 - Відображення зміни стану коли прийом відбувся