Вы просматриваете старую версию данной страницы. Смотрите текущую версию.

Сравнить с текущим просмотр истории страницы

« Предыдущий Версия 25 Следующий »

Накази МОЗ по веденню МВТН

Наказ МОЗ №1066 від 01.06.2021: https://ips.ligazakon.net/document/re36350?an=1

Наказ МОЗ №1234 від 17.06.2021: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE36512.html

Особливості редагування МВТН

Валідація методу автентифікації непрацездатної особи

(предупреждение) При створенні МВТН параметр "Автентифікація" зазначається лікарем з метою надсилання СМС-повідомлення про створення медичного висновку.

Якщо в методі автентифікації пацієнта зазначерно відомості про номер телефону, то СМС буде надіслано.

Рекомендовано зазначати лише такі методи автентифікації:

  • "Автентифікація через СМС";
  • "Автентифікація через іншу особу", якщо у третьої особи визначено метод автентифікації із номером телефону.

Спеціаліст, який створює висновок, має перевірити зазначений метод автентифікації.

(предупреждение) Якщо пацієнту не зазначено жодного методу автентифікації, необхідно сформувати інформаційну довідку з номером його МВТН, про це буде повідомлено через  інтерфейс програми:

"Увага! 
Не зазначено метод автентифікації для медичного висновку про тимчасову
непрацездатність. Проінформуйте особу про те, що він/вона не отримає смс
повідомлення із номером медичного висновку про тимчасову непрацездатність.
Роздрукуйте для нього/неї інформаційну довідку про медичний висновок
або вкажіть метод автентифікації."

(предупреждение) УВАГА! Якщо при створенні МВТН було зазначено метод автентифікації "Автентифікація через документи", або "Автентифікація через іншу особу" при цьому у третьої особи НЕ визначено

метод автентифікації із номером телефону, то при створенні МВТН буде отримано помилку" 1017 "Телефон не знайдено в наданому Auth Method".

ВАЖЛИВО!

Детальна інформація по роботі із методом автентифікації за за посиланням….

Випадки формування паперового МВТН 

1. Продовження та закриття листків непрацездатності, що буди видані до 01.10.2021 року;
2. Сплив строку, протягом якого лікуючий лікар, може внести зміни до МВТН в Реєстрі листків непрацездатності через передачу даних в eHealth, таке рішення приймає ЛКК, а за її відсутності керівник закладу охорони здоров’я.
3. Застрахованій особі протягом 2-х місяців з дня народження дитини, зазначеного у свідоцтві про народження дитини та рішення суду про усиновлення дитини; для незастрахованої особи в таких випадках надається довідка 147/о.
4. Виникнення технічних проблем (помилок) щодо передач даних між ЕРЛН Та ЕСОЗ, які призводять до неможливості формування листа ЕРЛН більше ніж протягом семи днів з дати створення МВТН -до усунення таких проблем (помилок). У бланку листка непрацездатності, в такому випадку, слід зазначити номер листка непрацездатності, який продовжується.

Якщо протягом семи днів МВТН не був опрацьований в ЕРЛН, необхідно видати паперовий зі вказаним номером МВТН.

Терміни формування МВТН (оновлено 06.04.2022)
  • Дозволяється формування лікуючим лікарем МВТН не пізніше наступного дня, коли лікарем було встановлено факт тимчасової непрацездатності.
  • У разі технічної відсутності чи можливості обміну інформації між МІС, ЦБД та ЕСОЗ створити МВТН можливо не пізніше п’яти днів з дати встановлення лікуючим факту тимчасової непрацездатності.
  • У разі виявлення механічної помилки або невірно ідентифікованого пацієнта у створеному МВТН, зміни вносяться не пізніше сьомого дня з дати його формування.
  • ПФУ встановлює статус "Готовий дро сплати" на 7-й день після створення МВТН (для пришвидшення виплат).
  • Враховуючи це, скоротити або подовжити термін дії попереднього МВТН можливо не пізніше семиденного терміну від дати створення пов’язаного МВТН (оновлена інформація 06.04.2022 р.).

    По категрії "Вагітність та пологи" - готовність до оплати  ПФУ виставляють на 7 день з дати відкриття МВТН.

    Якщо ж стан електронного лікарняного в ПФУ - "Готово до сплати", скоротити чи продовжити даний МВТН НЕМОЖЛИВО.

    В разі потребти, лікар може надати пацієнтові паперовий лікарняний.

  • Для категорії «Вагітність та пологи» - такий МВТН може бути сформований в строк починаючи з 30 тижня вагітності незалежно від дати звернення жінки.

Листок непрацездатності з причиною непрацездатності «Вагітність та пологи» вважається виданий через сім днів з дати відкриття листка непрацездатності.

  • " Дата з" не може бути більшою за поточну  дату та не може бути меншою від поточної дати менше ніж на 7 днів окрім:

    • випадків формування медичного висновку зі встановленою відміткою про тимчасову непрацездатність, що виникла за кордоном, для першого медичного висновку випадку тимчасової непрацездатності
    • медичного висновку категорії «Вагітність та пологи», що не був сформованим в 30 тижнів вагітності
    • ідентифікації неідентифікованої непрацездатної особи
МВТН з категорією "Вагітність та пологи"

1.    МВТН формується на весь період починаючи з 30 тижня вагітності (або 27 тижня, для жінок, які належать до I – ІІІ категорій постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС) на 126, 140 або 180 календарних днів, залежно від конкретного випадку ведення вагітності.


2.    За потреби уточнити МВТН який був сформований на менший термін починаючи з 30 тижня вагітності, наприклад на 126 діб, є декілька варіантів рішення:
-    можливо сформувати уточнення, створити такий же МВТН, починаючи з 30 тижня, але збільшити період, проставити 140 діб. 
-    сформувати продовження ще на 14 діб, пов’язавши попередній МВТН. 
Такі варіанти ще опрацьовуються ДП «Електроне здоров’я» та можуть бути помилки. У разі виникнення помилки, пацієнту необхідно видати паперовий лікарняний із зазначеним номером ЕРЛН.

МВТН для лікування та/або реабілітаційної допомоги в реабілітаційному закладі (для дітей)

Лікуючий лікар санаторно-курортного закладу формує медичний висновок категорії "Догляд за хворою дитиною":

  • для осіб, у разі догляду за дитиною, постраждалою внаслідок Чорнобильської катастрофи, для проходження санаторно-курортного лікування;
  • для осіб, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років, - за наявності показань про необхідність стороннього догляду під час лікування у санаторно-курортному закладі.
Продовження МВТН (стаціонар-поліклініка; поліклініка-стаціонар)
На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, формуються листки непрацездатності в порядку черговості створення медичних висновків, кожен наступний із яких створюється як продовження першого та складають один страховий випадок.
Статуси листків непрацездатності в ЕРЛН та структура листка непрацездатності

Закритий - вважається таким з дати початку непрацездатності до дати її закінчення;
Готовий до сплати (виданий) - стає таким через сім днів від дати початку періоду дії;
Помилково сформований - стає таким, коли лікар вносить зміни до МВТН, на підставі якого сформовано листок непрацездатності, шляхом скасування МВТН;
Недійсний - буває таким, коли у цей же період непрацездатності в Реєстрі існує листок непрацездатності за іншою причиною непрацездатності, що його скорочує відповідно до Правил скорочення;
Оплачений - стає таким, коли страхувальник отримав фінансування від ФССУ.

Структура унікального номеру листка непрацездатності (мал. 1):

Мал. 1 - Номер в ЕРЛН (приклад)

  • Номер випадку непрацездатності,
  • Порядковий номер
  • Номер версії листка непрацездатності.

Номер версії позначається цифрою «1» при створенні нового випадку непрацездатності та при створенні листка, як продовження. Номер збільшується («2»; «3» та далі за порядком) при внесенні кожної наступної зміни до листка непрацездатності на підставі кожної наступної зміни до медичного висновку про тимчасову непрацездатність.

Приклад пошуку та перевірки стану ЕРЛН на ПФУ

  1. Перейти на портал ПФУ https://portal.pfu.gov.ua/
  2. Обрати розділ "Листки непрацездатності" та відкрити сторінку "Пошук листка непрацездатності" (мал. 2).

Мал. 2 - Розділ "Листки непрацездатності" (портал ПФУ)

3. На сторінці пошуку електронного лікарняного необхідно ввести номер листка непрацездатності та натиснути "Знайти" (мал. 3).

Мал. 3 - Пошук листка непрацездатності

4. Система видасть данні, що стосуються вказаного листка непрацездатності (мал. 4).

Мал. 4 - Результат пошуку внесеного ЕРЛН

Алгоритм дій у разі виникнення помилок ЕРЛН

Також нагадуємо алгоритм при отриманні  будь-якої помилки від ЕРЛН:
1. Перевірити персональні дані непрацездатної особи, якщо від ЕРЛН надійшла помилка.
2. Якщо помилка пов’язана з персональними даними пацієнта, необхідно редагувати пацієнта в системі eHealth.

Тип помилки ЕРЛНАлгоритм дій лікаряКоментар, щодо можливих ситуацій
  1. Якщо по МВТН отримано помилку типу “Не знайдено страхувальника”, "Непрацездатну особу не знайдено в Реєстрі застрахованих осіб” або “Невірно ідентифікований пацієнт”.

Дана помилка пов'язана з непрацездатним або страхувальником (роботодавецем).

Ймовірні чинники, що впливають на причини отримання помилки від ЕСОЗ (за персональними даними пацієнта не вдалося ідентифікувати особу в Реєстрі застрахованих осіб):

  • особа насправді відсутня в РЗО;

  • не коректні відомості про РНОКПП (або серію та номер паспорту у разі відсутності) в реєстрі пацієнтів;

  • не коректні відомості про РНОКПП (або серію та номер паспорту у разі відсутності) в РЗО.

Всі помилки виникають лише при створенні нового МВТН.


Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії: 

  1. Виконати перевірку персональних даних пацієнта (або непрацездатної особи). 


2. Якщо виявлено помилку в персональних даних непрацездатної (пацієнта), то виправити (внесення змін до реєстрації ЕСОЗ) та виконати перевідправку МВТН.

3. Якщо все вірно з персональними даними, то порекомендувати пацієнту звернутися до ПФУ або роботодавця (страхувальника пацієнта).

4. Якщо питання зі сторони ПФУ не вирішується або персональні дані не підлягають виправленню та терміни дії МВТН (не готовий до сплати) дозволяють звернутися за технічною підтримкою, то зафіксувати звернення.

5. Якщо питання не вирішується та спливає термін по лікарняному пацієнта, видати паперовий (згідно роз'яснень в додатку до Наказу МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

        1. Видати паперовий лікарняний.
        2. За потреби зафіксувати звернення в Систему техпідтримки eHelp або звернутися за допомогою іншим зручним способом.

Приклад для ситуації для виконання алгоритму: Прізвище відрізняється в реєстрації ЕСОЗ від ЕРЛН або не внесено зміни в інші персональні дані пацієнта.

Виняток при якому внесення змін до персональних даних та перевідправка не дадуть результату: Посвідка на постійне місце проживання, котра містить недопустимі символи, що не дозволяють зареєструвати в ЕСОЗ.

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН



2. Якщо після обробки МВТН отримано помилку МВ типу "Неочікувана помилка".

Або виникає слідуюча ситуація:

  • "Стан в "eHealth"" 

Підписаний

  • "Стан обробки в черзі  "eHealth""

Успішна обробка

  • "Стан обробки МВ"

Отримано конкретний текст помилки

 

Неочікувана помилка - виникає на будь якому етапі створення МВТН.

На етапі створення нового МВТН виникає конкретна помилка у стані обробки МВ (стан обробки eHealth, в свою чергу,"Підписано" та "Успішна обробка").

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії:

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий лікарняний.
  2. Зафіксувати звернення (за потреби).

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

3. Якщо у процесі обробки МВТН отримано помилку пов'язану з порушенням логіки на будь-якому етапі створення.

  • "Стан в "eHealth"" (поточний) 

Чернетка → Підписаний

  • "Стан обробки в черзі  "eHealth""

→ Помилка обробки (відображає текст помилки)

  • "Стан обробки МВ" ( з'явиться після обробки запиту на ЕРЛН Пенсійного фонду)

В процесі обробки → Помилка обробки (відображає текст помилки)

В очікуванні→ Помилка обробки (відображає текст помилки)


Помилка виникає на будь-якому етапі створення МВТН.

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії: 

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий лікарняний.
  2. Зафіксувати звернення (за потреби).

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

4. Якщо по МВТН отримано помилки але відсутній текстовий опис помилки.


Помилка виникає на будь-якому етапі створення МВТН (без текстового опису помилки ЕРЛН). 

Текст помилки ЕРЛН відсутній у випадку помилки відправки. На стороні ЕСОЗ відсутній зв'язок з ЕРЛН (перенавантаження, технічні збої). Повторна перевідправка МВТН в ЕСОЗ до ЕРЛН через кожні 3 години. При перевідправці з інтерфейсу користувачем отримання помилки "404 Bad Request"

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії:

  1. Дочекатися перевідправки МВТН в ЕСОЗ до ЕРЛН (таймер 3 години)
  2. Якщо помилка залишається, то не перевідправляти самостійно. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  3. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

5. Не підпадає під опис попередніх пунктів



Помилка виникає на будь-якому етапі створення МВТН.

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії:

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН


Правила скорочення періодів тимчасової непрацездатності у листках непрацездатності

(Наказ від 28.09.2021 № 2086)

N п/п

Причина непрацездатності листка непрацездатності

Причини непрацездатності листка непрацездатності, який скорочує період дії листка непрацездатності, зазначеного у графі 2

1

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві

Вагітність і пологи
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу

2

Вагітність і пологи

Не скорочується жодною причиною

3

Необхідність догляду за хворою дитиною

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу

4

Необхідність догляду за хворим членом сім'ї

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу

5

Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу

6

Карантин, встановлений відповідно до законодавства

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи

7

Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Необхідність догляду за хворим членом сім'ї
Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу
Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

8

Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Необхідність догляду за хворим членом сім'ї
Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

9

Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Необхідність догляду за хворим членом сім'ї
Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу
Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

10

Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Необхідність догляду за хворим членом сім'ї
Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства".

  • Нет меток