Сравнение версий

Ключ

  • Эта строка добавлена.
  • Эта строка удалена.
  • Изменено форматирование.

Нормативні акти 

Image Added

...

Информация
titleНакази МОЗ по веденню МВТН

Наказ МОЗ

...

України від 01.06.2021

...

№ 1066 "Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки"

https://ips.ligazakon.net/document/re36350?an=1

Наказ МОЗ

...

України від 17.06.2021

...

№ 1234 "Про затвердження Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності"

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE36512.html

Особливості редагування МВТН

...

1. Продовження та закриття листків непрацездатності, що буди видані до 01.10.2021 року;
2. Сплив строку, протягом якого лікуючий лікар, може внести зміни до МВТН в Реєстрі листків непрацездатності через передачу даних в eHealth, таке рішення приймає ЛКК, а за її відсутності керівник закладу охорони здоров’я.
3. Застрахованій особі протягом 2-х місяців з дня народження дитини, зазначеного у свідоцтві про народження дитини та рішення суду про усиновлення дитини; для незастрахованої особи в таких випадках надається довідка 147/о.
4. Виникнення технічних проблем (помилок) щодо передач даних між ЕРЛН Та ЕСОЗ, які призводять до неможливості формування листа ЕРЛН більше ніж протягом семи днів з дати створення МВТН -до усунення таких проблем (помилок). У бланку листка непрацездатності, в такому випадку, слід зазначити номер листка непрацездатності, який продовжується.

Якщо протягом семи днів МВТН не був опрацьований в ЕРЛН, необхідно видати паперовий зі вказаним номером МВТН.

...

  • Дозволяється формування лікуючим лікарем МВТН не пізніше наступного дня, коли лікарем було встановлено факт тимчасової непрацездатності.
  • У разі технічної відсутності чи можливості обміну інформації між МІС, ЦБД та ЕСОЗ створити МВТН можливо не пізніше п’яти днів з дати встановлення лікуючим факту тимчасової непрацездатності.
  • У разі виявлення механічної помилки або невірно ідентифікованого пацієнта у створеному МВТН, зміни вносяться не пізніше сьомого дня з дати його формування.
  • Скоротити або подовжити термін дії попереднього МВТН можливо не пізніше семиденного терміну від дати створення МВТН («Дата з») пов’язаного МВТН.

Якщо ж стан електронного лікарняного в ПФУ - «Готово до сплати», скоротити чи продовжити даний МВТН НЕМОЖЛИВО.

  • Для категорії «Вагітність та пологи» - такий МВТН може бути сформований в строк починаючи з 30 тижня вагітності незалежно від дати звернення жінки.

Листок непрацездатності з причиною непрацездатності «Вагітність та пологи» вважається виданий через сім днів з дати відкриття листка непрацездатності.

  • " Дата з" не може бути більшою за поточну  дату та не може бути меншою від поточної дати менше ніж на 7 днів окрім:

    • випадків формування медичного висновку зі встановленою відміткою про тимчасову непрацездатність, що виникла за кордоном, для першого медичного висновку випадку тимчасової непрацездатності
    • медичного висновку категорії «Вагітність та пологи», що не був сформованим в 30 тижнів вагітності
    • ідентифікації неідентифікованої непрацездатної особи

Наказ МОЗ України від 04.02.2022 № 233 "Про особливості формування медичних висновків в окремих випадках"

https://t1p.de/yhx5f

29.07.2023 р. набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей використання відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами» від 13.07.2023 р. № 3238-ІХ

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3238-20#Text


Особливості редагування МВТН

Валідація методу автентифікації непрацездатної особи

Image Added


Раскрыть
titleМетод автентифікації

(предупреждение) При створенні МВТН параметр "Автентифікація" зазначається лікарем з метою надсилання СМС-повідомлення про створення медичного висновку.

Якщо в методі автентифікації пацієнта зазначерно відомості про номер телефону, то СМС буде надіслано.

Рекомендовано зазначати лише такі методи автентифікації:

  • "Автентифікація через СМС";
  • "Автентифікація через іншу особу", якщо у третьої особи визначено метод автентифікації із номером телефону.

Спеціаліст, який створює висновок, має перевірити зазначений метод автентифікації.

(предупреждение) Якщо пацієнту не зазначено жодного методу автентифікації, необхідно сформувати інформаційну довідку з номером його МВТН, про це буде повідомлено через  інтерфейс програми:

"Увага! 
Не зазначено метод автентифікації для медичного висновку про тимчасову
непрацездатність. Проінформуйте особу про те, що він/вона не отримає смс
повідомлення із номером медичного висновку про тимчасову непрацездатність.
Роздрукуйте для нього/неї інформаційну довідку про медичний висновок
або вкажіть метод автентифікації."

(предупреждение) УВАГА! Якщо при створенні МВТН було зазначено метод автентифікації "Автентифікація через документи", або "Автентифікація через іншу особу" при цьому у третьої особи НЕ визначено

метод автентифікації із номером телефону, то при створенні МВТН буде отримано помилку" 1017 "Телефон не знайдено в наданому Auth Method".

Примечание
titleВАЖЛИВО!

Детальна інформація по роботі із методом автентифікації за за посиланням….

Випадки формування паперового лікарняного

Image Added

Раскрыть
titleПаперовий лікарняний

Причини формування паперового лікарняного


1) продовження та закриття листків непрацездатності, що були видані особам до 01 жовтня 2021 року;

2) спливу строку, протягом якого лікуючий лікар може внести зміни до медичного висновку про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я. У такому випадку рішення про видачу листка непрацездатності приймає лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров'я, а за її відсутності керівник закладу;

3) застрахованій особі протягом двох місяців з дня народження дитини, зазначеного у свідоцтві про народження дитини - на підставі цього свідоцтва та рішення суду про усиновлення дитини;

4) виникнення технічних проблем (помилок) щодо передачі даних між Електронним реєстром листків непрацездатності та Реєстром медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я, які призводять до неможливості формування електронного листка непрацездатності в Електронному реєстрі більше ніж протягом семи днів з дати створення медичного висновку про тимчасову непрацездатність - до усунення таких проблем (помилок);

Подсказка
Якщо протягом семи днів МВТН не був опрацьований в ЕРЛН, необхідно видати паперовий зі вказаним номером МВТН.

5) зупинення в умовах воєнного стану доступу користувачів електронної системи охорони здоров’я до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я;

6) порушення строків звернення пацієнта для продовження випадку тимчасової непрацездатності, якщо це порушення сталося внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану, а також за умови, що на дату звернення за медичною та/або реабілітаційною допомогою пацієнт залишається непрацездатним відповідно до результатів проведеної експертизи тимчасової непрацездатності та висновку лікуючого лікаря про тимчасову непрацездатність зазначеного пацієнта. У такому випадку рішення про видачу листка непрацездатності як продовження раніше виданого з дати наступної за датою завершення періоду непрацездатності, засвідченого раніше виданим листком непрацездатності, приймає лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров'я, а за її відсутності керівник закладу.

У бланку листка непрацездатності, який видається у випадках, зазначених у цьому пункті, як продовження електронного листка непрацездатності, зазначається номер листка непрацездатності, який продовжується.

У разі відсутності у закладі охорони здоров’я бланків листків непрацездатності та неможливості їх отримання дозволяється за рішенням керівника закладу охорони здоров’я видача листків непрацездатності, роздрукованих на білому аркуші паперу за формою, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03 листопада 2004 року № 532/274/136-ос/1406, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2004 року за № 1454/10053. При цьому у рядку, де вказується серія бланка, зазначається ЄДРПОУ закладу охорони здоров’я, а де номер бланка - порядковий номер запису у Журналі реєстрації листків непрацездатності.


Терміни формування МВТН

Image Added

Раскрыть
titleТерміни
  • Дозволяється формування лікуючим лікарем МВТН не пізніше наступного дня, коли лікарем було встановлено факт тимчасової непрацездатності.
  • У разі технічної відсутності чи можливості обміну інформації між МІС, ЦБД та ЕСОЗ створити МВТН можливо не пізніше п’яти днів з дати встановлення лікуючим факту тимчасової непрацездатності.
  • У разі виявлення механічної помилки або невірно ідентифікованого пацієнта у створеному МВТН, зміни вносяться не пізніше сьомого дня з дати його формування.
  • ПФУ встановлює статус "Готовий до сплати" на 7-й день після створення МВТН (для пришвидшення виплат).
Подсказка
Враховуючи це, скоротити або подовжити термін дії попереднього МВТН можливо не пізніше семиденного терміну від дати створення пов’язаного МВТН 

По категрії "Вагітність та пологи" - готовність до оплати  ПФУ виставляють на 7 день з дати відкриття МВТН.

Якщо ж стан електронного лікарняного у ПФУ - "Готово до сплати", скоротити чи продовжити даний МВТН НЕМОЖЛИВО.

В разі потребти, лікар може надати пацієнтові паперовий лікарняний.

  • "Дата з" не може бути більшою за поточну  дату та не може бути меншою від поточної дати менше ніж на 7 днів окрім:

    • випадків формування медичного висновку зі встановленою відміткою про тимчасову непрацездатність, що виникла за кордоном, для першого медичного висновку випадку тимчасової непрацездатності
    • медичного висновку категорії «Вагітність та пологи», що не був сформованим в 30 тижнів вагітності
    • ідентифікації неідентифікованої непрацездатної особи
  • Для категорії «Вагітність та пологи» - такий МВТН може бути сформований в строк починаючи з 30 тижня вагітності незалежно від дати звернення жінки.

Листок непрацездатності з причиною непрацездатності «Вагітність та пологи» вважається виданий через сім днів з дати відкриття листка непрацездатності.


МВТН з категорією "Вагітність та пологи"

Image Added

Раскрыть
titleВагітність та пологи

Медичний висновок категорії "Вагітність та пологи" формується на підставі медичного запису про медичний огляд пацієнтки, надання консультації або лікування, внесеного до електронної системи охорони здоров'я одним із таких лікуючих лікарів:

 E-лікарняний по вагітності та пологах наразі має причину непрацездатності 2 ― «вагітність і пологи» (у паперовому варіанті– 8).

Предупреждение

Виключення: 

Медичний висновок зі встановленою відміткою про тимчасову непрацездатність, що виникла за кордоном, формується лікарем, із яким у пацієнта укладена декларація про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, на підставі медичних записів, внесених лікарем, відповідно до перекладених на державну мову та засвідчених, в установленому законодавством порядку, медичних документів, що підтверджують тимчасову непрацездатність, за категоріями: "Вагітність та пологи".


ВипадокТривалість 
Вагітність та пологи

Неускладенена одноплідна вагітність. Випадок загалом становить 126 календарних днів (включаючи всі свята та неробочі дні) – 70 днів до умовного дня пологів та 56 днів після пологів.

Формується одноразово, одразу на 126 днів.

Вагітність та пологи жінок, які належать до I–ІІІ категорій 

постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС

180 календарних днів (одночасчно сума всіх днів):

90 – до пологів та 90 – після пологів

Видається з 27 тижнів вагітності 

Передчасні або багатоплідні пологи

 виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді

 (крім жінок I–III категорій постраждалих унаслідок аварії на ЧАЕС)

140 календарних днів.

Додатково до загального (126 днів) видається лікарняний на 14 календарних днів 

У разі ускладнення пологів чи народження 2-х і більше дітей листків непрацездатності буде два: один стандартний на 126 днів і другий, на 14 днів, який буде наданий після пологів (п. 6.2 про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність з Інструкції з наказу МОЗ від 13.11.2001 № 455).


Примечание

МВТН формується на весь період починаючи з 30 тижня вагітності (або 27 тижня, для жінок, які належать до I – ІІІ категорій постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС) на 126, 140 або 180 календарних днів, залежно від конкретного випадку ведення вагітності.



Подсказка

Щодо додаткового 14-денного е-лікарняного, то він має такі особливості:

  • також має причину 2 ― «вагітність і пологи»;
  • також виписується за місцем нагляду за вагітною;
  • замість 126 днів має - 14;
  • однаковий номер страхового випадку, що є ознакою продовження е-лікарняного (це перші 6 цифр).

Важливо, що продовження медичного висновку на 14-ти денний термін відбувається з моменту виявлення такої потреби, але проставляється наступна дата, після закінчення 126 календарного дня.

Приклад: вагітна двійнею поступила в стаціонар 22.05.2023, термін 126 календарних днів закінчується 02.06.2023, лікарем було виявлено потребу в продовженні е-лікарняного, лікар при поступленні 22.05.2023, на наступний день тощо (але не пізніше 01.06.2023) може зробити продовження, проте дату початку має вказати наступну від кінцевої (126 дня), тобто 03.06.2023.

Примечание

 Згідно Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей використання відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами» від 13.07.2023 р. № 3238-ІХ

Працюючі жінки, в разі відсутності медичних протипоказань, мають право, за власним бажанням, розпочинати відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами пізніше ніж за 70 (90) днів до очікуваної дати пологів, а також переносити невикористані дні відпустки на період після пологів. При цьому загальна тривалість такої відпустки, передбачена законодавством, не змінюватиметься. Загальна тривалість відпустки не може перевищувати сумарно 126 календарних днів (140 календарних днів - у разі народження двох і більше дітей та у разі ускладнених пологів).

Жінкам, віднесеним до 1-3 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, допомога по вагітності та пологах виплачується за весь період зазначеної відпустки, тривалість якої становить 90 календарних днів до пологів та 90 календарних днів після пологів. За бажанням жінки та у разі відсутності медичних протипоказань частина відпустки тривалістю 90 календарних днів, передбачена до пологів, може бути перенесена та використана жінкою частково або повністю після пологів, починаючи з дня пологів.

Для перенесення декретної відпустки, вагітна має: звернутися до лікаря із заявою встановленої форми з проханням перенести початок формування медичного висновку і, відповідно, початок листка непрацездатності; повідомити роботодавця про перенесення відпустки.


Окремі питання формування МВТН

Image Added

Раскрыть
titleХто формує МВТН для лікування та/або реабілітаційної допомоги в реабілітаційному закладі (для дітей)

 Лікуючий лікар санаторно-курортного закладу формує медичний висновок категорії "Догляд за хворою дитиною":

  • для осіб, у разі догляду за дитиною, постраждалою внаслідок Чорнобильської катастрофи, для проходження санаторно-курортного лікування;
  • для осіб, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років, - за наявності показань про необхідність стороннього догляду під час лікування у санаторно-курортному закладі.
Раскрыть
titleПродовження лікарняного

На підставі даних медичних висновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, формуються листки непрацездатності в порядку черговості створення медичних висновків, кожен наступний із яких створюється як продовження першого та складають один страховий випадок.

У випадку продровження (або скорочення), відмітка "Новий випадок" НЕ встановлюється! 

Раскрыть
titleСтатуси листків непрацездатності в ЕРЛН та структура листка непрацездатності

Статуси ПФУ:

• Закритий - вважається таким з дати початку непрацездатності до дати її закінчення;
Готовий до сплати (виданий) - стає таким через сім днів від дати початку періоду дії;
Помилково сформований - стає таким, коли лікар вносить зміни до МВТН, на підставі якого сформовано листок непрацездатності, шляхом скасування МВТН;
Недійсний - буває таким, коли у цей же період непрацездатності в Реєстрі існує листок непрацездатності за іншою причиною непрацездатності, що його скорочує відповідно до Правил скорочення;
Оплачений - стає таким, коли страхувальник отримав фінансування від ФССУ.

Структура унікального номеру листка непрацездатності (ЕРЛН)

  • Номер випадку непрацездатності,
  • Порядковий номер
  • Номер версії листка непрацездатності.

Номер версії позначається цифрою «1» при створенні нового випадку непрацездатності та при створенні листка, як продовження. Номер збільшується («2»; «3» та далі за порядком) при внесенні кожної наступної зміни до листка непрацездатності на підставі кожної наступної зміни до медичного висновку про тимчасову непрацездатність.


Приклад пошуку та перевірки стану ЕРЛН на ПФУ

Image Added

Раскрыть
titleПошук ЕРЛН на сторінці ПФУ
  1. Перейти на портал ПФУ https://portal.pfu.gov.ua/
  2. Обрати розділ "Листки непрацездатності" та відкрити сторінку "Пошук листка непрацездатності" (мал. 2).

Image Added

Мал. 2 - Розділ "Листки непрацездатності" (портал ПФУ)

3. На сторінці пошуку електронного лікарняного необхідно ввести номер листка непрацездатності та натиснути "Знайти" (мал. 3).

Image Added

Мал. 3 - Пошук листка непрацездатності

4. Система видасть данні, що стосуються вказаного листка непрацездатності (мал. 4).

Image AddedМал. 4 - Результат пошуку внесеного ЕРЛН


Алгоритм дій у разі виникнення помилок ЕРЛН

Image Added


Раскрыть
titleВиникнення помилок

Також нагадуємо алгоритм при отриманні  будь-якої помилки від ЕРЛН:
1. Перевірити персональні дані непрацездатної особи, якщо від ЕРЛН надійшла помилка.
2. Якщо помилка пов’язана з персональними даними пацієнта, необхідно редагувати пацієнта в системі eHealth.

Тип помилки ЕРЛНАлгоритм дій лікаряКоментар, щодо можливих ситуацій
  1. Якщо по МВТН отримано помилку типу “Не знайдено страхувальника”, "Непрацездатну особу не знайдено в Реєстрі застрахованих осіб” або “Невірно ідентифікований пацієнт”.

Дана помилка пов'язана з непрацездатним або страхувальником (роботодавецем).

Ймовірні чинники, що впливають на причини отримання помилки від ЕСОЗ (за персональними даними пацієнта не вдалося ідентифікувати особу в Реєстрі застрахованих осіб):

  • особа насправді відсутня в РЗО;

  • не коректні відомості про РНОКПП (або серію та номер паспорту у разі відсутності) в реєстрі пацієнтів;

  • не коректні відомості про РНОКПП (або серію та номер паспорту у разі відсутності) в РЗО.

Всі помилки виникають лише при створенні нового МВТН.


Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії: 

  1. Виконати перевірку персональних даних пацієнта (або непрацездатної особи). 

Image Added


2. Якщо виявлено помилку в персональних даних непрацездатної (пацієнта), то виправити (внесення змін до реєстрації ЕСОЗ) та виконати перевідправку МВТН.

3. Якщо все вірно з персональними даними, то порекомендувати пацієнту звернутися до ПФУ або роботодавця (страхувальника пацієнта).

Image Added

4. Якщо питання зі сторони ПФУ не вирішується або персональні дані не підлягають виправленню та терміни дії МВТН (не готовий до сплати) дозволяють звернутися за технічною підтримкою, то зафіксувати звернення.

5. Якщо питання не вирішується та спливає термін по лікарняному пацієнта, видати паперовий (згідно роз'яснень в додатку до Наказу МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

        1. Видати паперовий лікарняний.
        2. За потреби зафіксувати звернення в Систему техпідтримки eHelp або звернутися за допомогою іншим зручним способом.

Image Added

Приклад для ситуації для виконання алгоритму: Прізвище відрізняється в реєстрації ЕСОЗ від ЕРЛН або не внесено зміни в інші персональні дані пацієнта.

Виняток при якому внесення змін до персональних даних та перевідправка не дадуть результату: Посвідка на постійне місце проживання, котра містить недопустимі символи, що не дозволяють зареєструвати в ЕСОЗ.

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН



2. Якщо після обробки МВТН отримано помилку МВ типу "Неочікувана помилка".

Або виникає слідуюча ситуація:

  • "Стан в "eHealth"" 

Підписаний

  • "Стан обробки в черзі  "eHealth""

Успішна обробка

  • "Стан обробки МВ"

Отримано конкретний текст помилки

 

Неочікувана помилка - виникає на будь якому етапі створення МВТН.

На етапі створення нового МВТН виникає конкретна помилка у стані обробки МВ (стан обробки eHealth, в свою чергу,"Підписано" та "Успішна обробка").

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії:

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий лікарняний.
  2. Зафіксувати звернення (за потреби).

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

3. Якщо у процесі обробки МВТН отримано помилку пов'язану з порушенням логіки на будь-якому етапі створення.

  • "Стан в "eHealth"" (поточний) 

Чернетка → Підписаний

  • "Стан обробки в черзі  "eHealth""

→ Помилка обробки (відображає текст помилки)

  • "Стан обробки МВ" ( з'явиться після обробки запиту на ЕРЛН Пенсійного фонду)

В процесі обробки → Помилка обробки (відображає текст помилки)

В очікуванні→ Помилка обробки (відображає текст помилки)


Помилка виникає на будь-якому етапі створення МВТН.

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії: 

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий лікарняний.
  2. Зафіксувати звернення (за потреби).

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

4. Якщо по МВТН отримано помилки але відсутній текстовий опис помилки.


Помилка виникає на будь-якому етапі створення МВТН (без текстового опису помилки ЕРЛН). 

Текст помилки ЕРЛН відсутній у випадку помилки відправки. На стороні ЕСОЗ відсутній зв'язок з ЕРЛН (перенавантаження, технічні збої). Повторна перевідправка МВТН в ЕСОЗ до ЕРЛН через кожні 3 години. При перевідправці з інтерфейсу користувачем отримання помилки "404 Bad Request"

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії:

  1. Дочекатися перевідправки МВТН в ЕСОЗ до ЕРЛН (таймер 3 години)
  2. Якщо помилка залишається, то не перевідправляти самостійно. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  3. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

5. Не підпадає під опис попередніх пунктів



Помилка виникає на будь-якому етапі створення МВТН.

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії:

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН


Правила скорочення періодів тимчасової непрацездатності у листках непрацездатності

(Наказ від 28.09.2021 № 2086)

Image Added

Раскрыть
titleСкорочення періодів

N п/п

Причина непрацездатності листка непрацездатності

Причини непрацездатності листка непрацездатності, який скорочує період дії листка непрацездатності, зазначеного у графі 2

1

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві

Вагітність і пологи
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу

2

Вагітність і пологи

Не скорочується жодною причиною

3

Необхідність догляду за хворою дитиною

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу

4

Необхідність догляду за хворим членом сім'ї

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу

5

Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу

6

Карантин, встановлений відповідно до законодавства

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи

7

Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Необхідність догляду за хворим членом сім'ї
Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу
Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

8

Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Необхідність догляду за хворим членом сім'ї
Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

9

Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Необхідність догляду за хворим членом сім'ї
Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства
Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства
Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу
Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

10

Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов'язані з нещасним випадком на виробництві
Вагітність і пологи
Необхідність догляду за хворою дитиною
Необхідність догляду за хворим членом сім'ї
Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною
Карантин, встановлений відповідно до законодавства".

 

...

Закритий - вважається таким з дати початку непрацездатності до дати її закінчення;
Готовий до сплати (виданий) - стає таким через сім днів від дати закінчення періоду дії;
Помилково сформований - стає таким, коли лікар вносить зміни до МВТН, на підставі якого сформовано листок непрацездатності, шляхом скасування МВТН;
Недійсний - буває таким, коли у цей же період непрацездатності в Реєстрі існує листок непрацездатності за іншою причиною непрацездатності, що його скорочує відповідно до Правил скорочення;
Оплачений - стає таким, коли страхувальник отримав фінансування від ФССУ.

Структура унікального номеру листка непрацездатності (мал. 1):

Image Removed

Мал. 1 - Номер в ЕРЛН (приклад)

  • Номер випадку непрацездатності,
  • Порядковий номер
  • Номер версії листка непрацездатності.

Номер версії позначається цифрою «1» при створенні нового випадку непрацездатності та при створенні листка, як продовження. Номер збільшується («2»; «3» та далі за порядком) при внесенні кожної наступної зміни до листка непрацездатності на підставі кожної наступної зміни до медичного висновку про тимчасову непрацездатність.

Приклад пошуку та перевірки стану ЕРЛН на ПФУ

  1. Перейти на портал ПФУ https://portal.pfu.gov.ua/
  2. Обрати розділ "Листки непрацездатності" та відкрити сторінку "Пошук листка непрацездатності" (мал. 2).

Image Removed

Мал. 2 - Розділ "Листки непрацездатності" (портал ПФУ)

3. На сторінці пошуку електронного лікарняного необхідно ввести номер листка непрацездатності та натиснути "Знайти" (мал. 3).

Image Removed

Мал. 3 - Пошук листка непрацездатності

4. Система видасть данні, що стосуються вказаного листка непрацездатності (мал. 4).

Image RemovedМал. 4 - Результат пошуку внесеного ЕРЛН

Алгоритм дій у разі виникнення помилок ЕРЛН

...

Тип помилки ЕРЛНАлгоритм дій лікаряКоментар, щодо можливих ситуацій
  1. Якщо по МВТН отримано помилку типу “Не знайдено страхувальника”, "Непрацездатну особу не знайдено в Реєстрі застрахованих осіб” або “Невірно ідентифікований пацієнт”.

Дана помилка пов'язана з непрацездатним або страхувальником (роботодавецем).

Ймовірні чинники, що впливають на причини отримання помилки від ЕСОЗ (за персональними даними пацієнта не вдалося ідентифікувати особу в Реєстрі застрахованих осіб):

  • особа насправді відсутня в РЗО;

  • не коректні відомості про РНОКПП (або серію та номер паспорту у разі відсутності) в реєстрі пацієнтів;

  • не коректні відомості про РНОКПП (або серію та номер паспорту у разі відсутності) в РЗО.

Всі помилки виникають лише при створенні нового МВТН.

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії: 

  1. Виконати перевірку персональних даних пацієнта (або непрацездатної особи). 

Image Removed

2. Якщо виявлено помилку в персональних даних непрацездатної (пацієнта), то виправити (внесення змін до реєстрації ЕСОЗ) та виконати перевідправку МВТН.

3. Якщо все вірно з персональними даними, то порекомендувати пацієнту звернутися до ПФУ або роботодавця (страхувальника пацієнта).

Image Removed

4. Якщо питання зі сторони ПФУ не вирішується або персональні дані не підлягають виправленню та терміни дії МВТН (не готовий до сплати) дозволяють звернутися за технічною підтримкою, то зафіксувати звернення.

5. Якщо питання не вирішується та спливає термін по лікарняному пацієнта, видати паперовий (згідно роз'яснень в додатку до Наказу МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

        1. Видати паперовий лікарняний.
        2. За потреби зафіксувати звернення в Систему техпідтримки eHelp або звернутися за допомогою іншим зручним способом.

Image Removed

Приклад для ситуації для виконання алгоритму: Прізвище відрізняється в реєстрації ЕСОЗ від ЕРЛН або не внесено зміни в інші персональні дані пацієнта.

Виняток при якому внесення змін до персональних даних та перевідправка не дадуть результату: Посвідка на постійне місце проживання, котра містить недопустимі символи, що не дозволяють зареєструвати в ЕСОЗ.

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН

2. Якщо після обробки МВТН отримано помилку МВ типу "Неочікувана помилка".

Або виникає слідуюча ситуація:

  • "Стан в "eHealth"" 

Підписаний

  • "Стан обробки в черзі  "eHealth""

Успішна обробка

  • "Стан обробки МВ"

Отримано конкретний текст помилки

 

Неочікувана помилка - виникає на будь якому етапі створення МВТН.

На етапі створення нового МВТН виникає конкретна помилка у стані обробки МВ (стан обробки eHealth, в свою чергу,"Підписано" та "Успішна обробка").

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії:

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий лікарняний.
  2. Зафіксувати звернення (за потреби).

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

3. Якщо у процесі обробки МВТН отримано помилку пов'язану з порушенням логіки на будь-якому етапі створення.

  • "Стан в "eHealth"" (поточний) 

Чернетка → Підписаний

  • "Стан обробки в черзі  "eHealth""

→ Помилка обробки (відображає текст помилки)

  • "Стан обробки МВ" ( з'явиться після обробки запиту на ЕРЛН Пенсійного фонду)

В процесі обробки → Помилка обробки (відображає текст помилки)

В очікуванні→ Помилка обробки (відображає текст помилки)

Помилка виникає на будь-якому етапі створення МВТН.

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії: 

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий лікарняний.
  2. Зафіксувати звернення (за потреби).

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

4. Якщо по МВТН отримано помилки але відсутній текстовий опис помилки.

Помилка виникає на будь-якому етапі створення МВТН (без текстового опису помилки ЕРЛН). 

Текст помилки ЕРЛН відсутній у випадку помилки відправки. На стороні ЕСОЗ відсутній зв'язок з ЕРЛН (перенавантаження, технічні збої). Повторна перевідправка МВТН в ЕСОЗ до ЕРЛН через кожні 3 години. При перевідправці з інтерфейсу користувачем отримання помилки "404 Bad Request"

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії:

  1. Дочекатися перевідправки МВТН в ЕСОЗ до ЕРЛН (таймер 3 години)
  2. Якщо помилка залишається, то не перевідправляти самостійно. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  3. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН

5. Не підпадає під опис попередніх пунктів

Помилка виникає на будь-якому етапі створення МВТН.

Якщо помилку помітили до завершення МВТН (до семи днів з дати створення та підписання висновку) необхідно виконати наступні дії:

  1. Звернутися за технічною підтримкою та зафіксувати звернення.
  2. Якщо питання не вирішується та спливають терміни по лікарняному пацієнта, то видати паперовий згідно роз'яснень в Наказі МОЗ від 01.06.2021 № 1066 (редакція від 29.09.2021).

Помилку помітили після завершення МВТН (після семиденного строку від  дати створення та підписання висновку):

  1. Видати паперовий
  2. Зафіксувати звернення (за потреби)

При видачі паперового лікарняного вказувати № МВТН.

Якщо паперовий лікарняний є подовженням або скороченням (існує пов'язаний МВТН) то вказати № ЕРЛН